Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ste post - gelukt ! foto's nu zichtbaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1ste post - gelukt ! foto's nu zichtbaar

Hallo,
    Ik heb altijd wat angst gehad om foto's te posten, maar ja, als je vooruit wil moet je toch weten of je goed bezig bent of niet ...
    Vandaar mijn eerste 2 foto's.
    Deze zouden de mystieke sfeer van een tempel bij zonsopgang moeten weergeven ...
    Graag jullie commentaren.

Last edited by woutersd; 22 mei 2009, 19:44.

Re: 1ste post

Hallo,
    Ik heb altijd wat angst gehad om foto's te posten.
    Graag jullie commentaren.

kruisjes?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Re: 1ste post

Je leest best eerst de handleiding nog es van BD.

Comment

Re: 1ste post - gelukt ! foto's nu zichtbaar

Oorspronkelijk geplaatst door woutersd Bekijk bericht
        Hallo,

Deze zouden de mystieke sfeer van een tempel bij zonsopgang moeten weergeven ...
        Dat doen ze!

De tweede vind ik het mooiste, al denk ik niet dat flitsen op de voorste 'bellen' de beste keuze was. Dat trekt een beetje te veel de aandacht.

De eerste is naar mijn smaak wat te licht in de lucht, deze had een beetje 'onderbelichting' (belichtingscompenstatie) kunnen gebruiken denk ik.
        Ook mochten die voorste 'bellen' een scherper silhouet zijn. Heb je een statief gebruikt met deze lange sluitertijd?
        Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
        vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

Bedankt voor de (zeker bruikbare) tips en opmerkingen.
          Beide foto's werden zonder statief genomen.
          Ik kan misschien de lucht in de eerste foto wat proberen te photoshoppen ...

Comment

Hallo, even schooltelevisie spelen: 'bellen' zijn 'stupa's'.
            Ik denk dat je juist op het verkeerde tijdstip de foto's hebt genomen. Persoonlijk vind ik er wat weinig kleur inzitten. Ik ben zelf maar een beginneling dus ik kan je weinig raad geven over de juiste instellingen hier voor de belichting. Ik weet alleen hoe het er kan uitzien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
              Hallo, even schooltelevisie spelen: 'bellen' zijn 'stupa's'.
              Bedankt! Ik wist dat ik het nog zou moeten weten maar wist het dus eigenlijk toch niet meer
              Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
              vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

Off topic. En het beste van al is dat wanneer je je hand erdoor steekt en het hoofd van de Boeddha aanraakt je een wens mag doen. Zowel mijn vrouw als mijn schoonzus hebben dat gedaan en hun beider wens is uitgekomen met 6 dagen verschil. Voor een wens die normaliter 9 maanden later zou uitkomen Is dat niet slecht uitgerekend.Geheel terzijde en enkel interessant voor degene die erin geloven, of willen geloven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bali Bekijk bericht
                  Off topic. En het beste van al is dat wanneer je je hand erdoor steekt en het hoofd van de Boeddha aanraakt je een wens mag doen. Zowel mijn vrouw als mijn schoonzus hebben dat gedaan en hun beider wens is uitgekomen met 6 dagen verschil. Voor een wens die normaliter 9 maanden later zou uitkomen Is dat niet slecht uitgerekend.Geheel terzijde en enkel interessant voor degene die erin geloven, of willen geloven.
                  Dat geeft de foto's dan toch een beetje extra glans, niet ?

Comment

Ik sluit me aan bij Wacko.
                    De eerste is beste maar de stupa's mochten scherper.
                    De tweede trekt de flits teveel de aandacht.

Bij dit soort foto's is een statief geen overbodige luxe, je was natuurlijk op reis en mss geen statief voorzien. Weet je dus wat kopen of wat meenemen

Grtz
                    'Keep on Clicking'
                    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

Comment

Je eerst vind ik niet slecht maar in je tweede verknoei je idd de sfeer door te gaan flitsen.
                      fotosite

Comment

Working...
                      X