Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw en testing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuw en testing

    graag een reactie op mijn eerste foto op dit overigens schitterend forum!!!!!

    dank u

    [MOD Franciskine ]
    Ik heb je foto achter een linkje geplaatst tot deze voldoet aan de forumregels.Ik raad je aan om de forumregels betreffende het posten van foto's eens door te nemen.
    Je foto's zijn nl. te groot in formaat en bestandsgrootte.
    Gelieve de foto's te verkleinen naar de juiste afmetingen en bestandsgrootte, zijnde max. 900pixels aan de langste zijde en max. 400KB (250KB aanbevolen).
    Een goed programma om zowel de afmetingen als de bestandsgroote aan te passen is BD-sizer
    Hoe BD-sizer werkt zie je hier: klik
    [IMG][/IMG]
    Last edited by wistso; 21 april 2009, 18:10. Reden: aangepaste foto

  • #2
    Re: nieuw en testing

    hey, welkom bro!

    Leuke foto, maar het wit is gelijk wat uitgebrand, en het is alsof hij met 1 brilglas een uurke of drie in de zon gelegen heeft (zijn rechteroog).

    Misschien wat het ook leuk dat er in de rechterhelft van de foto ook een leuke of sprekende waarneming was.
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

    Comment


    • #3
      Re: nieuw en testing

      Dank voor de reactie,
      Nu je het zegt, ik kan je volledig volgen ivm. het rechteroog. Is dit verschrikkelijk storend? Dacht deze foto 20 op 20 af te laten drukken.
      Niet doen ?

      Comment


      • #4
        Re: nieuw en testing

        Oorspronkelijk geplaatst door wistso Bekijk bericht
        Dank voor de reactie,
        Nu je het zegt, ik kan je volledig volgen ivm. het rechteroog. Is dit verschrikkelijk storend? Dacht deze foto 20 op 20 af te laten drukken.
        Niet doen ?
        Persoonlijk zou ik het niet doen, of minstens nog wat aan je tooncurves werken, zodat de overgangen van licht naar schaduw minder contrasteren.

        Maar wie ben ik
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Re: nieuw en testing

          dank u voor u eerlijke reactie, kheb iet gepropeerd.
          beter?


          Elke tip , welkom

          Comment


          • #6
            Re: nieuw en testing

            Gewoon een nieuwe shoot doen! Het wit is te uitgebrand en de lichtinval op het gezicht is storend, plus er ontbreekt licht in de ogen, sorry.

            Comment


            • #7
              Re: nieuw en testing

              Hoi Wistso,

              De foto is inderdaad flink overbelicht, een beetje plat en er zitten rare effectjes (oog) in.
              Maar een foto is meer dan een technisch verhaal. Als deze foto voor u speciaal is, omdat hij u aan een speciaal moment herinnert of omdat u hem gewoon WEL mooi vindt dan moet u hem zeker afdrukken en aan de muur hangen.
              Ondanks de uitgebrande witte delen en het ontbreken van een glinstering in het oog, vind ik de compositie van deze foto wel mooi. Helemaal niet erg een beetje leegte aan de rechterkant, dat geeft voor mij de foto juist iets extra's.
              Ik hou zelf niet zo van een grof kader om de foto, maar dat is een kwestie van smaak.
              Last edited by Monica; 22 april 2009, 13:43.

              Comment


              • #8
                Re: nieuw en testing

                bedankt voor de reacties!!!
                heb iet anders geprobeerd, is dit beter?

                dank u

                Comment


                • #9
                  Re: nieuw en testing

                  Er zit teveel ruis in de foto + niet scherp (haar)...
                  Zoals hierboven vermeld: de shoot even herpakken.
                  Maar natuurlijk: als deze shoot voor u speciaal is, dan is dat voor u persoonlijk een grote meerwaarde.

                  Ik zou bij omzetting van kleur naar zwart/wit eerst een blauwfilter zetten (niet te hevig) en daarna omzetten naar zwart/wit en de toning in een zachte curve gieten.

                  Maar wees gerust: ik schiet ook redelijk veel plaatjes, maar ik post er nu ook nog niet teveel, omdat ik zelf niet snel tevreden ben. Maar door veel te oefenen wil ik toch ook graag meedingen naar een HOF-plaatje
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuw en testing

                    Als je zelf de foto mooi vindt, zeker afdrukken!

                    Er zijn inderdaad compleet witte vlekken, maar mij persoonlijk storen ze niet, mijn blik wordt onmiddellijk aangetrokken door de erg spontane en open glimlach. De persoonlijkheid spat eraf...

                    Eerste versie vind ik trouwens beter dan de tweede.

                    De andere foto vind ik niet geslaagd: ik vind de hurkhouding erg lelijk.
                    Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                    vroeger op dit forum bekend als wAckO

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuw en testing

                      Ik blijf ook hangen bij uw eerste foto. Nogmaals, ik vind de compositie en het moment erg mooi en ik zou ook maling hebben aan de overbelichte plekken.
                      De laatste foto is qua houding idd niet erg elegant

                      Ga af op uw eerste gevoel

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuw en testing

                        Wat is het exif.
                        Robby
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuw en testing

                          ISO 100 en zoveel ruis? Is dit een nabewerking?

                          De eerste vind ik ook beter, maar sluit me aan bij bovenstaande reacties.
                          Al doende leert men...

                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuw en testing

                            allereerst, dank u voor al de reacties en tijd die jullie er voor kunnen opbrengen.
                            Die eerste foto vind ik ook echt wel de beste, maar zie ook wel wat jullie willen zeggen.
                            Jullie hebben zeker gelijk ,heb nog wat zitten klooien met de belichting.
                            Is dit beter (in theorie)?

                            ikzelf vind die eerste foto toch nog het meeste uitstralen al is hij zeker niet technisch perfect.

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuw en testing

                              Nu ik je origineel zie ben ik toch wel wat verbaasd over je bewerkingen. De foto vraagt inderdaad meer contrast, maar je bent er wel ver in gegaan.

                              Als voorbeeldje wat ik er ongeveer van zou gemaakt hebben:

                              Zeg het me gerust als je liever hebt dat ik hem er terug afhaal hé

                              Dit blijft natuurlijk meer 'een foto' terwijl jouw bewerking meer 'postergehalte' heeft. Wat je voorkeur wegdraagt is natuurlijk heel persoonlijk, en ik blijf wel bij mijn vorige mening, ik vind jouw resultaat zeker niet slecht.
                              En er is ook nog wel altijd iets tussenin mogelijk.
                              Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                              vroeger op dit forum bekend als wAckO

                              Comment

                              Working...
                              X