Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik blijf het proberen...nijlganskuikens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik blijf het proberen...nijlganskuikens

De eerste vind ik geweldig.
    Juist doordat de beperkte scherpte op een andere plaats ligt dan dat iedereen verwacht maakt hem nog specialer.
    Knap werk.
    De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

Comment

Over de technische kant is het meeste vertelt.

Wat mij het meeste opviel aan deze foto's is namelijk, en dat was voor dat ik de kritieken ben beginnen lezen, de vooruitgang die je hebt geboekt in het vertrouwen tussen mens en dier. Dat loopt als een rode draad door deze reeks. Mooi.
      Niet afgeven.

Groetjes.
      Go with the flow

Comment

Prachtige eerste..!

De tweede is volgens mij behoorlijk (achteraf) gecropt, waardoor "pixels" duidelijk zichtbaar zijn en alle scherpte weg is(?)

Derde vind ik qua kleuren zeker een mooi
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
          Monica,

De eerste is echt een schitterende foto, ongeacht waar de scherpte zit. Uiteindelijk heb je nu immers ook de scherpte meer naar het midden van de foto gebracht.
          Wel had het inderdaad wat interessanter kunnen zijn om een grotere scherptediepte te nemen waardoor alle kuikens scherp voor de dag kwamen.

En maak je geen zorgen, ondanks het feit dat je altijd hetzelfde onderwerp hebt, vervelen je foto's niet hoor.

Suf he? Ik had al op f/11 ingesteld, ipv f/5.6 (tip van veel BD-ers die ik al had gekregen)...maar dat is lang niet genoeg om alles in de breedte scherp in beeld te krijgen. Ik moet echt knijpen naar f/22 vrees ik om dat te bereiken. Aangezien ik niet op mijn ISO wil inleveren (ik haat ruis) moet ik de sluitertijd verlengen. Die vind ik persoonlijk al op het randje met 1/125 sec....Of zie ik iets helemaal over het hoofd? Dit is nog een gepuzzel waar ik nog niet uit ben.

Beeldsta....wat een heerlijk compliment. Ik weet dat deze foto's technisch gezien verre van okay zijn...maar als ik mijn foto's van de laatste 2 maanden op een rij zet, zie ik hoe de dieren op mijn aanwezigheid reageren. Eerst nog heel terughoudend en op afstand....nu is het een gesnater en gekwetter van jewelste en komen de vogels massaal op mij af. Zelfs de wantrouwige zwanen eten nu heel ontspannen uit mijn hand. Volgens mij denken ze:"daar is die liggende voermachine weer" Ze hebben me min of meer geaccepteerd als meubilair.
          De beestjes zijn echter niet dom, het vergt echt wat inspanning en geduld (lees: bij elkaar zo'n 40 uur) om dat voor elkaar te krijgen. Bij "vreemden" blijven ze echt op grote afstand, zeker nu met het kroost.

Terecht viel in dit topic de opmerking dat de natuur zijn gang moet gaan en dat een natuurliefhebber deze niet zou moeten verstoren. Als de jonge gansjes vanaf dag 1 iets gemankeerd zouden hebben, zou ik mij hebben omgedraaid. Maar dit waren twee hele vitale gezonde kuikens, die waarschijnlijk een week of twee geleden door een reiger of rat zijn gegrepen...maar niet zodanig dat ze niet meer functioneren of wegkwijnen. Ik voer ze extra bij en hoop dat de pootjes redelijk wel herstellen.
          Is dit verantwoord? Geen idee. Ik weet dat het in de natuur gaat om eten en gegeten worden...maar ik kan het niet helpen..als ik deze kuikens help om aan te sterken, denk ik dat ik niet iets in de war gooi (naief misschien) Ik ben gewoon een beetje dol op deze dieren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
            Suf he? Ik had al op f/11 ingesteld, ipv f/5.6 (tip van veel BD-ers die ik al had gekregen)...maar dat is lang niet genoeg om alles in de breedte scherp in beeld te krijgen. Ik moet echt knijpen naar f/22 vrees ik om dat te bereiken. Aangezien ik niet op mijn ISO wil inleveren (ik haat ruis) moet ik de sluitertijd verlengen. Die vind ik persoonlijk al op het randje met 1/125 sec....Of zie ik iets helemaal over het hoofd? Dit is nog een gepuzzel waar ik nog niet uit ben.

Beeldsta....wat een heerlijk compliment. Ik weet dat deze foto's technisch gezien verre van okay zijn...maar als ik mijn foto's van de laatste 2 maanden op een rij zet, zie ik hoe de dieren op mijn aanwezigheid reageren. Eerst nog heel terughoudend en op afstand....nu is het een gesnater en gekwetter van jewelste en komen de vogels massaal op mij af. Zelfs de wantrouwige zwanen eten nu heel ontspannen uit mijn hand. Volgens mij denken ze:"daar is die liggende voermachine weer" Ze hebben me min of meer geaccepteerd als meubilair.
            De beestjes zijn echter niet dom, het vergt echt wat inspanning en geduld (lees: bij elkaar zo'n 40 uur) om dat voor elkaar te krijgen. Bij "vreemden" blijven ze echt op grote afstand, zeker nu met het kroost.

Terecht viel in dit topic de opmerking dat de natuur zijn gang moet gaan en dat een natuurliefhebber deze niet zou moeten verstoren. Als de jonge gansjes vanaf dag 1 iets gemankeerd zouden hebben, zou ik mij hebben omgedraaid. Maar dit waren twee hele vitale gezonde kuikens, die waarschijnlijk een week of twee geleden door een reiger of rat zijn gegrepen...maar niet zodanig dat ze niet meer functioneren of wegkwijnen. Ik voer ze extra bij en hoop dat de pootjes redelijk wel herstellen.
            Is dit verantwoord? Geen idee. Ik weet dat het in de natuur gaat om eten en gegeten worden...maar ik kan het niet helpen..als ik deze kuikens help om aan te sterken, denk ik dat ik niet iets in de war gooi (naief misschien) Ik ben gewoon een beetje dol op deze dieren
            Mischien heb je hier iets aan
            Depth of field and hyperfocal distance calculator

Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Kleine kanttekening dat bij f22 bv ook een licht onscherpe foto kan hebben doordat je dan al niet meer in het ideale bereik van de lens zit.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Kleine kanttekening dat bij f22 bv ook een licht onscherpe foto kan hebben doordat je dan al niet meer in het ideale bereik van de lens zit.
                Vergeet je comma's en zinsbouw niet
                Quote "Natuurlijk, je hebt volkomen gelijk en vergeef me mijn correct Nederlands."
                Robby
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                  Mischien heb je hier iets aan
                  Depth of field and hyperfocal distance calculator

Robby
                  Hoi Robby...ik ken die link....maar ik voer alles netjes in en heb geen idee wat ik met de uitkomsten moet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    Hoi Robby...ik ken die link....maar ik voer alles netjes in en heb geen idee wat ik met de uitkomsten moet
                    Ik denk dat deze tabel, op dezelfde website, duidelijker is.
                    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Nummer een lovely!!! Gossiemijne, wat ben jij in korte tijd gegroeid (uh, ik bedoel in de fotografie hè... )
                      groetjes, Henk
                      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                      (BD1383NL)

Comment

De eerste en de derde vindt ik zeer mooi!
                        Model en fotografe > http://www.freewebs.com/irisgovaerts

Comment

Working...
                        X