Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groeps foto's van een band

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Groeps foto's van een band

Een aantal groepsfoto's die ik een tijdje geleden had gemaakt voor een muziekband

uiteraard graag jullie reactie + eventele tips.?

Shawn

Re: Groeps foto's van een band

De voorkeur gaat naar de derde foto , denk dat dit één van de betere compo's is .
    De eerste foto moet gecropt worden ( maar dit is mijn mening maar )
    De tweede foto vind ik persoonlijk niet zo geslaagd omdat de persoon links niet scherp opstaat en geeft ook het gevoel dat hij niet bij de band hoort .

Ben eens benieuwd naar de andere reacties

Greetz from Benny

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Benny123456 Bekijk bericht
      De voorkeur gaat naar de derde foto , denk dat dit één van de betere compo's is .

yep vind ik ook.

grt,bouk.

De tweede foto vind ik persoonlijk niet zo geslaagd omdat de persoon links niet scherp opstaat en geeft ook het gevoel dat hij niet bij de band hoort .
      of bedoel je de persoon rechts?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De eerste: vanonder een centimeter of drie eraf halen. Dan is die helemaal goed voor mij.
        De tweede: Als de wazige persoon de hoofdrol speelt in de band als leadzanger of zo vind ik deze foto zeer geslaagd. Is hij dit niet ,dan vind ik het wat minder.
        Ervan uit gaande dat hij de hoofdrol speelt vind ik dit de beste foto. Alleen jammer dat de middelste van de vijf een andere kant uit kijkt.
        De derde: Eeen zeer geslaagde foto met een zeer goede compositie. Had het liefst gehad dat ze hier allemaal scherp op de foto stonden.
        "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Wel in de lens kijken, niet in de lens kijken...
          Ik ben van mening: ofwel doet iedereen het, ofwel doet niemand het...
          Vind ook wel dat de leadzanger (of de meest fotogenieke kerel) toch wel ietske meer op de voorgrond mag staan... het is nu allemaal niet duidelijk en kon evengoed een fotoshoot van een paar vrienden zijn.
          En op de voorgrond staan hoeft ook niet altijd letterlijk zijn. Dat kan al gewoon door de pose of de unieke mimiek (tov de anderen) zijn.

Misschien is het bij bandfotografie ook interessant om weten wat de filosofie achter de muziek is, en de foto en compo in die geest maken.

Persoonlijk vind ik de foto's van Cindy Frey heel sterk.
          www.cindyfrey.com
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Originele composities
            Op de eerste twee foto's is de witbalans niet in orde. Of is dat opzettelijk zo?

Comment

Met zoveel mensen op de foto krijg je snel het 'klasfoto'-gevoel (geleerd van Razzi). Net daarom is foto 1 geslaagd, omdat je ze niet te dicht op elkaar hebt geplaatst. De reden waarom ik foto 2 minder vind zal dan ook wel duidelijk zijn. Foto 3 is niet slecht maar volgens mij niet scherp genoeg.
              about.me/stijnv

Comment

1&3 geeft mij een goed groepsgevoel wat toch de bedoeling was denk ik
                mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Geen van de drie omdat de scherpte ontbreekt
                  Robby
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

Comment

Ook hier weer bedankt voor jullie reacties.
                    Ik zie toch een aantal reacties die te maken hebben met scherpte.
                    (to robbydorine: zelf vind ik dat niet foto's altijd scherp hoeven te zijn om iets vast te leggen) compositie vind ik dat opzich een belangrijker aspect in een foto.

doel van deze foto's wat een "Groepsgevoel"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                      Originele composities
                      Op de eerste twee foto's is de witbalans niet in orde. Of is dat opzettelijk zo?
                      dat heeft misschien te maken met wat extra contrast in photoshop.
                      om sommige kleueren er wat beter uit te laten springen.

maar idd. een aandachtspunt voor de volgende foto's!

Comment

bij 1 idd een stukje stoep weg doen ...
                        jammer dat niet iedereen in de lens kijkt
                        maar wat ik nog meer jammer vind is dat bij 2 en 3 nooit iedereen scherp is ...
                        voor de rest vind ik de compo van nr 3 toch wel het meest geslaagd
                        Canon EOS 50D + EF 35-105mm + Sigma 18-200 mm F 3.6 - 6.3 (+ EF 70-200mm F2.8 L + EF 16-35mm F2.8 L) en Canon Ixus 85 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          of bedoel je de persoon rechts?
                          grt,bouk.
                          sorry de persoon rechts , ik had me vernist euh ik bedoel vergist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ShawnC Bekijk bericht
                            Ook hier weer bedankt voor jullie reacties.
                            Ik zie toch een aantal reacties die te maken hebben met scherpte.
                            (to robbydorine: zelf vind ik dat niet foto's altijd scherp hoeven te zijn om iets vast te leggen) compositie vind ik dat opzich een belangrijker aspect in een foto.

doel van deze foto's wat een "Groepsgevoel"
                            Neem van mij aan dat wanneer er ogen op de foto's staan deze vaar de meeste mensen scherp moeten zijn, Doe de test
                            Neem een foto van een gezicht waar de neus goed gefocust is maar de ogen niet en neem nu en foto met de zelfde instellingen maar zet die persoon een zonnebril op,
                            Ik ben er zeker van dat men gaat kommentaar geven over de eerste met de onscherpe ogen en niet over de tweede ook al zijn de instellingen het zelfde,

Je maakt een foto van een band dus iedereen is even belangrijk, in de middenste foto wordt de persoon op de voorgrond, voor mij minderwaardig dan de andere,

De laatste foto zou voor mij hel goed zijn als compo, als de kerel met de pet een bekend zanger zou zijn die op de foto staat met zijn band, maar het gaat hem hier over en band dus iedereen evenveel aandacht,
                            Dat is mijn persoonlijke smaak,

Je kunt ook natuurlijk zeggen "F*ck the World" en toch eigenzinig en betweterig zijn en uw eigen ding doen. Dit is tenslotte wat alle grote artiesten en kunstenaars hebben gedaan,
                            Robby
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

Comment

xxxxx
                              Last edited by Jeroen Bacelle; 9 mei 2011, 17:20.

Comment

Working...
                              X