Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Puppylove

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Puppylove

Op aanraden van De Heer Robbydorine doe ik nog een poging en post ik mijn puppy in dit forum.
    Comments op de foto zoveel je wil , daar sta ik open voor, ik moet nog veééééel bij leren, .... maar let op wat je schrijft over mijn puppybeestje zélf hé !!!

Greets,

Lena & Beau

---------------------------------------------------------------
    Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
    www.lenafotografie.be

Re: Puppylove

hebben die pupillen zo'n kleur, of komt dat door de flits? Ik zou ze liever zwart zien.
    De lijntjes doorheen de foto (onderaan) vind ik niet mooi en overbodig.

Comment

zijn ogen zijn idd wel bruin maar de puppil is verkleind door het licht die aanwezig was bij het foto nemen zelf.
      www.lenafotografie.be

Comment

Merci Lena
        Zoals ik reeds gezegd heb "Het is een schatje op foto" dat hij echt een schatje is weet ik natuurlijk niet.
        Ik zou zeggen de perfectie wat betreft scherpte. Normaal zegt men dat je het onderwerp niet te centraal moogt plaatsen maar hier stoort dat niet.
        De pupil zou je mischien iets donkerder kunnen maken .
        Kleuren zijn
        Als je nu denkt dat er niets is op aan te merken dan heb je het mis
        Ik heb wel hard moeten zoeken maar toch iets gevonden
        Je moet bij dieren natuurlijk van het moment profiteren, eventjes wachten en ze zijn weg. Daarom was het mischien niet mogelijk om het vuil of etensresten die nu rond zijn snuit liggen te verwijderen.
        Ik vind dit een foto en illustreerd wat ik in mijn vorige comments heb gezegd over de libellen. De scherpte zit goed maar je standpunt moet goed zijn en dat is hier bij deze geslaagd.
        Je hebt wel een kleine maar het is een fijne
        Robby
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

een paar centimeter van de bovenkant af vind ik mooier/beter.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Een heel mooie foto met eigenlijk maar twee tekortkomingen :
            die lijntjes zijn voor mij compleet overbodig, die voegen niks toe en doeneerder afbreuk aan het geheel.
            Die pupillen : die zijn te dof. in tegenstelling tot wat je zegt zijn ze niet verkleind, maar gaan ze juist fel open door het gebruik van de flits en dan krijg je dit effect van verwijde doffe pupillen.
            Best geen flits gebruiken voor dierenportretjes maar gebruik maken van het omgevingslicht.
            Je kan eventueel in red-eye mode werken, maar dat is niet zo evidend, door de voorflitsen hebben ze de neiging weg te kijken.
            fotosite

Comment

Ik kan hier niet veel meer aan toevoegen:

Hondje
              De foto is loeischerp
              kleuren zijn prachtig
              compo is (soms is het JUIST wel mooi om het onderwerp centraal te stellen, zoals hier)
              misschien iets meer van de bovenkant af?
              Pupillen zijn jammer, flitsen is geen goed idee
              Kader vind ik niet zo mooi ik zie liever jouw ene speciale lijntje onderaan met je naam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                Een heel mooie foto met eigenlijk maar twee tekortkomingen :
                die lijntjes zijn voor mij compleet overbodig, die voegen niks toe en doeneerder afbreuk aan het geheel.
                Die pupillen : die zijn te dof. in tegenstelling tot wat je zegt zijn ze niet verkleind, maar gaan ze juist fel open door het gebruik van de flits en dan krijg je dit effect van verwijde doffe pupillen.
                Best geen flits gebruiken voor dierenportretjes maar gebruik maken van het omgevingslicht.
                Je kan eventueel in red-eye mode werken, maar dat is niet zo evidend, door de voorflitsen hebben ze de neiging weg te kijken.
                Geef mij één zoogdier waar de puppil wijd opengaat als er licht (Flits)opvalt.. Als je goed kijkt zijn de puppillen juist vernauwd.Wat je hier ziet bij in het puppil is het tapetum lucidum. Dat is een reflecterende laag die zich bij dieren in het netvlies bevind, dieren die leven in het donker, en dat het toelaat om beter te zien in het donker.
                Bij de kat ziet die geel en bij de hond groen, vandaar dat de puppil( wanneer belicht) van de kat in het donker geel en dat van de hond groen ziet.
                Dat de puppil wijd open staat bij het gebruik van het flitslicht heeft te maken hoever de puppil openstaat bij het nemen van de foto omdat het puppil niet zo snel is als de flits. Als je dus een dier of mens fotografeerd in het pikdonker dan zul je zien dat de rode pupillen wijd openstaan, dit omdat de pupillen door het donker al wijd openstaan. tegenovergestelde als er licht aanwezig.
                Dit princiepe wordt toegepast bij de stand rode ogen. Er wordt dan geflitst, de pupillen krijgen dan de kans om te vernauwen en dan wordt maar eerst de foto genomen met een nieuwe flits.
                Bij de mens spreken we van rode ogen omdat wij dit tapetum lucidum niet hebben maar wel een netvlies dat doorweeft is van bloedvaten.
                Robby
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

Ik zal blijkbaar al mijn asperges aan het denken geweest zijn gisteren middag :
                  de pupil vernauwt idd plaats van verwijden, effe de bal misgeslagen.
                  Toch blijft het gevolg van flitsen lelijk en is het af te raden.
                  fotosite

Comment

Nog één dingetje toevoegen... als je straks die foto gaat maken zonder flash, kies dan beter voor een niet rode voor-/achtergrond. Het rood haalt gewoon aandacht weg van het onderwerp.

Comment

Thx allemaal voor jullie wijze raadgevingen,
                      Ik ben nog eens herbegonnen in SC4
                      ogen beetje zwart gemaakt
                      kruimels weg geveegd
                      bordeau beetje donkerder gemaakt
                      lijntjes weg
                      paar cm bovenaan weg

Foto hernemen zonder flash is niet mogelijk denk ik
                      Het is immers niet alle dagen dat de (40kg zware ) hond op mijn man zijn schoot kruipt en even een dutje doet op de tafel / placemat tussen de kruimels

www.lenafotografie.be

Comment

TOP Het is een knalfoto nu!
                        Wat een verschil....het is ongelovelijk!
                        Nog iemand die zo enorm goed overweg kan met CS4, ik barst van jaloersie.

Comment

Bewerking mag gerust in Showcase
                          Canikon 40D - D200, D300

Comment

Allez vooruit, kan ik geen goede fotos maken, ik krijg ze toch deftig in Fotoshop

Grapje hoor,ben blij dat jullie hem nu goed vinden

Misschien beetje overmoed maar hier is nog eentje uit dezelfde
                            (schootjeszit-op-tafel-slaap) sessie
                            Hier heb ik scherp gesteld op de neus en is de rest jammergenoeg beetje out of focus

Greets,

Lena en Beau (model)
                            www.lenafotografie.be

Comment

Hallo allemaal,
                              Mag ik jullie nog even vragen of ik nu wél op het goede pad zit??
                              Ik heb al jullie tips toegepast (denk ik toch) en opnieuw geplaatst + nog een tweede probeersel erbij gezet waar ik benieuwd ben naar jullie reaktie erop.
                              Kwestie van niet te veel miskleunen meer te posten en jullie ogen een beetje te sparen.
                              Groeten,

Lena
                              www.lenafotografie.be

Comment

Working...
                              X