Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel van Horst

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kasteel van Horst

Hoi iedereen,

Vorige maand heb ik mij een Canon 450D aangeschaft, en ik dacht dat het wel eens tijd werd iemand om commentaar te vragen. Alle raad en commentaren zijn welkom; want ik vrees dat er nog wel veel bij te leren valt.

Mijn onderwerp is het kasteel van Horst, een Vlaams stukje erfgoed uit de 15de eeuw (gelegen in het Hageland).

Re: Kasteel van Horst

hallo,
    foto1/graag een heel gebouw erop
    foto2/ zoek het kasteel, te veel rommel op de voorgrond dat afbreuk doet tot het eigenlijke onderwerp

greets
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

Comment

Ik ga akkoord met mijn voorganger, maar de kleuren en de scherpte zitten wel goed
      canon eos 400D + 100mm macro + 70-300mm IS + 55-200mm + 18-55mm

Comment

ik heb het gevoel dat de vijver leegloopt bij 1
        compo is m.i. goed, maar beetje flets
        2 is wegwerp, de voorgrond geeft zeker geen meerwaarde
        mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Bij de eerste foto had ik vrij bewust de toren geheel rechts geplaatst omdat dit dan een mooi contrast zou moeten geven met de vlakte (en het meertje) er naast. Indien ik het gehele kasteel in beeld had gebracht, zou dit effect weg zijn.

De tweede foto is inderdaad een rommeltje voorin. Maar op één of andere manier vond ik het toch nog een charme hebben. Het onderwerp is echter wel zoek Bij nader inzien dus niet zo geweldig als eerst gedacht. Merci'kes alvast voor de commentaren.
          Last edited by Ascalaphus; 18 april 2009, 17:55.

Comment

1. horizon !
            2. compo (tenzij de rommel het onderwerp is)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              1. horizon !
              2. compo (tenzij de rommel het onderwerp is)
              Wat bedoel je juist met horizon? Ik vermoed dat dit slaagt op o.a. de commentaar van Frie01 waar ze reeds zei dat ze het idee had dat de vijver leegloopt.

Ik heb het een beetje bijgewerkt; is dit beter?

Comment

Dat is een stuk beter inderdaad.

Comment

Re: Kasteel van Horst de titel doet er dan nog een

Er worden hier twee foto's getoond waar in de eerste foto het onderwerp het kasteel is
                  Als men dan naar de tweede foto kijkt dan neemt men automatisch aan dat het kasteel daar ook het onderwerp is.De titel doet er dan nog een schepje boven op.
                  Bekijk nu de tweede foto zonder dat men het kasteel als onderwerp maar wel de voorgrond neemt en men krijgt een hele andere foto .
                  Voor mij is de tweede foto de interssanste foto.
                  De eerste foto, zo heeft men al duizende foto's genomen van een kasteel weinig origineel.
                  De tweede foto is geen hapklare brok maar moet men volgens mij wat moeite voor doen.
                  Robby
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

Comment

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb nog een laatste aanpassing gedaan vooraleer ik mijn kasteel foto'kes ga laten rusten en overstap op iets anders

Ik was daarnet een beetje aan het prullen met photomatix, en gezien de HDR hype dacht ik dit toch ook maar eens te proberen. Persoonlijk vind ik het een verdienstelijke poging. Het geeft wat meer pit aan de foto, zonder (naar mijn mening) te artificeel over te komen.

of ?

Comment

ik zie niet zoveel verschil maar ik vind het panoramaformaat mooi
                      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Je laatste is de beste de lucht zit juist mooie contrast en de hij staat recht

mijn mening over foto 2 , ik zou die gewoon niet trekken maar verder rond trekken

Groeten

Joeri
                        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Working...
                        X