Foto van schroeven, gemaakt met zelfbouw voorzet lens.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Schroef
Collapse
X
-
-
Re: Schroef
Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk berichtHet effect is heel interessant , maar nu nog op zoek naar betere composities.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
'k vind het persoonlijk niet zo geslaagd...
Is dit een bewerking van iets? Zo ja, heb je ook 't origineel?
Indien dit het origineel is, moet je (net zoals zovelen, waaronder mezelf) nog veel oefenen2xZ6, 1xD7500, glas, licht
Comment
-
mensen, het gaat hier om een "zelfbouw voorzet lens".
Iedereen ziet toch wel dat hier sprake is van erge chromatische en sferische aberraties.
Het is nutteloos om hier over de technische onvolmaaktheden te gaan leuteren, dit is een foto die het van belichting, compositie, inhoud, sfeer e.d. moet hebben.
Daarom mijn opmerking over de compositie.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk berichtmensen, het gaat hier om een "zelfbouw voorzet lens".
Iedereen ziet toch wel dat hier sprake is van erge chromatische en sferische aberraties.
Het is nutteloos om hier over de technische onvolmaaktheden te gaan leuteren, dit is een foto die het van belichting, compositie, inhoud, sfeer e.d. moet hebben.
Daarom mijn opmerking over de compositie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht... Het is nutteloos om hier over de technische onvolmaaktheden te gaan leuteren, dit is een foto die het van belichting, compositie, inhoud, sfeer e.d. moet hebben. ...
Misschien eens proberen zónder objectief.Vriendelijke groet,
Jos
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk berichtik volg jos, tis niet omdat je aan zelfbouw doet dat we het goed moeten vinden2xZ6, 1xD7500, glas, licht
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk berichtZullen we eerst eens vragen wat de bedoeling was van voorzetlens en en wat het beoogde effekt is dat de ts'r wil en dat zijn verwachtingen zijn uitgekomen.
Robby
Ofwel geef je ze mee van in 't begin, ofwel moet het effect zo duidelijk zijn dat er niet moet achter gevraagd worden. Da's mijn idee.2xZ6, 1xD7500, glas, licht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Baviaantje Bekijk berichtIk vind van niet
Ofwel geef je ze mee van in 't begin, ofwel moet het effect zo duidelijk zijn dat er niet moet achter gevraagd worden. Da's mijn idee.
RobbyMinder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment
-
tis niet omdat je aan zelfbouw doet dat we het goed moeten vinden
maar aan de compositie schort nog wel wat. En dat is jammer met zo'n interessante effecten.
Ik kan me voorstellen dat hetzelfde effect op een landschap prachtig moet zijn, maar waarschijnlijk krijg je op die afstand nooit gefocust met deze lens.
experimenteer maar lekker verder wiemez.
( o ik jaag me niet op hoor, ik zeg het gewoon in mijn stijl, soms een beetje direct )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk berichtIk vind deze foto goed en mooi door de chromatische afwijkingen die we vooral aan de linkerzijde zien, en door de sferische afwijking die als een waas over de hele foto hangt, net een soft-focus filter.
maar aan de compositie schort nog wel wat. En dat is jammer met zo'n interessante effecten.
Ik kan me voorstellen dat hetzelfde effect op een landschap prachtig moet zijn, maar waarschijnlijk krijg je op die afstand nooit gefocust met deze lens.
experimenteer maar lekker verder wiemez.
( o ik jaag me niet op hoor, ik zeg het gewoon in mijn stijl, soms een beetje direct )
deze afwijkingen geven iets heel anders en speciaals aan deze foto!
veel succes nog met je zelfbouw!
MVG,
bertcanon en zen glas
Comment
Comment