Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog een nieuweling!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nog een nieuweling!

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en in de wereld van fotografie. Via een kennis ben ik terecht gekomen op dit forum vanwege de kennis en welkome advies. Hieronder een paar shots, ik sta open voor alle feedback zodat ik ook ooit echt mooie plaatjes kan schieten zoals vele van jullie

(1/125)
    f/7.1
    25 mm
    100

Large

(1/400)
    f/5.6
    25 mm
    100

Large

(1/320)
    f/3.5
    18 mm
    100

Large
    Last edited by GinoMacdonald; 15 mei 2009, 09:37. Reden: links aangepast

Re: Nog een nieuweling!

De eerste 2 vind ik niet speciaal en zijn overbelicht..
    De derde zou ik speciaal vinden als er bv een druppel aan de EDIT: KRAAN ofzo hing of net afviel..
    Last edited by KazzZ; 15 mei 2009, 10:47.
    Canon 5D2 en wat glas

Comment

Bedankt voor je feedback , ik zie dat de eerste 2 idd erg aan de lichte kant zijn!

Comment

De eerste 2 vind ik niet speciaal en zijn overbelicht..
        De derde zou ik speciaal vinden als er bv een druppel aan de pomp ofzo hing of net afviel..
        Ik volg. Lees ook eens dit, je mag de foto's voor de langste zijde aan 900px plaatsen

Comment

Welkom!

Nog iemand besmet met het fotografievirus, zalig
          Je hebt een beetje dezelfde probleempjes die ik heb, het licht onder controle houden in fel zonlicht. Nu is dat al een hele lastig (ondoenlijke) klus en krijg ik vaak het advies om de ochtend of namiddag zon te pakken...maart je moet dan maar net kunnen
          Let ook op de compositie van je foto's...het is vaak spannender om het te fotograferen onderwerp niet precies in het midden te plaatsen en onnodige en afleidende ruimte weg te croppen. De zwart-wit omzetting vind ik mooi (mooie tinten) maar de foto kan inderdaad pakkender! Al met al helemaal niet gek hoor en lekkere diverse onderwerpen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
            Welkom!

Al met al helemaal niet gek hoor en lekkere diverse onderwerpen
            Het is daarom ook beter als je onderwerp per onderwerp post, zo kunnen we gerichtere (allé de betere fotografen hier toch ) commentaar geven.
            Canon 5D2 en wat glas

Comment

Is wel zo...maar het enthousiasme spat er van af...dat doet me altijd wel wat

Comment

Welkom en zie dat ge de fotobeestjes onder controle kunt houden want het kan wel eens leuk uit de hand lopen

2 is overbelicht op de bloem maar niet zo veel dit is in photoshop met hooglicht en schaduw nog mooi te redden denk ik.

1en 3 zijn zeer verdienstelijke pogingen niks op aan te merken.
                Scherp wat scherp moet zijn en zeker geen slechte combo's en goed belicht al mocht de laatste een tikje lichter.

Grtz Tim
                Sony A300 18-70 kitlens, Sigma 70-300 APO DG Macro

Gezocht Macro lens tegen een schappelijk prijsje. Ook tamron 17-50 f2.8.

Comment

Allen, super bedankt voor de feedback en tips! Ik ga hier zeer zeker mee aan de slag!

Comment

Working...
                  X