Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Roos

    Het is misschien een klassieker, maar ik wilde het toch ook even proberen. Het lijkt een simpele roos, maar ze mooi in beeld krijgen is precies toch niet zo simpel.

    Wat kan beter?
    Scherpte? Vrees van wel. Ik had nochthans een redelijke sluitertijd, maar misschien nog niet hoog genoeg. Wat zou met deze instellingen (omkeerring, F5.6/F8) een redelijke sluitertijd moeten zijn. Ik heb er met hogere sluitertijd, maar dan zijn de foto's te donker Ik heb trouwens het gevoel dat ik een stukje scherpte kwijt ben als ik vergelijk met wat ik in LR te zien krijg.
    Compositie?
    Belichting?



    Exif:
    D50 met 50mm prime en omkeerring
    1/125
    F? weet ik niet meer, maar ik vermoed iets a la F5.6 (of F8)
    ISO 400



    Dezelfde foto, deze keer nog eens door BD-sizer getrokken, maar met een hogere verscherpingsgraad. Dit lijkt er mijns inziens al beter op....
    Last edited by Nena; 13 juni 2009, 23:43. Reden: Beter verscherpte foto toegevoegd
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: Roos

    De foto is nogal sterk gecomprimeerd, probeer eens een hogere JPG-kwaliteit (je kan dit instellen als je de foto exporteert in Lightroom).
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Roos

      Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
      De foto is nogal sterk gecomprimeerd, probeer eens een hogere JPG-kwaliteit (je kan dit instellen als je de foto exporteert in Lightroom).
      Export was op 100% JPG kwaliteit...
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Roos

        compo vind ik gelukt, nu de scherpte nog (is dit op statief genomen?)

        greets
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

        Comment


        • #5
          Re: Roos

          Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
          compo vind ik gelukt, nu de scherpte nog (is dit op statief genomen?)

          greets
          Neen, ik ben nog statiefloos , maar als mijn roos niet te rap verwelkt probeer ik het nog eens opnieuw met geimproviseerd statief. Ik dacht met langere sluitertijd dat ik het uit de hand wel scherp zou krijgen...
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Roos

            Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
            Neen, ik ben nog statiefloos , maar als mijn roos niet te rap verwelkt probeer ik het nog eens opnieuw met geimproviseerd statief. Ik dacht met langere sluitertijd dat ik het uit de hand wel scherp zou krijgen...
            scherptediepte wordt heel klein als je zo dichtbij gaat, minste wat je beweegt zit je er naast

            greets
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

            Comment


            • #7
              Re: Roos

              Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
              Export was op 100% JPG kwaliteit...
              En bij het verkleinen, of ben ik de enige die het 'ziet' (in dat geval, niet op letten ).

              Als dit de foto op goede kwaliteit is kan hij inderdaad een stuk scherper zoals korandoke reeds zei.
              about.me/stijnv

              Comment


              • #8
                Re: Roos

                [QUOTE=Stijn.V;2290449]En bij het verkleinen, of ben ik de enige die het 'ziet' (in dat geval, niet op letten ).

                heb je het op die 32.1 Kb dat hij groot is, volgens mij maakt dat niet uit voor beeldscherm weergave, enkel voor het afdrukken (verbeter mij als ik verkeerd ben)

                heb hem even bekeken en verscherpt en kan idd scherper
                dus na het verkleinen altijd verscherpen

                greets
                Last edited by korandoke; 13 juni 2009, 22:04.
                je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                www.korandoke.be

                Comment


                • #9
                  Re: Roos

                  Ik heb een tweede foto toegevoegd.

                  1. door BD-sizer met een hogere verscherpingsgraag
                  2. upload via photobucket aangezien de picasa versie nog steeds zo vreselijk leek.

                  Als ik ze nu naast elkaar zie dan is de eerste werkelijk afschuwelijk
                  Bedankt voor de tips alvast.
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment

                  Working...
                  X