Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

close-up paardenbloem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• close-up paardenbloem

Ik had een kwartiertje voor mezelf terwijl de kleine lag te slapen en vond een uitgebloeide paardenbloem in het gras.
    Een paardenbloem, een dood ordinair stuk onkruid...maar als je het van heel dichtbij bekijkt is het wel een stukje vakmanschap van moeder natuur.
    Ik wilde 'm niet kaalplukken, dus ik heb door de plukjes heen (het is dus een heel bolletje gebleven) geprobeerd de de zaadjes en het binnenste scherp te krijgen, wat wel een grappig effect gaf, maar erg lastig was.
    Niet lachen kweet het, het is een suf iets om te fotograferen. Maar juist die kleine saaie dingetjes kunnen heel verrassend zijn...vind ik

Exif: ISO 100 - 80mm - f/8.0 - 1/160 sec Canon 10D met Canon 28-80mm 1:3.5-5.6 met voorzetlensje

Re: close-up paardenbloem

De scherpte zit aan de buitenrand en niet in het hart.
    Je zal het nog eens over moeten doen. Gebruik vooral een statief als je "gestoken scherpte" wil hebben.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Morgen ga ik me er weer op storten....het is een geduldig onderwerp

Comment

Monica, ja van die scherpte hebben ze wel gelijk. Maar deze hebben ook wel wat.

Als het hart enkle scherp was zouden dit fantastische foto's zijn.

Je zal je wel moeten haasten want morgen gaat het regenen.

Vg Flash
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Persoonlijk vind ik het hier helemaal niet erg dat de kern niet perfect scherp is. Dit geeft een prachtig, dromerig effect. De eerste is de beste, prachtige plaat

Comment

"Een paardenbloem, een dood ordinair stuk onkruid"
            Moet je volgend jaar eens zien hoe dood deze paardebloem is.
            Eerste vind ik de beste. mooi compo
            Hoe langer ik er naar kijk hoe beter hij wordt.
            Als ik de foto's bekijk die hier voorbij komen dan zie je weinig of geen foto's van deze aard. We zijn dit dan ook niet gewoon.
            Ik denk dat dit een foto is die je moet inkaderen ophangen en leren van genieten omdat het een verzameling is van zaken die we niet gewoon zijn en dan maar als fout bestempelen. Fout wat gelijk is met niet mooi.
            Voor mij
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Heel erg bedankt voor het geven van jullie mening.
              Technisch gezien zal deze foto niet 100% okay zijn, daar ben ik mij wel van bewust...
              maar ik kan het niet helpen, ze fascineren mij op de een of andere manier.
              Als ik echter de foto's van Blauwhartje bekijk (geweldig!) ga ik mij een beetje schamen. (ook toevallig...2 paardenbloemen op dezelfde dag)

Robby, als ik aan mooie foto's dacht, dan dacht ik aan hele aparte onderwerpen en onbereikbare verre oorden. Ik merk dat sinds ik met mijn cameraatje rondsjok er een prachtige wereld vlak om ons heen is, alleen kijken we er niet echt naar. We delen denk ik dezelfde gevoelens voor ook de kleine "onzichtbare" dingetjes om ons heen. We hebben met z'n allen toch een heerlijk creatieve hobby

Comment

fhooohhh, hij is mms niet scherp,maar oooh zo mooi knap monica

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  Heel erg bedankt voor het geven van jullie mening.
                  Technisch gezien zal deze foto niet 100% okay zijn, daar ben ik mij wel van bewust...
                  maar ik kan het niet helpen, ze fascineren mij op de een of andere manier.
                  Als ik echter de foto's van Blauwhartje bekijk (geweldig!) ga ik mij een beetje schamen. (ook toevallig...2 paardenbloemen op dezelfde dag)

We hebben met z'n allen toch een heerlijk creatieve hobby
                  zolang we niet 2 uur op onse buik moeten liggen met onse kin in het slijk

Maar je hebt gelijk, er is veel schoons om ons heen, maar we zijn ziende blind en zo gecultiveerd en vooringenomen. Daarom mischien het "Mensdom"
                  Robby

Comment

Waaaooooooow.
                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                      zolang we niet 2 uur op onse buik moeten liggen met onse kin in het slijk

Robby
                      DAT moet je er ook voor overhebben om op ooghoogte van watervogels te komen of mooie bloemetjes, en kom kom, een generaal is wel wat gewend
                      Het is best lekker hoor 2 uur in de drassige modder liggen...schijnt nog goed voor de huid te zijn ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                        DAT moet je er ook voor overhebben om op ooghoogte van watervogels te komen of mooie bloemetjes, en kom kom, een generaal is wel wat gewend
                        Het is best lekker hoor 2 uur in de drassige modder liggen...schijnt nog goed voor de huid te zijn ook
                        Modderbaden zouden wonderen doen bij de dames, dan moet jij wel een zeeer mooie kin moeten hebben.
                        Robby

Comment

en Bierbaden doen vast wonderen voor de heren

Comment

Mooi mooi mooi !

Comment

heb je hier een "glamour glow" over gezet??moest dit het geval zijn,het maakt hem er in ieder geval mooier op

Comment

Working...
                              X