Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 op een rij: editie 3

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 3 op een rij: editie 3

Hey,

hier is het resultaat van de 3de keer kandelaartjes trekken.
    Kaarsjes zijn niet aan omdat de lucifers op waren (en ik had geen vuursteen bij )
    Deze is getrokken met ISO 800, zodat korte sluiterstijd, en klein diafragùa mogelijk waren. Toch vind ik het zelf niet ze scherp.
    Slagschaduw is ook (bijna) weg, ik heb dat gedaan door 2 lampen de achtergrond te laten verlichten.
    Graag jullie mening.

Exif
    f/ 9
    1/25
    Iso 800
    No flash
    Manual white balance
    Canon 300D met een flut-kitlens (tijd voor upgrade dus)

Re: 3 op een rij: editie 3

editie 2 is tot zover toch de beste.
    Misschien toch even lucifers gaan zoeken en het met vuur nog eens opnieuw proberen...

Nu heb je toch wel meer slagschaduw dan in je tweede editie. Misschien moet je nog wat meer met je lampen spelen, maar als de kaarsjes branden zal het licht/scahduw ook weer anders zijn.
    De scherpte mis ik ook wel wat. Probeer je fototoestel ergens op te zetten en met de zelfontspanner te werken. Dan kun je ook lagere ISO gebruiken en heb je die ruis niet...

De aanhouder wint !!
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Tweede versie was de beste.
      En nu op zoek naar een ander onderwerp, want je houdt het veilig.

Comment

Ok, bedankt voor de comentaren, zal vandaag mssn nog eens proberen met lucifers en nog een ingebeeld statief om de camera op te zetten. Ik zal ook letten op de slagschaduw.
        Het probleem hierbij is dat ik ofwel een lamp subtiel de achtergrond belicht (nu gedaan) en dan blijft er slagschaduw over, of een lamp echt sterk de achtergrond belicht, maar dan vormt zicht een lelijke witte cirkel vanachteren.

@ Control-Z
        Ik denk dat ik hier toch mee doorga, totdat ik een (bijna) WAUW-foto heb, al is het een saai onderwerp. Of toch een foto waar er zeer weinig comentaren op zijn.
        Canon 300D met een flut-kitlens (tijd voor upgrade dus)

Comment

Working...
        X