Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste macro-ervaring tijdens uitstap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste macro-ervaring tijdens uitstap

Vandaag hadden 20 enthousiaste fotografen van allerlei pluimage de kans om wat ervaring op te doen inzake macro-fotogragafie dankzij het door Konijnenberg (BE) georganiseerde uitstapje in het reservaat Tikkebroeken.
    Het uitstapje was zeer informeel, maar uiterst netjes verzorgd (dankuwel Konijnenberg!).

Voor mij was het het uitgelezen moment als 'absolute beginner' om de Nikor AF-S 105mm F 2.8 G IF-ED VR Micro lens uit te testen, naast wat ander materiaal. Alhoewel ik een relatief klein aantal foto's heb genomen, zijn er Godzijdank één of twee die ik best oké vind, voor een 'groentje' zoals ik.
    Ik ben zeker verkocht; de Nikor 105mm VR is besteld...

"Your eyes can deceive you, don't trust them!" Obi-Wan

Re: Eerste macro-ervaring tijdens uitstap

Hallo,

Best aardige plaatjes.
    Een goede compo.
    Allez binnenkort nog meer van die plaatjes?
    De kleine diertjes worden opeens grote monsters.
    groetjes
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

Comment

Re: Eerste macro-ervaring tijdens uitstap

Hallo Compnor,
      Ik was eveneens aanwezig en van de + 200 foto's blijven er wel een tiental over die volgens mij de moeite zijn om te bekijken.
      Mij kon je herkennen aan dat petje van Konijnenberg. Grapje!
      Ik droeg 's morgens een gecamoufleerde vest.
      Ik woon niet ver uit je buurt, namelijk in Kessel-Lo.
      Bij je eerste foto zou ik proberen om hem anders te croppen, zodat het onderwerp niet meer centraal staat. Achtergrond is te druk; zelf lager bij de grond gaan zodat de achtergrond minder afleiding geeft aan het onderwerp. Trachten de achtergrond ver achter je onderwerp te hebben, maakt de achtergrond waziger.
      Je tweede vind ik iets te krap, DOF eveneens iets te beperkt. Heb je deze zelf zo gecropt of was ie zo krap?

Groeten,
      Jacques
      ¨
      PS: De uitstap was wel degelijk tot in de puntjes verzorgd door onze gastheren van Konijnenberg en de gids. Waarvoor zij uitermate bedankt worden.
      BD0681BE -
      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Working...
      X