Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snuffeltje ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Snuffeltje ?

[IMG][/IMG]

Omstandigheden : winderig, dus hield ik het blad vast waarop dit kleintje zat, maar dit bracht hem/haar ertoe op m'n vinger te klauteren. Jonge watersnuffel ?
    Bewerking foto : geen, enkel gecropt.

Een fotograaf is als een kunstenaar : niet iedereen vat zijn/haar onderwerp ...

Re: Snuffeltje ?

Leuk om doen hé zoiets, amuseer er me ook rot mee.
    In het macro-forum vragen ze altijd scherpte op de ogen, in dit geval had je F getal wat hoger moeten zijn, dan had je het hele kopje scherp gehad (vergeet het lijf er achter). Desnoods flitsen.

Succes !

Comment

't Is een schatje uw snuffeltje.
      Nog en leibandje en een strikje in zijn haar.
      Inderdaad zou de scherpte meer op de ogen moeten zitten maar de scherpte is verdeeld over verschillende plaatsen op de foto en dat maakt het voor mij minder storend.
      Alleen de omstandigheden al, waarin je deze foto hebt gemaakt maken deze foto
      Wat ik wel zou verbeteren zijn de kleuren . die mogen wat feller zijn.
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        't Is een schatje uw snuffeltje.
        Nog en leibandje en een strikje in zijn haar.
        Inderdaad zou de scherpte meer op de ogen moeten zitten maar de scherpte is verdeeld over verschillende plaatsen op de foto en dat maakt het voor mij minder storend.
        Alleen de omstandigheden al, waarin je deze foto hebt gemaakt maken deze foto
        Wat ik wel zou verbeteren zijn de kleuren . die mogen wat feller zijn.
        Robby
        Beste Robby,

Bedankt voor je sympathieke, deugddoende reactie. Ik ben inderdaad zelf verrast door de wat fletse kleuren hier : op papier afgedrukt ziet hij/zij er héél wat frisser uit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          Leuk om doen hé zoiets, amuseer er me ook rot mee.
          In het macro-forum vragen ze altijd scherpte op de ogen, in dit geval had je F getal wat hoger moeten zijn, dan had je het hele kopje scherp gehad (vergeet het lijf er achter). Desnoods flitsen.

Succes !
          Beste Zappa,

Vriendelijk bedankt voor je (zeldzame) reactie ! Ik ben me bewust van die eeuwige opmerking "scherpte op de ogen", maar de omstandigheden waren verre van ideaal (en helaas niet reproduceerbaar) . Om rustig de meest geschikte F-waarde te kiezen, was er weinig gelegenheid. We blijven proberen, in de hoop ooit een shot te maken dat wél voldoet aan de extreme technische eisen van BD, waarbij helaas de bekoorlijkheid van het onderwerp zélf té vaak op de achtergrond wordt gedrongen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hannibal1962 Bekijk bericht
            Beste Robby,

Bedankt voor je sympathieke, deugddoende reactie. Ik ben inderdaad zelf verrast door de wat fletse kleuren hier : op papier afgedrukt ziet hij/zij er héél wat frisser uit ...
            Je moet eens kijken met welk kleurenprofiel je werkt sRGB of adobe rgb
            om op het web foto's te plaatsen moeten ze in sRGB staan.
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hannibal1962 Bekijk bericht
              Beste Zappa,

Vriendelijk bedankt voor je (zeldzame) reactie ! Ik ben me bewust van die eeuwige opmerking "scherpte op de ogen", maar de omstandigheden waren verre van ideaal (en helaas niet reproduceerbaar) . Om rustig de meest geschikte F-waarde te kiezen, was er weinig gelegenheid. We blijven proberen, in de hoop ooit een shot te maken dat wél voldoet aan de extreme technische eisen van BD, waarbij helaas de bekoorlijkheid van het onderwerp zélf té vaak op de achtergrond wordt gedrongen.
              Lees ik daar wat bitterheid tussen de regels?
              Het is waar dat er af en toe gepixelpeept en getechneutgeleuterd wordt dat het een lieve lust is, maar er zijn best ook wel mensen begaan met compositie en 'verhaal'. BD blijft een mengelmoes maar dat maakt het ook wel leuk.

Comment

Working...
              X