Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

close-up paardenbloem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: close-up paardenbloem

Jij ziet ook werkelijk alles gNo!
    Ik wilde inderdaad een beetje 'n romantisch sfeertje aan de foto geven. Ik heb er met PS X2 een soft glow overheen gezet, ik weet niet hoe dat in Photoshop heet.

Comment

Wel de scherpte stoort me totaal niet ik vind het een schitterend effect knap gedaan.

Comment

Knap hoor Monica, en niet gemakkelijk denk ik!

Comment

Ik kijk altijd met veel plezier naar jouw foto's, ze zijn altijd net-dat-beetje-anders en je hebt een erg goed oog voor het mooie rondom je.

Toch zijn het blijkbaar de foto's waar je experiment 'mislukt' is (als je weet wat de bedoeling was) die mij het meeste aanspreken.

Deze vind ik beide , en wat mij betreft mag je met de eerste weer eens naar de HOF
          Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
          vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

Prachtig, beide, met lichte voorkeur voor de eerste
            2xZ6, 1xD7500, glas, licht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sam0706 Bekijk bericht
              Knap hoor Monica, en niet gemakkelijk denk ik!
              Het is gemakkelijker om de paardenbloem eerst half kaal te plukken en dan een foto van de "kern" te krijgen, merkte ik vandaag. Dan is het binnenste wel scherp, want je hebt die witte waas niet waar je doorheen moet. Maar toch ....je mist dan die witte bolletjes die zo'n geinig effect geven.

@ WaCkO:
              Heel erg bedankt voor dat prachtige compliment...experimenteren met puur je materiaal levert soms hele eigenaardige of grappige beelden op. Ik ben soms wat verlegen om foto's te plaatsen die mij wel intrigeren, maar die eigenlijk tegen "de regels" in gaan, zoals de meeuw. Ik heb ontzettend veel respect voor de know how van veel mensen hier en de "gouden" regels in de fotografie...maar merk dat je ook hele leuke foto's kan maken als je een beetje rebels bent (of een instelling niet "aanpast" zoals bij de meeuw)
              Dit is geen hof foto hoor...kijk naar de paardenbloem van Blauwhartje. DIe is loeischerp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                Dit is geen hof foto hoor...kijk naar de paardenbloem van Blauwhartje. DIe is loeischerp
                Die is inderdaad ook prachtig. Ze mogen naast elkaar van mij, als twee heel verschillende manieren om hetzelfde weer te geven.
                Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  Heel erg bedankt voor het geven van jullie mening.
                  Technisch gezien zal deze foto niet 100% okay zijn, daar ben ik mij wel van bewust...
                  maar ik kan het niet helpen, ze fascineren mij op de een of andere manier.
                  Als ik echter de foto's van Blauwhartje bekijk (geweldig!) ga ik mij een beetje schamen. (ook toevallig...2 paardenbloemen op dezelfde dag)

Robby, als ik aan mooie foto's dacht, dan dacht ik aan hele aparte onderwerpen en onbereikbare verre oorden. Ik merk dat sinds ik met mijn cameraatje rondsjok er een prachtige wereld vlak om ons heen is, alleen kijken we er niet echt naar. We delen denk ik dezelfde gevoelens voor ook de kleine "onzichtbare" dingetjes om ons heen. We hebben met z'n allen toch een heerlijk creatieve hobby

Hoi monica,

Persoonlijk vind ik dat een foto niet altijd technisch in orde moet zijn (als het wel is zo veel te beter), maar ik verkies ook een foto die iets weergeeft,die iets zegt aan de toeschouwer, die de toeschouwer doet nadenken, facineren, gevoel opwekken , zoals deze paardebloem u doet facineren...

zeg altijd er zijn 3 soorten foto's :
                  1 technisch 100% ok
                  2 sfeer,onderwerp(anders dan ander), gevoel... 100% ok

en natuurlijk
                  3 : 1+2 : 100% ok

mijn voorkeur gaat ook naar 3 en 2

doe zo verder

groetjes
                  Jos
                  Site

Comment

prachtig

Comment

Ik volg al een tijdje jouw 'beginnersfoto"s' en ben aangenaam verrast erdoor

Bij deze foto heb ik mijn bedenkingen : ware het niet dat je nu juist in die beginnersfase zit, zou ik nr 2 gewoonweg schitterend vinden - ik vrees echter dat het om niet gewilde onscherpte gaat
                      Canikon 40D - D200, D300

Comment

Het is heel prettig maar ook een beetje onwerkelijk om te horen dat mensen je foto's prettig vinden, dank je wel!

Ik heb geen bewust doel voor ogen gehad. Ik zat te pielen aan een paardenbloem (eigenlijk was ik ze verwoest uit mijn gazon aan het rukken) tot ik mij besefte HOE ingenieus zo'n plantje in elkaar zit. Ik heb meerde foto's gemaakt, vanuit verschillende "dieptes" en elke mm die ik bewoog en focuste kreeg ik weer andere details te zien. Deze vind ik zelf zo grappig omdat je dwars door de pluimpjes heen gaat, waardoor je die oplichtende bolletjes krijgt.
                        Toen Jos als eerste zei: mist scherpte op het binnenste deel van de bloem en het over verstoken scherpte had...dacht ik ohja, zo hoort het eigenlijk, dat zijn de regels. Maar dat is niet mijn intentie geweest en ik heb niet zoveel met vaste regels vrees ik. Ze kunnen een prettig houvast zijn, maar soms zitten regels ook in de weg (zo ervaar ik dat tot nu toe) Ik wilde een foto maken die een deel van de kern bloot geeft zonder alles te zien. Er is zoveel om ons heen wat wij denken te zien, maar wat eigenlijk diep van binnen altijd een mysterie voor ons zal blijven, ik schaam me een beetje als ik het over gevoelens aangaande zo'n foto heb. Het gaat immers maar om een ordinaire paardenbloem. Maar voor mij zat er meer achter.
                        Het is gewoon een stom gevoel....de kleuren, de compo en het "van alles wat zien, maar niets echt helemaal"....het sprak mij aan.

Comment

Hey Monica,

De eerste vind echt wel knap, net iets van een andere planeet. Vind het ook helemaal niet erg dat ze niet 100% scherp is overal want dat maakt volgens mij net de foto. Maar smaken verschillen hé
                          Trouwens het is zoals robby zegt. Inkaderen en van genieten, dit komt net uit een of ander boek

Comment

Working...
                          X