Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het begint te lukken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• het begint te lukken

Deze twee foto's heb ik gemaakt om wat bij te leren.

Bij de eerste foto was het de bedoeling om de bloemen er mooi op te krijgen ik heb hem wel z/w moeten maken omdat hij tegen de zon is gemaakt, ik was er op het verkeerde moment van de dag.
    De tweede foto is een oefening voor de grote prijs F1 in belgië.

foto 1

foto 2

Re: het begint te lukken

zie een significant verschil tussen F1 en F2..

F1 is de lucht nogal uitgebrand, je had er beter aan gedaan om manueel te belichten, en dan met name wat onder te belichten, mss diafragma nog wat meer geknepen..

F2 is een mooie panning..snelheid goed weergegeven..

Comment

Heel goeie panning
      netjes
      http://www.stes.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
        zie een significant verschil tussen F1 en F2..

F1 is de lucht nogal uitgebrand, je had er beter aan gedaan om manueel te belichten, en dan met name wat onder te belichten, mss diafragma nog wat meer geknepen..

F2 is een mooie panning..snelheid goed weergegeven..
        ik had mijn belichting bij foto 1 al veel terug gedraait maar ik stond recht in de zon

Comment

De panning-foto vind ik toch een beetje vreemd.
          De letters op de banden zijn mooi wazig zoals ze moeten zijn, maar de velgen zijn duidelijk te zien en zijn bevroren.
          De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nxke Bekijk bericht
            De panning-foto vind ik toch een beetje vreemd.
            De letters op de banden zijn mooi wazig zoals ze moeten zijn, maar de velgen zijn duidelijk te zien en zijn bevroren.
            Ik heb mijn foto's van die dag eens bekeken en enkel bij deze auto zijn de velgen zichtbaar.
            Hier zijn er nog 2 zelf vindt ik de eerste niet zo geslaagt maar het is maar om de velgen te laten zien.
            1

2

Comment

Die eerste is niet echt mijn ding. Nu had ik die uitgebrande lucht nog wel kunnen aanvaarden bij een complete ZW, maar hier in combinatie met die kleuren, nee.
              Ik ben geen voorstander van dergelijke bewerkingen.
              Die tweede is een behoorlijke panning, maar ik zou die groene boord onderaan weghalen, die eist te veel aandacht en voegt niets aan de foto toe.
              fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teppe Bekijk bericht
                Ik heb mijn foto's van die dag eens bekeken en enkel bij deze auto zijn de velgen zichtbaar.
                Hier zijn er nog 2 zelf vindt ik de eerste niet zo geslaagt maar het is maar om de velgen te laten zien.
                Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt, met "de velgen zijn zichtbaar" bedoel ik dat je duidelijk de spaken van de velgen kan zien, dus dat er te weinig beweging in zit, bij de band zie je de beweging wel duidelijk en dat is wat ik vreemd vind.
                Als het goed is dan draaien band en velg aan dezelfde snelheid en dan zou de bewegingsonscherpte toch gelijk moeten zijn.
                Datzelfde zie je ook bij je eerste bijgevoegde foto.
                De tweede bijgevoegde foto is te donker om daar iets van te kunnen zien.
                De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

Comment

Als het goed is dan draaien band en velg aan dezelfde snelheid en dan zou de bewegingsonscherpte toch gelijk moeten zijn.

dat zie je niet goed, het toerental is wel hetzelfde, maar de snelheid niet, hoe korter naar de as toe, hoe trager de snelheid. Dus je kan gerust de letters soft hebben terwijl de spaken van de velgen scherp zijn.

Tech8
                  www.hellinckx-foto.be
                  Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tech8 Bekijk bericht

dat zie je niet goed, het toerental is wel hetzelfde, maar de snelheid niet, hoe korter naar de as toe, hoe trager de snelheid. Dus je kan gerust de letters soft hebben terwijl de spaken van de velgen scherp zijn.

Tech8
                    Inderdaad, je hebt gelijk, foutje van mij
                    Maar toch zie ik liever de velg ook soft

Comment

En van af een bepaalde snelheid heb je atjid wel het effect dat de velg lijkt stil te staan ook al draait hij.Als ik het mij nog goed herrinner van op school is dit het gyroscopische effect.
                      Canon 40D - Tamron 28-75mm f2.8 , Sigma 70-200mm f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zoemas Bekijk bericht
                        En van af een bepaalde snelheid heb je atjid wel het effect dat de velg lijkt stil te staan ook al draait hij.Als ik het mij nog goed herrinner van op school is dit het gyroscopische effect.
                        Ik denk dat je dit bedoelt.
                        Je kan inderdaad de vorm van de velg zien, maar je ziet ook duidelijk dat hij in beweging is.

Comment

Nee, daar is de velg echt in beweging...

Maar let maar eens op bij dit soort velgen (uit dit topic) dat bij een bepaald toerental (met uitaccelereren na een bocht) de velg optisch even stil lijkt te staan...dan even terug lijkt te draaien en vervolgens bijna niet meer zichtbaar is...kan me voorstellen dat één van die momenten ook op foto is vast te leggen, want er wordt op deze foto echt wel met de auto meebewogen...dat is onmogelijk als de auto stilstaat

Qua fotos in dit topic...

Hou niet van zwart-wit/kleur combinaties, maar vind deze niet eens heel storend. Behalve dan de "uitgebrande" lucht met name zichtbaar bij de uiteinden van de takken...zoals al aangegeven minder belichten dmv diafragma dichtknijpen, want f5.6 is nog niet echt dicht

De panning is zeker een geslaagde panning..! Nog geen topspul als van lambocars, maar zeker niet slecht..!

het zijn wel twee heeeeel verschillende foto's voor in één topic
                          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                            want er wordt op deze foto echt wel met de auto meebewogen...dat is onmogelijk als de auto stilstaat
                            Hoe denk je dat mijn voorbeeld gemaakt is?

Comment

Ik zeg niets over jouw foto's maar over de foto's in dit topic...jij stelt hier vraagtekens bij de "bevroren velgen" en ik tracht uit te leggen dat dit natuurkundig zeker mogelijk is...dat ze bij jouw foto's niet bevroren lijken is natuurkundig net zo goed mogelijk
                              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                              X