Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poging tot Macro - bloesem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Poging tot Macro - bloesem








    Ik heb een eerste poging gedaan tot Macro
    Wat kan er allemaal verbeterd worden?
    Alvast bedankt.
    Sam

  • #2
    Re: Poging tot Macro - bloesem

    Hoewel de bovenste mij natuurlijker van kleur lijkt, spreekt de onderste me meer aan. Een beetje Nabuyoshi Araki-achtig.

    Comment


    • #3
      Re: Poging tot Macro - bloesem

      De tweede komt er idd het best uit , zekers voor de eerste poging , ben benieuwd wat de volgende poging gaat geven
      the colors

      greetz xiebu
      "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
      *BD1033BE*

      Comment


      • #4
        Re: Poging tot Macro - bloesem

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Hoewel de bovenste mij natuurlijker van kleur lijkt, spreekt de onderste me meer aan. Een beetje Nabuyoshi Araki-achtig.
        moeten we eens gaan opzoeken Control,mms iets van opsteken

        Comment


        • #5
          Re: Poging tot Macro - bloesem

          Ik weet niet wat de juiste kleur van de bloem is maar voor mij de grootste foto.
          Als de druppels water er niet waren dan zou ik zeggen
          Voor mij redden die druppels de foto. Als je nu de foto bekijkt dan zie je altijd wel iets scherp. Zijn het de meeldraden niet dan zijn het de bloemblaadjes en zijn die niet scherp dan is er wel een druppel die er scherp opstaat. Dus overal waar je kijkt zie je scherpte en onscherpte tegelijk. Dat maakt de foto voor mij
          Robby
          Last edited by robbydorine; 22 april 2009, 22:47.
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

          Comment


          • #6
            Re: Poging tot Macro - bloesem

            Die combinatie van de scherpe stukken en dan de wazige omgeving (zal wel een bewerking zijn?) die doen het voor mij.
            Henk
            Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
            (BD1383NL)

            Comment


            • #7
              Re: Poging tot Macro - bloesem

              Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
              Die combinatie van de scherpe stukken en dan de wazige omgeving (zal wel een bewerking zijn?) die doen het voor mij.
              Henk
              hoe dat je het weet ze is aardig op weg

              Comment


              • #8
                Re: Poging tot Macro - bloesem

                Tweede mooi van kleur, maar veel te kleine DOF
                Canikon 40D - D200, D300

                Comment


                • #9
                  Re: Poging tot Macro - bloesem

                  2° heeft bij mij de voorkeur qua licht en kleur.
                  Ik weet niet welke lens je gebruikt maar de scherpte kan nog iets beter.
                  Macro is echt niet gemakkelijk.
                  Je compo zit goed en je standpunt tegenover je onderwerp is ook goed.
                  Weet je, alle kleine beetjes kunnen helpen. Op statief werken, geen wind, spiegelke omhoog en zeker afdrukken met afstandbediener of timer.
                  Voor een eerste poging, hoedje af
                  Blijven oefenen en blijven laten zien, zou ik zeggen.
                  Nikonspul

                  Comment


                  • #10
                    Re: Poging tot Macro - bloesem

                    Dank u wel allemaal, maar ik moet nog veel leren
                    Sam

                    Comment


                    • #11
                      Re: Poging tot Macro - bloesem

                      Hoewel de bovenste mij natuurlijker van kleur lijkt, spreekt de onderste me meer aan. Een beetje Nobuyoshi Araki-achtig.
                      moeten we eens gaan opzoeken Control,mms iets van opsteken
                      Niet verschieten, hij fotografeert heel veel blote vrouwen, dikwijls in provocerende standjes, maar is ook bekend om zijn mooie kleurige bloemenfoto's.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Poging tot Macro - bloesem

                        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        Niet verschieten, hij fotografeert heel veel blote vrouwen, dikwijls in provocerende standjes, maar is ook bekend om zijn mooie kleurige bloemenfoto's.
                        Ja, ik ben ook gaan kijken, en daar staan ooveel "andere bloemetjes" op de site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Poging tot Macro - bloesem

                          Het heeft iets sprookjesachtigs zo.De kleuren zijn mooi vind ik maar de scherptediepte mocht iets meer hebben.
                          Goeie poging toch.
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Poging tot Macro - bloesem

                            Mijn idee... da's nu een totaal tegengestelde reactie, dan wat hier staat, maar de foto heeft zeker genoeg scherptediepte. Een paar meeldraadjes scherp is genoeg. Wat voor mij de foto's niet zo goed maakt is, dat deze scherpe meeldraadjes telkens tegen een druk stuk achtergrond staan. Muggenziftend ga 'k ook nog meegeven, dat ik vind dat het uitgebrande wit, toch redelijk veel aandacht wegroept. Combinatie met de achtergrond en dan kijkt hij niet meer zo lekker voor mij.
                            Hij heeft zo wel het voordeel dat je moet zoeken, maar er gaat voor mij geen rust van dit stilleven uit.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Poging tot Macro - bloesem

                              Ik zie deze foto nu voor de eerste keer op mijn eigen scherm thuis en ik moet mijn mening herzien..De tweede is prachtig van kleur en zou hem graag hoger op zien.
                              Festina je hebt gelijk.
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X