Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik blijf het proberen...nijlganskuikens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik blijf het proberen...nijlganskuikens

Re: Ik blijf het proberen...nijlganskuikens

Je begint stilletjes aan tot de familie te behoren.
    Ik vraag mij af of het beter zou zijn geweest dat , bij de eerste, het eerste kuiken zou scherp zijn en de onscherpte naar achter gaat. Of was het de bedoeling om het achterste scherp te krijgen.
    Bij de middenste is de scherpte de spelbreker
    De derde zit de scherpte wel goed
    Kleur over de drie foto's
    Je hebt ook het wit onder controlle
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Twee en drie zijn niet scherp, waarschijnlijk door een of andere bewerking.

"Op het buikje" is blijkbaar jouw favoriete positie. Mede door dat standpunt, is nummerke 1 een pareltje geworden.
      Last edited by Jos Vanhengel; 5 mei 2009, 00:44.
      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ze kennen mij al heel goed en weten zelfs dat ik de meeuwen, kraaien en reigers wegjaag voor ze. Pa en moe voelen zich veilig bij me met hun kroost. Als ik op mijn buik ga liggen komen ze meteen kwetterend op mij af.
        Het moet vast heel saai zijn voor jullie zijn geweest, maar ik heb, door alle uurtjes op mijn buik, heel gek, een band gekregen met de dieren. Zelfs de zwanen komen naast me liggen als ik ze wat gevoerd heb. Dan laten ze zich gewillig fotograferen.
        Dit zullen de laatste foto's voorlopig zijn van watervogels, omdat het voor het forum erg eentonig wordt....ik kan alleen maar zeggen dat alle uurtjes die ik doorgebracht heb met mijn gesnavelde "vriendjes" mij veel goed hebben gedaan en mij wat rust in barre tijden hebben gegeven.
        BEdankt voor jullie altijd bijna altijd geduldige kritieken en het geduld om steeds weer naar snaveltjes en veren te kijken.
        Thanks

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
          Ik vraag mij af of het beter zou zijn geweest dat , bij de eerste, het eerste kuiken zou scherp zijn en de onscherpte naar achter gaat. Of was het de bedoeling om het achterste scherp te krijgen.
          De achterste twee kuikentjes hebben iets aan hun pootje...ze lopen erg mank en hinkelen veel. Ik voer ze elke dag zodat ze toch genoeg binnen krijgen en tot nu toe groeien ze net zo hard als hun mobiele "broers en zusjes" Ik heb iets met deze twee kneusjes en wilde die graag scherp in beeld hebben. Het zal technisch wel niet okay zijn....maar voor mij persoonlijk is deze scherpter dus wel geslaagd.

Comment

ola,ook nog wakker,de eerste is echt wel super Monica

Comment

Je eerste is een wel een mooie en een beetje grappig ook. Al kan je mss wel discussiëren over de plaats van de scherpte. Ik heb er alleszins een goed gevoel bij.
              Nummer drie heeft een mooie compositie. Twee zegt mij minder.

Groeten
              Flickr

Comment

vind de eerste erg leuk, mede door het camerastandpunt.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Eerste

Maar... die scherpte weeral (alledrie) - ik zou toch maar eens grondig mijn lenzen/toestel nakijken
                  Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    De achterste twee kuikentjes hebben iets aan hun pootje...ze lopen erg mank en hinkelen veel. Ik voer ze elke dag zodat ze toch genoeg binnen krijgen en tot nu toe groeien ze net zo hard als hun mobiele "broers en zusjes" Ik heb iets met deze twee kneusjes en wilde die graag scherp in beeld hebben. Het zal technisch wel niet okay zijn....maar voor mij persoonlijk is deze scherpter dus wel geslaagd.

Die eerste is goed en zou super zijn indien alle kuikentjes scherp waren.

/OFF TOPIC:
                    Het kan misschien cru overkomen maar soms moet je de natuur haar werk laten doen..en kneusjes zijn de zwakkelingen van het nest. In de natuur worden de zwakkeren geëlimineerd.
                    Als echte natuurliefhebber zou je dan een stenen hart moeten hebben en de dieren aan hun lot overlaten.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                      Deze uitleg laat de foto in een ander licht staan. Als dit de bedoeling was dan is deze foto zeker gelukt. Soms zit er meer achter een foto dan je kunt waarnemen als buitenstaander.

En troost u monica het zijn niet de eerste en het zullen niet de laatste dieren zijn die een lang leven hebben met en slecht pootje. We hebben deze dieren gecultiveerd en dan moeten we er ook maar voor zorgen.
                      En laten we duidelijk zijn, voor mij zijn uw foto's niet eetonig. Ik hoop niet dat je dat denk na mijn pm van gisteren
                      Robby
                      Minder tijd achter de computer
                      Is meer tijd achter de camera

Comment

deze zijn lief

Comment

Eerst is magnifiek
                          Tweede een beetje minder (misschien door de voorgrondplantjes)
                          Derde is maar de heldere vlek linksonder stoort me een beetje.

Alles bij elkaar..... .
                          perman
                          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Monica,

De eerste is echt een schitterende foto, ongeacht waar de scherpte zit. Uiteindelijk heb je nu immers ook de scherpte meer naar het midden van de foto gebracht.
                            Wel had het inderdaad wat interessanter kunnen zijn om een grotere scherptediepte te nemen waardoor alle kuikens scherp voor de dag kwamen.

En maak je geen zorgen, ondanks het feit dat je altijd hetzelfde onderwerp hebt, vervelen je foto's niet hoor.
                            Mvg,David
                            [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Mooie eerste. Laat niet weg dat de andere minder zijn.
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                              X