Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lentefoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lentefoto's

    Onlangs nikon D80 gekocht, dit zijn m'n eerste foto's... Ik ben beginneling, dus alle kritiek negatief/positief is welkom!!






  • #2
    Re: Lentefoto's

    Hallo,

    Heb net als jij een D80, ben ook een beginneling en hou enorm van bloemen, dus is dat ook meestal het onderwerp van mijn fotos.

    Dus hierbij mijn persoonlijke (beginners)mening, ben ook benieuwd naar anderen hun mening.

    De eerste vind ik vrij goed geslaagd. Achtergrond is de mooiste van de drie . Hier stoort me een beetje dat de scherpte net iets te veel naar achter ligt. Er is dat ene bloempje wat meer vooraan dat net niet scherp is, en wat ik wel graag scherp gezien had. Kleuren zijn goed, wit is zeker niet eenvoudig om te fotograferen! Compo vind ik iets minder.
    De tweede, hiervan vind ik de achtergrond wat te druk, beetje jammer, anders voor mij heel mooie foto . Scherpte wel ok, en compo vind ik hier goed.
    De derde vind ik mooi van kleur, achtergrond is ook wat te druk, lucht wat uitgebrand.
    Je kijkt ook meer naar de achterkant van de bloempjes. Maak hier nog eens wat fotos van.

    Nog veel d80-genot !
    groetjes, Ingrid_k


    Je drie fotos zijn goed scherp, dus dat zit zeker goed. De eerste is voor mij de beste. Daar is je achtergrond het mooist van de drie.Waar je nog kan verbeteren is wat betreft je compositie.

    De tweede foto had ik uit een lager standpunt genomen.

    Comment


    • #3
      Re: Lentefoto's

      meteen met het moeilijkste beginnen is om moeilijheden vragen
      toch vind ik dit geslaagde fotos, aan de compo moet gewerkt worden maar de scherpte zit m.i. goed
      mvg Wilfried

      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

      Comment


      • #4
        Re: Lentefoto's

        Eerste vind ik een topper want ik heb iets met lentefriswit.
        Voor de puriteinen misschien iets te donker buiten het centrum, maar ik vind het wel wat hebben.

        De tweede zou ik anders gekadreerd hebben denk ik ...

        In het scherpe gedeelte van de derde vind ik het bruin-orde wat te overheersend.

        Smaak is relatief, maar toch mooie resultaten hoor
        Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.

        Comment


        • #5
          Re: Lentefoto's

          Bedankt voor de al enkele reacties, ik stel de tips en meningen zeker op prijs!!

          Comment

          Working...
          X