Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste serieuze poging in HDR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eerste serieuze poging in HDR

Koentje,

kijk eens naar onderstaande link.
    dit is een voorbeeld van je bedoelt.
    dit zou nooit gelukt zijn met 1 enkele opname.

groeten,

Bert

Forum voor het plaatsen van foto's van architectuur, urbex, en door de mens gemaakte constructies. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

Comment

De meerwaarde van HDR bij deze foto's ontgaat me volledig. Er wordt gefotografeerd met de zon in de rug, weinig dynamisch bereik op te halen, alles zit al in het origineel in, van licht tot donker.
      Het enige wat de HDR hier doet is de foto vervlakken. Zoals ik al vermoedde, ik zie hem net staan, is de originele STUKKEN beter. Waar zijn de kleurtjes en het contrast in de HDR-versie gebleven ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
        Koentje,

kijk eens naar onderstaande link.
        dit is een voorbeeld van je bedoelt.
        dit zou nooit gelukt zijn met 1 enkele opname.

groeten,

Bert

http://forum.belgiumdigital.com/f52/...ei-260621.html
        een knap voorbeeld dat je hier geeft Berto

grtjs,

jeannot

Comment

In de 2de hdr is het wit van de bootjes lichtblauw geworden, maar dat had je waarschijnlijk wel zelf al in de mot.
          Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
            een knap voorbeeld dat je hier geeft Berto

grtjs,

jeannot
            Over dat knap zullen de meningen wel verschillen...
            Een foto van een gebouw, een situatie, wordt vaak gemaakt en versterkt door de aanwezigheid van lichtspel en dus ook schaduwen. Als je door HDR toe te passen overal detail in wil brengen, daar kan ik mee leven, maar als het lichtspel duidelijk verstoord wordt, en onrealistisch, is de meerwaarde voor mij meestal zoek.
            HDR is iets dat m.i. beter toegepast wordt zoals het hoort, en niet en te pas en te onpas met overdreven tonemapping om van een foto een tekening te maken. Voor mij doe je daar vaak meer kwaad mee dan goed.

Comment

We komen er wel achter hoor , begrijp nu ook dat niet iedere foto zich leent voor HDR , ik hoor nu dat een foto maken met de zon in je rug ook niet goed is, eigenlijk is HDR bedoeld voor foto,s waar er normaal geen goed resultaat van verwacht mag worden, ik neem van alles wat op en hoop dat er hier nog mensen zijn die dat nog niet kennen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                eigenlijk is HDR bedoeld voor foto,s waar er normaal geen goed resultaat van verwacht mag worden,
                en das de enige juiste reden.....................(voor mij).
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

En ik ga bouk hierin volledig volgen.

Trouwens, maar dit is off topic, is het nu HDR-tijd (als je de laatste inzendingen bekijkt) zoals komkommertijd, zomertijd, wintertijd....???
                  Een weerkomend fenomeen???

Natuurlijk (moet zelfs) mag er geoefend en geexperimenteerd worden!!
                  grts
                  perman
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Komkommertijd zou ik het niet noemen , maar het is wel leuk als je dat onder de knie hebt en als je alles erover weet zal je wel inzien dat je niet al je foto,s moet met HDR maken , ik had daar behoefte aan door dat er wel sommige onderwerpen waren waar ik niet uitgeraakte hoe ik ze best fotografeerde , wel ik heb hier veel bijgeleerd , bedankt allemaal

Comment

Working...
                    X