Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Origineel en bewerkt!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Origineel en bewerkt!

Hey,

Na meer dan een jaar "out" (door tijdsgebrek)te zijn, heb ik mijn camera terug gepakt en terug wat beginnen shooten.
    Raar is dat je veel vergeet als je het lang niet meer hebt gedaan!!!
    Ik heb een paar fotos genomen waaronder deze.
    Ik zou jullie raad eens willen over de compo en de fotos.
    1 is de originele en de andere is de bewerkte.
    Wat vinden jullie ervan?
    Heb ik het nog?

Origineel

Bewerkt

Thx voor de feedback.
    PENTAX *ist DL + 2GB SD Card + SMC PENTAX-DA 1:3.5-5.6 18-55mm AL + Sigma 70-300mm F4-5.6 DG MACRO + Sigma 50mm 1:2.8 DG MACRO + METZ Mecablitz 48 AF-1 + Lowepro Slinghshot 300 AW http://www.xiribi.be

Re: Origineel en bewerkt!

Tweede foto van je Squier is beter dan de eerste al laat je op beide fotos de kronkel wat te krap zien wat storend overkomt.
    De scherpte diepte kan je nog beter benaderen door aan Focus Stacking te doen eventueel of een kleinere opnening.
    Contrast en compo niet slecht.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Qua compositie zou ik de 'r' niet onder het plectrum hebben laten verdwijnen. Voor de rest vind ik de compositie prima; geen storende achtergrond, goed met beperkte scherptediepte gespeeld en niet meer op de foto gezet dan nodig is.

Het origineel heeft inderdaad nog wat afwerking nodig. Naar mijn smaak zit in de bewerkte versie nu net te veel contrast, maar da's persoonlijke voorkeur natuurlijk. (Misschien heb je gewoon te veel opgescherpt?) Ook op de witbalans letten: er zit een lichte kleurzweem over je foto. (Maar nu ben ik aan't muggenziften )

Volgens mij heb je "het" nog hoor. Nu alleen nog terug er wat in komen en op de details gaan letten.

groetjes!
      Stijn.
      blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn. Bekijk bericht
        Qua compositie zou ik de 'r' niet onder het plectrum hebben laten verdwijnen. Voor de rest vind ik de compositie prima; geen storende achtergrond, goed met beperkte scherptediepte gespeeld en niet meer op de foto gezet dan nodig is.

Het origineel heeft inderdaad nog wat afwerking nodig. Naar mijn smaak zit in de bewerkte versie nu net te veel contrast, maar da's persoonlijke voorkeur natuurlijk. (Misschien heb je gewoon te veel opgescherpt?) Ook op de witbalans letten: er zit een lichte kleurzweem over je foto. (Maar nu ben ik aan't muggenziften )

Volgens mij heb je "het" nog hoor. Nu alleen nog terug er wat in komen en op de details gaan letten.

groetjes!
        Stijn.
        Gij zijt bijlange niet aan het muggenziften.
        Het is idd heel scherp en met contrast, was ook de bedoeling daar ik het wat graag zie.
        Over de witbalans, das een heel moeilijk iets die ik niet altijd kan.
        PENTAX *ist DL + 2GB SD Card + SMC PENTAX-DA 1:3.5-5.6 18-55mm AL + Sigma 70-300mm F4-5.6 DG MACRO + Sigma 50mm 1:2.8 DG MACRO + METZ Mecablitz 48 AF-1 + Lowepro Slinghshot 300 AW http://www.xiribi.be

Comment

Working...
        X