Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat ruis er door het struikgewas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat ruis er door het struikgewas

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
    Robby,

zal maar eens jouw stijl proberen.
    Als je schrijft struikgewas verwacht ik dat ook, als het op de ruis slaat wil ik de branding zien, ik zie wel een verkeerde witbalans. Kleuren !
    Toch dichtbij, maar zo ver af
    Oorspronkelijk geplaatst door Benny123456 Bekijk bericht
    wel een geslaagde compo vind ik . alleen stoort die licht blauwe streep op het midden van de foto

Greetz Benny
    Juist observatie

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
    de zee en de lucht passen niet bijeen, ik kan geen zicht op krijgen
    Zij passen toch bijeen.

Oorspronkelijk geplaatst door wil53 Bekijk bericht
    Als ik de tekst lees dan verwacht ik totaal iets anders ik had op zeker niet door gegaan naar de volgende ronde.
    Misschien had ik op school beter op moeten letten
    Goede observatie van de foto en begrijpend lezen hadden je de oplossing gegeven

Oorspronkelijk geplaatst door Baviaantje Bekijk bericht
    dit lijkt me een HDR.

Foto op zich spreekt me weinig aan. fototechnisch ben ik nog niet ervaren genoeg om kritiek te geven (behalve de zichbare ruis, maar mogelijks ligt dat aan bewerking gezien iso 100, dno) maar soms heb je dat een foto je gewoon niet aanspreekt... dit is 't geval hier bij mij
    Dit is geen hdr bewerking
    Dit is op een onderbouwende manier zeggen dat voor jou niet goed is. Beter dan dat ze zeggen "de foto trekt op niets" of iets in deze aard.

Wat is de historie van deze foto.
    Deze foto was half om half lucht en water.
    Het water vond ik persoonlijk wel mooi maar de lucht was een grijze donkere massa. Door het water wou ik deze foto niet wegwerpen.
    Ik heb dan de lucht bewerkt in paint shop pro met fade en nog wat geschuif.
    Dan heb ik onderaan de lucht een stuk weg gecropt. de lucht laten zakken en de blauwe flair die er was, zo goed mogelijk proberen te verwijderen.
    Dit is voor mij een bevredigende foto en mijn water is gered. Ik begrijp ook wel dat het voor velen hun ding niet is.
    Wat de titel betreft heb ik mijn inspiratie gehaald uit het liedje van Toon Hermans
    "Wat ruis er door het struikgewas". Natuurlijk heeft het struikgewas geen enkele betrekking op de foto, maar wel "Wat ruis...".
    Natuurlijk moest ik schrijven "Wat ruist er do.....", en slaat "wat ruis...." op de ruis die in grote hoeveelheden aanwezig is .
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Re: Wat ruis er door het struikgewas

als je een stuk van de lucht afknipt en laat zakken kloppen de verhoudingen niet meer
      de wolken verdwijnen niet meer natuurlijk in de horizon die op zich niet meer op de juiste plaats ligt
      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Working...
      X