Mooi portretje , dat beter tot z'n recht komt als je de foto ook in portretformaat uitsnijdt.
Alles áchter de peuter mag uit het beeld verdwijnen, dat leidt alleen af van het onderwerp. Het vraagt meer aandacht dan het overbelichte vlekje in het haar.
De compo kan je imo verbeteren door er een vierkante crop van te maken.
Compositie heeft wat mij betreft voorrang op technische perfectie.
Overbelichting op het haar is dan ook van iets minder belang in eerste instantie.
Dit is wat Ludo in gedachte had en ik ik ga volledig met hem mee. Een compositie moet namelijk niet TE strak zijn, en in de kijkrichting geef je iets meer ruimte, maar je wilt wel een bepaald evenwicht in je foto hebben.
Als je het goed vind heb ik hem gecropped zoals Ludo bedoelt (geef een brul als je wilt dat ik hem verwijder) en ik heb even heel lichtjes wat oneffenheden weggewerkt (beetje opgepoetst) Jij kan dit met het origineel doen en hem dan op 900 formaat maken
Lief grietje hoor
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
Mooi portretje , dat beter tot z'n recht komt als je de foto ook in portretformaat uitsnijdt.
Alles áchter de peuter mag uit het beeld verdwijnen, dat leidt alleen af van het onderwerp. Het vraagt meer aandacht dan het overbelichte vlekje in het haar.
Excuus....Jos..goede tip die je hebt gegeven. Die compo is veel mooier zo
Comment