Ziehier m'n eerste hdr poging. Ik vind het vrij geslaagd, maar ben ervan overtuigd dat mensen die al meer ervaring hebben met hdr me van nuttige kritiek kunnen voorzien? Allez, dat hoop ik toch
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Pluizebol
Collapse
X
-
-
Re: Pluizebol
Persoonlijk vind ik het een zeer geslaagd beeld. Zeer scherp. Je zou de poes bijna in je armen willen nemen.Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
http://fotoalbum.godderis.be
Comment
-
Zoveel meningen zoveel smaken.
Ik vraag mij ook af waarom je hier een HDR van gemaakt hebt?
HDR maak je meestal van foto's buiten genomen.
Ander wel mooie foto maar teveel dezelfde kleurtoon.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtZoveel meningen zoveel smaken.
Ik vraag mij ook af waarom je hier een HDR van gemaakt hebt?
HDR maak je meestal van foto's buiten genomen.
Ander wel mooie foto maar teveel dezelfde kleurtoon.
Grtz, RF
Kan je het origineel eens even posten ?Mvg,David
[SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams
Comment
-
Hoi, alvast bedankt voor de meningen!
De reden waarom ik van deze foto een HDR wou maken is dat ik nogal fan ban van het tekenachtig effekt.
De technische bijval hierboven kan ik alleen maar beamen. En ik apprecieer de kritieken ten volle, want wil er alleen maar uit leren.
HDR is uiteraard bedoeld om het lage dynamische bereik van foto's op te krikken, maar de kracht van het tone-mappen geeft ook extra mogelijkheden om bepaalde effekten te bereiken, zoals dat tekenachtig effekt.
De HDR bewerking komt trouwens uit 1 enkele foto.
Bij deze de orginele, totaal niet bewerkt foto:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk berichtDe HDR bewerking komt trouwens uit 1 enkele foto.
Ik vind de originele veel mooier. In de HDR versie zijn er felle stukken waar alle detail totaal verdwenen is, terwijl dat in de originele versie wil mooi zichtbaar is, bv boven het neusje.
Haal bij de originele foto de onderste centimeters weg en licht het een heeeeel klein beetje op en dat is een hele mooie foto. (volgens mijn bescheiden mening)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk berichtHet kan zijn dat ik nu een blunder ga schrijven, maar is nu net niet heel het punt dat een HDR foto is opgebouwd uit 3 foto's? Een "normale", een onderbelichte, en een overbelichte? Ik ben helemaal geen HDR-kenner, maar dat is hoe ik het heb begrepen uit andere posts waar dit topic aan bod kwam.
Ik vind de originele veel mooier. In de HDR versie zijn er felle stukken waar alle detail totaal verdwenen is, terwijl dat in de originele versie wil mooi zichtbaar is, bv boven het neusje.
Haal bij de originele foto de onderste centimeters weg en licht het een heeeeel klein beetje op en dat is een hele mooie foto. (volgens mijn bescheiden mening)
Als het gaat om detail en scherpte ga ik u ook gelijk geven, maar zoals in m'n vorige post was het me eerder te doen om het tekenachtig effect te bekomen. Trouwens m'n topic-titel verwijst er ook een beetje naar, he?
Zoals enkele mensen ook al aanhaalden: een goeie foto behoeft in principe geen HDR bewerking is een waarheid als een koe. Een paar dagen geleden ben ik eens wat foto's van eenden gaan nemen. Ik heb er eens echt m'n tijd voor genomen dat belichting, sluitertijden en diafragma waarden kloppen (met de cursus van Leon Volders erbij ) en ik moet zeggen: ik wou HDR erop toepassen, maar ik kon langs geen kanten een beter resultaat halen.
Ik vermoed dat meningen over HDR heel verdeeld zullen zijn en blijven. De ene is fan, de andere is gematigd en er zijn er die het nooit zullen kunnen hebben.
Ik ben nog maar een beginner en ik weet dat ik veel en veel nog zal mogen oefenen. Maar alle kritiek is welkom! Bedankt voor de uwe!
Grtz
Comment
-
-
Aha! Superuitleg. Zoals gezegd, ben ook een beginner. Nu heb ik ook weer iets geleerd
De meningen over HDR zijn inderdaad verdeeld, maar net zo goed zijn de meningen over "Barbie-pop"modellen verdeeld (niet slecht bedoeld naar iemand!),... Gelukkig maar, 't zou een saaie boel zijn. Gewoon doen waar je zin in hebt! En natuurlijk openstaan voor tips en andere meningen. Je kan er alleen maar beter van worden. Of zo ervaar ik het toch tenminste
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk berichtAha! Superuitleg. Zoals gezegd, ben ook een beginner. Nu heb ik ook weer iets geleerd
De meningen over HDR zijn inderdaad verdeeld, maar net zo goed zijn de meningen over "Barbie-pop"modellen verdeeld (niet slecht bedoeld naar iemand!),... Gelukkig maar, 't zou een saaie boel zijn. Gewoon doen waar je zin in hebt! En natuurlijk openstaan voor tips en andere meningen. Je kan er alleen maar beter van worden. Of zo ervaar ik het toch tenminste
Keiharde kritieken, doch vriendelijk, geargumenteerd en technisch/fotografisch onderlegd kan ik zeer waarderen.
Je hebt er die steeds opmerkingen plaatsen van "ik vind het goed" of "ik vind het slecht", maar dan zonder enige argumentatie erbij... daar schiet, volgens mij, niemand mee op en is een nutteloze post.
Comment
-
Ik had precies hetzelfde, dacht eerst: ehm...een radioactieve kat (excuus)
maar nu ik hem vaker zie, ga ik de foto wel waarderen...Ja...de foto trekt mij wel!
Comment
Comment