Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitstap Zaventem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Uitstap Zaventem

Vorige week zijn we naar Zaventem geweest. Aangezien het mooi weer was en er veel passage was heb ik wat foto's kunnen trekken, dit zijn volgens mij de 3 beste. Een vliegtuig in de lucht is slechts een vliegtuig met een blauwe achtergrond,daarom ook deze achtergrond. Wat vinden jullie hiervan ?

f/22
    1/50 sec
    ISO 100

f/8
    1/320 sec
    ISO 100

f/9
    1/250 sec

Shoot !!!!
    Canon EOS 450D 18-55, 55-250, 70-200, speedlite 450EXII, speedlite SB-26, T2D triggers

Re: Uitstap Zaventem

Oeh...de eerste foto had echt kunnen zijn! Je sluitertijd is zeer kort, maar je hebt dat gecompenseerd door met het vliegtuig mee te bewegen (panning ofzo heet dat) Daardoor breng je de snelheid van het vliegtuig mooi in beeld door de beweging in het huizenrijtje, terwijl het vliegtuig stil lijkt te staan. Jammer dat ie er niet helemaal scherp op staat (nog sneller mee bewegen of sluitertijd toch iets sneller)
    Derde is mooi scherp Composities lijken mij niet helemaal je van het...maar ik ben een oen met dit soort fotografie, dat laat ik aan de betere fotograven over.

Comment

Miljaar daar gaan ze weer zonder mij

Nummer een is een verdienstelijke poging beetje spijtig van de scherpte op het vliegtuig je moet ook proberen te voorkomen dat hij het kadertje uitvliegt dat is niet zo mooi.
      Ik weet het sneller gezegd dan gedaan maar dat breekt altijd de foto.

2 en 3 zijn mooi scherp maar ze zijn niet zo spannend.
      Vooral door de panning geniet toch 1 mijn voorkeur.

Grtz Tim
      Sony A300 18-70 kitlens, Sigma 70-300 APO DG Macro

Gezocht Macro lens tegen een schappelijk prijsje. Ook tamron 17-50 f2.8.

Comment

Letten op de compo's : je vliegtuigen vliegen te hoog of de foto uit, en je zit met overtollige voorgrond die niks bijdraagt.
        Kijken, nog eens kijken, kadreren en dan pas afdrukken.
        fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
          Letten op de compo's : je vliegtuigen vliegen te hoog of de foto uit, en je zit met overtollige voorgrond die niks bijdraagt.
          Kijken, nog eens kijken, kadreren en dan pas afdrukken.
          2 dezelfde reacties, ik dacht nochtans dat ze volgens de regels zou zijn. Moet je geen rekening houden met die 1/3 verhouding ? Kheb de 3 foto's wat bijgesneden...

Zijn deze beter?

Nu heb je wel praktisch niets meer van achtergrond of is dit niet nodig?

alle hulp is welkom ...
          Canon EOS 450D 18-55, 55-250, 70-200, speedlite 450EXII, speedlite SB-26, T2D triggers

Comment

Vind ze al wat beter.
            Hou die 1/3 regel ergens in je hoofd maar denk er aub niet te veel.
            Zorg vooral dat je onderwerp scherp is en in verband met deze vliegtuigen dat je vooral vooraan ruimte hebt zodat ze je kader niet uitvliegen ook voor insecten mensen f auto's zorg dat er in de kijk of beweeg richting meer ruimte is dan van waar ze komen.

Ik zou je sensor ook eens laten reinigen want op die eerste zitten heel veel stofjes en vuil.

Grtz Tim
            Sony A300 18-70 kitlens, Sigma 70-300 APO DG Macro

Gezocht Macro lens tegen een schappelijk prijsje. Ook tamron 17-50 f2.8.

Comment

Working...
            X