Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Boom

Hoi!
    Ik ben nieuw hier en heel erg benieuwd wat jullie hiervan vinden...
    Shoot!!!
    Last edited by K.B...; 1 juni 2009, 20:03.

Re: Boom

De tweede foto is voor mij niet geslaagd omdat de boom er niet helemaal op staat.
    Naar zwart/wit toe vind ik alles wat grijs. Er kan nog serieus wat punch in de foto gestoken worden door het contrast te verhogen of een dikke s in de curve te leggen.
    Je ziet die boom, vind hem apart en wil er een mooie foto van maken. Nu de eerste is een registratie die heel het verhaal meegeeft... je kan de boom niet anders bereiken, want achter een muur, vermoedelijk in de tuin van een huis.
    Ik zou van de eerste een vierkant maken, en deze afsnijden ongeveer 1 cm boven de boven. Zelfde verhaal, minder ruimte die niet bijdraagt.
    Is algemeen zo... ofwel breng je een stilleven beeldvullend, ofwel plaats je het binnen een kader. Hier is door een vierkant te maken, beide te doen.

Comment

Ik denk dat je toch nog wat moet kweken aan een fotografisch oog.
      Eigenlijk heb je hier geen echt onderwerp, je geeft wel via de titel aan dat om die boom gaat, maar die staat erop met een halve kruin, en verder een halve omheining en een half dak.
      Sommige dingen lijken fotogeniek, maar zijn het van geen kanten als je het niet treffelijk kunt benaderen en vastleggen. Die zijn dan ook de moeite niet waard om je tijd in te steken.
      fotosite

Comment

Hallo,
        Voor alle duidelijkheid is het voor mij niet om die boom te doen, maar om de volledige compositie van de foto en het lijnenspel.
        Wat zwart/wit betreft hou ik meer van zachte subtiele grijswaarden, dan van felle contrasten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K.B... Bekijk bericht
          Hallo,
          Voor alle duidelijkheid is het voor mij niet om die boom te doen, maar om de volledige compositie van de foto en het lijnenspel.
          Wat zwart/wit betreft hou ik meer van zachte subtiele grijswaarden, dan van felle contrasten.
          Wel, ik ga eerlijk zijn, ik vind er niks aan : qua compo in zijn geheel vind ik die halve kruin te veel blijven storen en een complementair lijnenspel zie ik er ook niet in.
          fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K.B... Bekijk bericht
            Kan best zijn, maar wat is de reden dat je hem hier naar zwart/wit hebt omgezet ?
            Ik doe dat ook wel eens met een foto, meestal om dat er dan een duidelijk schaduw/lichtspel in zit, of bijzonder weinig kleur, en ook omdat je dan verder kan gaan met de contrasten. Soms kies ik ook bewust voor zwart-wit om afleidende kleuren op de achtergrond te verdoezelen. Wat is hier de reden en maakt het deze foto beter ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
              Ik denk dat je toch nog wat moet kweken aan een fotografisch oog.
              Sommige dingen lijken fotogeniek, maar zijn het van geen kanten als je het niet treffelijk kunt benaderen en vastleggen. Die zijn dan ook de moeite niet waard om je tijd in te steken.
              helemaal mee eens wat deze opname betreft.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

akkoord met de visie van FestinaLente:
                Je ziet die boom, vind hem apart en wil er een mooie foto van maken. Nu de eerste is een registratie die heel het verhaal meegeeft... je kan de boom niet anders bereiken, want achter een muur, vermoedelijk in de tuin van een huis.
                maar helemaal niet met die van elsan hoor:
                Het is nét omdat dit geen fotogenieke situatie is, dat het interessante foto is geworden met een verhaal, zoals F zegt.

Probeer er inderdaad een vierkante van te maken, dat zou de compositie ten goede komen. Inhoudelijk en technisch is dit een heel goede foto
                De compositie van de tweede is niet geslaagd door de landscapestand van je toestel.

Comment

Uw Foto is weg dit kan niet de bedoeking zijn

Joeri
                  Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                  www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Ja, weeral een foto weg. Het is echt een ziekte aan het worden op BD.

Met dank aan al de mensen die een reactie plaatsten

Comment

@Control-Z : we mogen dan soms wel van smaak verschillen, hierin moet ik je wel bijtreden ; wat zin heeft om commentaar te geven op beginnersfoto's, als het hun niet bevalt halen ze de foto weg. Zit je met je commentaar mooi voor aap
                      fotosite

Comment

Ik zie ook geen foto...
                        canon en zen glas

Comment

Er valt niet veel te shooten omdat er niets te zien is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                            Ja, weeral een foto weg. Het is echt een ziekte aan het worden op BD.

Met dank aan al de mensen die een reactie plaatsten
                            Het wordt idd een plaag....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                              @Control-Z : we mogen dan soms wel van smaak verschillen, hierin moet ik je wel bijtreden ; wat zin heeft om commentaar te geven op beginnersfoto's, als het hun niet bevalt halen ze de foto weg. Zit je met je commentaar mooi voor aap
                              Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                              Het wordt idd een plaag....
                              bedoel je mensen die een foto uploaden en er niet tegen kunnen dat hij eigenlijk niet mooi is... of slechte reacties krijgen?
                              wat jammer...je wil toch geholpen worden als je een foto bij beginners zet?
                              canon en zen glas

Comment

Working...
                              X