Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zilte zee

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zilte zee

Hey,

Met deze foto zit een beetje verveeld.
    Maar ik voel ook aan dat ie "mooi" is ....

Er zijn zeker twee punten die hier niet goed zijn:
    1 kan ik zelf bepalen, namelijk scherpte (scherptepunt zit op tweede boei)
    Op het tweede kan ik niet komen maar ik mis iets ....
    (het niet het bootjeop de horizon en de vogel links, die photoshop in wel weg)

Graag wat raad rond hoe ik een volgende keer deze foto kan verbeteren.

Sony a200
    1/200 sec bij F/11, iso 100, 75mm

Re: Zilte zee

Eerst en vooral welkom hier, want ik merk dat je hier nog maar pas ingeschreven bent
    Ikzelf ben ook nog beginneling, maar hieronder schrijf ik even mijn bemerkingen. De meer technische uitspraken laat ik over aan de seniors enzo

De foto is scherp, maar voelt voor mij wat leeg aan. Het is niet altijd nodig om de scherpte vooraan te hebben in een foto. Ik kan dit wel smaken.

Het bootje wegdoen, ja tot daar toe, je ziet het nu al bijna niet maar ik denk moet je een kindje of een stuk van god weet wat mee in de foto hebben opgenomen dat het een heel andere foto zou zijn, eentje met meer diepgang.

De kleur tussen zee en lucht is ook miniem, maar wel mooi recht... de zee loopt niet leeg

Greetz, I.
    Nikon D90 - SIGMA - 70-200 2.8 EX APO II - Nikkor 55mm *** Vanguard AK-4 Tripod - Manfrotto M-Y Monopod 776YB *** Adobe PS CS5
    The Sky is not the limit... the ground is..

Comment

Wat het probleem met je scherpstelpunt betreft...
      Deze foto is gemaakte met correcte instellingen, en als je zou scherpgesteld hebben op de voorste boei, dan zou waarschijnlijk de rest van de foto wazig geweest zijn. Hoe dichter bij je je scherpstelpunt neemt, hoe minder scherptediepte. Misschien was dit wel gewenst, maar dat geeft een heel andere foto.

De foto heeft een goede vlakverdeling, oogt donker, maar je kan hem niet anders nemen zonder dat de boeien overbelicht zijn. Hij is dus correct belicht.

Wat deze foto volgens mij mist, is dat niet heel de foto gebruikt is. Leg de voorste boei op een sterk punt in de compo, kadreer zo dat de tweede boei ook op een sterk punt ligt, en je hebt meer diepte in je foto, en heel het beeld wordt gebruikt. Je blik springt dan van boei naar boei, en gaat uiteindelijk bij de verste boeien, en zo wordt heel het beeld gebruikt. Meteen toen ik hem zag, dekte ik het rechterdeel van de foto af, en hij werd beter. Het verhaal van de foto zit in de boeien, dus plaats deze op een sterke plaats.
      Last edited by FestinaLente; 31 mei 2009, 10:19.

Comment

De verdeling strand - lucht en de lukraak liggende boeien die qua kleuren fel contrasteren met de omgeving, ...
        Ik vind dit best een goeie foto.
        Minder scherptediepte of focussen op de voorste boei zou de laatste boeien minder duidelijk gemaakt hebben.
        Best leuke foto.
        fotosite

Comment

leuke compo, maar van mij had de eerste boei juist (ook) wel scherp gemogen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

technisch lijkt de foto me geslaagd, maar dat vind ik even ondergeschikt aan de matige compositie die we hier zien.
            gebruik je grootste groothoek en kom dichter bij de voorste boei, dan zal de compositie spannender worden.

Comment

Welkom op BD

Wat dacht je van dit:

Om eens wat anders te proberen met de compositie.
              Groetjes, KC
              www.sportbeelden.com

Comment

Naar aanleiding van festinalente's commentaar compo aangepast.
                Ook wat meer contrast gestoken in zee en lucht
                Vind dit best wel goed:

Comment

4-kant kan ook. stukken beter
                  Groetjes, KC
                  www.sportbeelden.com

Comment

Heel goed gedaan wat mij betreft... sta me toe te zeggen dat ik anders probeerde, maar deze is heel goed.

Comment

De vierkante versie is idd prettiger om naar te kijken.
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
                      X