Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonsondergang oostende, welke van de twee plus verbeteringen gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zonsondergang oostende, welke van de twee plus verbeteringen gevraagd

Gisteren heb ik mijn ogen een prachtige zonsondergang proberen vast te leggen op foto. Morgen ga ik deze vanaf het strand fotograferen, als het niet regen. Waar moet ik zeker dan opletten?

foto 1:

iso 100 en 1/80

foto 2

iso 100 en 1/100

Re: zonsondergang oostende, welke van de twee plus verbeteringen gevraagd

Oei, geen van de twee kan me echt bekoren maar twee vind ik toch beter dan één.

De eerste is net een foto waar de helft van is afgeknipt.
    Ook denk ik dat je bij beide foto's wat meer aandacht aan je compo moet besteden want bij een mooie zonsondergang horen volgens mij geen lelijke appartementsgebouwen.

Ook zou ik een een wat kleinere diafragma opening en een langere sluiterstijd gebruiken.

veel succes morgen (vandaag ondertussen)
    greetz
    Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

Comment

Waar moet ik zeker dan opletten?
      ander onderwerp zoeken.

Comment

Zoals je deze twee foto's presenteert dwing je de kijker eigenlijk naar foto 2 omdat de eerste inderdaad een verknipte versie van de tweede lijkt.
        Presenteer foto's in serie of ter vergelijking op hetzelfde formaat.
        Over de foto zelf : je bedoeling (zonderondergang) verliest zich in hetgeen er op de foto staat : een rij lelijke appartementen. Andere setting kiezen zou ik zeggen.
        fotosite

Comment

vind ge dit zelf goed?
          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

met wat hier boven staat eens, maar ben wel benieuwd naar je zonsondergang/strandopnamen.
            en gezien de ligging van België, zullen er geen gebouwen op staan?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik zie de eerste foto wel zitten wat betreft compositie. In de tweede vind ik de huizen storend, maar is de lucht wel beter. Ik zou de lucht van de tweede foto gebruiken in de eerste compositie en dan, bijvoorbeeld, de huizen donkerder maken, bijna als een silhouette.
              ALhoewel...ik vind de eerste lucht eigenlijk evengoed

Comment

Working...
              X