Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Planckendael

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Planckendael

Gisteren nog eens naar Planckendael geweest en hier en daar tussen mijn jongensgeweld door een en ander geprobeerd.

De witbalans leek mijn grootste probleem. Bij de kameel staat ze volgens mij niet goed, maar hoe stel ik die in als ik nergens een witvlak heb? Er lijkt een gele zweem over te zitten?
    Ook bij de bootjes. Daar heb ik de witbalans ingesteld op basis van de witte vlakken in de boot, maar volgens mij lijkt ze nog niet juist te zitten. Of toch?
    En de geitjes, daar had ik beneden misschien beter nog wat meer ruimte gelaten.

Wat zijn jullie opmerkingen hierover?

Al doende leert men...

Flickr

Re: Planckendael

Heel mooie tweede, laat de diertjes in hun kunstmatige leefomgeving zien.
    goede compositie, en ze poseren ook mooi.
    detail: dat stokje onder het hoofd van de rechtse geit zou ik even wegklonen.

eerste foto is gewoon.
    derde foto is een rommeltje qua compositie.

Comment

Kun je in RAw fotograferen, Omdat men daarna de witbalans kan bijstellen ook al staat deze volledig verkeerd ingesteld,
      Hoe stond je witbalans nu,
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Kun je in RAw fotograferen, Omdat men daarna de witbalans kan bijstellen ook al staat deze volledig verkeerd ingesteld,
        Hoe stond je witbalans nu,
        Robby
        Robby, ik heb in RAW gefotografeerd en in lightroom met de witbalans 'gespeeld'.

De kameel heb ik op 'cloudy' gezet omdat het een bewolkte dag was, maar het lijkt me toch nog niet ok.
        De bootjes heb ik het wit-pipetje gebruikt om de witbalans te corrigeren, maar ook daar lijkt het me nog niet helemaal juist.

Ik schuif soms zelf nog wat bij met de balkjes van kleurtemperatuur en tint.

Wat denk jij van de witbalans?

Die van de geitjes lijkt me wel ok.
        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
          Robby, ik heb in RAW gefotografeerd en in lightroom met de witbalans 'gespeeld'.

De kameel heb ik op 'cloudy' gezet omdat het een bewolkte dag was, maar het lijkt me toch nog niet ok.
          De bootjes heb ik het wit-pipetje gebruikt om de witbalans te corrigeren, maar ook daar lijkt het me nog niet helemaal juist.

Ik schuif soms zelf nog wat bij met de balkjes van kleurtemperatuur en tint.

Wat denk jij van de witbalans?

Die van de geitjes lijkt me wel ok.
          Die van de geitjes zijn inderdaad goed,
          Zou je mij eens de 1 en de 3 foto kunnen doorsturen in raw omdat ik werk met Paint Shop Pro,
          baetensrobby@hotmail,com

Robby
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            Heel mooie tweede, laat de diertjes in hun kunstmatige leefomgeving zien.
            goede compositie, en ze poseren ook mooi.
            detail: dat stokje onder het hoofd van de rechtse geit zou ik even wegklonen.

eerste foto is gewoon.
            derde foto is een rommeltje qua compositie.
            Vind de tweede ook maar gewoontjes. Niets speciaal. Twee geitjes.
            Achtergrond is ook niet echt spectaculair. Ik zou interessantere onderwerpen kiezen.

Maxke
            Pentax K20D + Pentax smc DA 18-55mm f/3.5-5.6 AL + Pentax smc DA 50-200mm f/4-5.6 ED + Pentax D FA Macro 100mm f/2.8 WR

Comment

Working...
            X