Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

het begint te lukken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: het begint te lukken

maar de velgen uit de link vergelijken met f1 velgen is ook nie 100% ok!
    scheeld een stuk in grote en in verhouding band tot velg wat ook een rol speelt.

1ste, een beetje jammer van de uitgebrande lucht! lucht met details en z/w had zeker een stuk beter geweest

f1 foto is zeker goed.
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
      ik tracht uit te leggen dat dit natuurkundig zeker mogelijk is...
      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      maar de velgen uit de link vergelijken met f1 velgen is ook nie 100% ok!
      Bij een geslaagde panning moet je de rotatie in de wielen kunnen zien, en dat heeft volgens mij niks te maken met natuurkunde, optisch bedrog of de vorm van de velg.
      De gebruikte sluitertijd is hierbij van belang en in dit geval was die te kort (1/250 en 1/500) om een draaiende velg te bekomen.
      De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

Comment

Een geslaagde panning heeft voor mij niets met een velg te maken, maar met een bewegend en op de foto scherp voorwerp (de auto in dit geval) waarbij wel duidelijk te zien is dat het voorwerp met een (grote) vaart zich voortbeweegt...

En dan kom je op het vlak van meningen en persoonlijke smaak, een vlak waar mensen het nooit eens zullen worden Voor mij is dit dus een geslaagde panning waar ik de snelheid van de auto goed uit kan halen door de beweging in de omgeving en de banden...het kan natuurlijk "altijd" beter

Sluitertijden had ik nog niet op gelet...en idd 1/500 is wat snel, wat waarschijnlijk de meest logische verklaring is voor de, wellicht, te scherpe velg
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Die foto's zijn gemaakt met de bedoeling om te testen welk diafragma de mooiste foto's opleverde.
          Die auto is een F3 een F1 gaat iets vlugger.
          Hier is een foto van de F1 van vorig jaar toen ik de canon pas had.
          deze heeft een sluitertijd van 1/200

Comment

sorry verkeerd knopje
            Last edited by bigfoot46; 26 mei 2009, 04:01.
            Flickr één
            Flickr two

Comment

Working...
            X