Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Is dit een bewerking van iets? Zo ja, heb je ook 't origineel?
Indien dit het origineel is, moet je (net zoals zovelen, waaronder mezelf) nog veel oefenen
Scherpte is inderdaad niet fameus.
Probeer eens eerst met 1 schroef en kijk dan eens wat het effect is..Verschillende diafragmas proberen en zoek eens op over Focus stacking.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
mensen, het gaat hier om een "zelfbouw voorzet lens".
Iedereen ziet toch wel dat hier sprake is van erge chromatische en sferische aberraties.
Het is nutteloos om hier over de technische onvolmaaktheden te gaan leuteren, dit is een foto die het van belichting, compositie, inhoud, sfeer e.d. moet hebben.
Daarom mijn opmerking over de compositie.
mensen, het gaat hier om een "zelfbouw voorzet lens".
Iedereen ziet toch wel dat hier sprake is van erge chromatische en sferische aberraties.
Het is nutteloos om hier over de technische onvolmaaktheden te gaan leuteren, dit is een foto die het van belichting, compositie, inhoud, sfeer e.d. moet hebben.
Daarom mijn opmerking over de compositie.
JAjaja jaag U nie op..
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
... Het is nutteloos om hier over de technische onvolmaaktheden te gaan leuteren, dit is een foto die het van belichting, compositie, inhoud, sfeer e.d. moet hebben. ...
Voor mij is dit een foto die het van de vuilbak moet hebben.
Zullen we eerst eens vragen wat de bedoeling was van voorzetlens en en wat het beoogde effekt is dat de ts'r wil en dat zijn verwachtingen zijn uitgekomen.
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Zullen we eerst eens vragen wat de bedoeling was van voorzetlens en en wat het beoogde effekt is dat de ts'r wil en dat zijn verwachtingen zijn uitgekomen.
Robby
Ik vind van niet
Ofwel geef je ze mee van in 't begin, ofwel moet het effect zo duidelijk zijn dat er niet moet achter gevraagd worden. Da's mijn idee.
tis niet omdat je aan zelfbouw doet dat we het goed moeten vinden
Ik vind deze foto goed en mooi door de chromatische afwijkingen die we vooral aan de linkerzijde zien, en door de sferische afwijking die als een waas over de hele foto hangt, net een soft-focus filter.
maar aan de compositie schort nog wel wat. En dat is jammer met zo'n interessante effecten.
Ik kan me voorstellen dat hetzelfde effect op een landschap prachtig moet zijn, maar waarschijnlijk krijg je op die afstand nooit gefocust met deze lens.
experimenteer maar lekker verder wiemez.
( o ik jaag me niet op hoor, ik zeg het gewoon in mijn stijl, soms een beetje direct )
Ik vind deze foto goed en mooi door de chromatische afwijkingen die we vooral aan de linkerzijde zien, en door de sferische afwijking die als een waas over de hele foto hangt, net een soft-focus filter.
maar aan de compositie schort nog wel wat. En dat is jammer met zo'n interessante effecten.
Ik kan me voorstellen dat hetzelfde effect op een landschap prachtig moet zijn, maar waarschijnlijk krijg je op die afstand nooit gefocust met deze lens.
experimenteer maar lekker verder wiemez.
( o ik jaag me niet op hoor, ik zeg het gewoon in mijn stijl, soms een beetje direct )
Ik vind deze foto ook zeker niet slecht!
deze afwijkingen geven iets heel anders en speciaals aan deze foto!
veel succes nog met je zelfbouw!
MVG,
Comment