Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pluizebol

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pluizebol

Ziehier m'n eerste hdr poging. Ik vind het vrij geslaagd, maar ben ervan overtuigd dat mensen die al meer ervaring hebben met hdr me van nuttige kritiek kunnen voorzien? Allez, dat hoop ik toch

www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Re: Pluizebol

Ik heb geen ervaring met het maken van hdr's, wel wat met het bekijken ervan en vraag me af waarom dit beeld perse een hdr bewerking nodig heeft. Ik vermoed dat het origineel mooier is.

Comment

Persoonlijk vind ik het een zeer geslaagd beeld. Zeer scherp. Je zou de poes bijna in je armen willen nemen.
      Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
      http://fotoalbum.godderis.be

Comment

Voor mij geen geslaagde bewerking, ik vermoed dat het origineel mooier is
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Misschien eerder gebrek aan scherpte, maar 't kan aan 't pluizen liggen natuurlijk, vooral de voorpoot. Wel een goeie bewerking, aangename kleuren.

Comment

Zoveel meningen zoveel smaken.
            Ik vraag mij ook af waarom je hier een HDR van gemaakt hebt?
            HDR maak je meestal van foto's buiten genomen.
            Ander wel mooie foto maar teveel dezelfde kleurtoon.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Zoveel meningen zoveel smaken.
              Ik vraag mij ook af waarom je hier een HDR van gemaakt hebt?
              HDR maak je meestal van foto's buiten genomen.
              Ander wel mooie foto maar teveel dezelfde kleurtoon.

Grtz, RF
              Je kan van alles natuurlijk een HDR gaan maken, maar ik vind ook dat het hier geen meerwaarde biedt. Een HDR is normaal gezien bedoelt om een foto samen te stellen van een beeld waarbij de tonal range, buiten de mogelijkheden van de camera ligt, meestal dus bij beelden, waar een zeer groot contrast is tussen de meest lichte delen en de donkerste delen van de foto.

Kan je het origineel eens even posten ?
              Mvg,David
              [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Hoi, alvast bedankt voor de meningen!

De reden waarom ik van deze foto een HDR wou maken is dat ik nogal fan ban van het tekenachtig effekt.
                De technische bijval hierboven kan ik alleen maar beamen. En ik apprecieer de kritieken ten volle, want wil er alleen maar uit leren.

HDR is uiteraard bedoeld om het lage dynamische bereik van foto's op te krikken, maar de kracht van het tone-mappen geeft ook extra mogelijkheden om bepaalde effekten te bereiken, zoals dat tekenachtig effekt.

De HDR bewerking komt trouwens uit 1 enkele foto.

Bij deze de orginele, totaal niet bewerkt foto:

www.brunodyserinck.be

Comment

om eerlijk te zijn vind ik de HDR best geslaagd,vind trouwens dat je moet experimenteren en het is de eerste keer dat ik het met een poes zie(in dier vorm)
                  vind hem goed,maar is persoonlijke smaak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                    De HDR bewerking komt trouwens uit 1 enkele foto.
                    Het kan zijn dat ik nu een blunder ga schrijven, maar is nu net niet heel het punt dat een HDR foto is opgebouwd uit 3 foto's? Een "normale", een onderbelichte, en een overbelichte? Ik ben helemaal geen HDR-kenner, maar dat is hoe ik het heb begrepen uit andere posts waar dit topic aan bod kwam.

Ik vind de originele veel mooier. In de HDR versie zijn er felle stukken waar alle detail totaal verdwenen is, terwijl dat in de originele versie wil mooi zichtbaar is, bv boven het neusje.
                    Haal bij de originele foto de onderste centimeters weg en licht het een heeeeel klein beetje op en dat is een hele mooie foto. (volgens mijn bescheiden mening)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                      Het kan zijn dat ik nu een blunder ga schrijven, maar is nu net niet heel het punt dat een HDR foto is opgebouwd uit 3 foto's? Een "normale", een onderbelichte, en een overbelichte? Ik ben helemaal geen HDR-kenner, maar dat is hoe ik het heb begrepen uit andere posts waar dit topic aan bod kwam.

Ik vind de originele veel mooier. In de HDR versie zijn er felle stukken waar alle detail totaal verdwenen is, terwijl dat in de originele versie wil mooi zichtbaar is, bv boven het neusje.
                      Haal bij de originele foto de onderste centimeters weg en licht het een heeeeel klein beetje op en dat is een hele mooie foto. (volgens mijn bescheiden mening)
                      Dat klopt inderdaad. De HDR bestaat uit 3 foto's. Ook mijn bewerking van deze bestaat uit 3 foto's gegenereert uit één en dezelfde foto. Heb in m'n fotobewerkingsprogramma gewerkt met 2 stops tussen elke foto.

Als het gaat om detail en scherpte ga ik u ook gelijk geven, maar zoals in m'n vorige post was het me eerder te doen om het tekenachtig effect te bekomen. Trouwens m'n topic-titel verwijst er ook een beetje naar, he?

Zoals enkele mensen ook al aanhaalden: een goeie foto behoeft in principe geen HDR bewerking is een waarheid als een koe. Een paar dagen geleden ben ik eens wat foto's van eenden gaan nemen. Ik heb er eens echt m'n tijd voor genomen dat belichting, sluitertijden en diafragma waarden kloppen (met de cursus van Leon Volders erbij ) en ik moet zeggen: ik wou HDR erop toepassen, maar ik kon langs geen kanten een beter resultaat halen.

Ik vermoed dat meningen over HDR heel verdeeld zullen zijn en blijven. De ene is fan, de andere is gematigd en er zijn er die het nooit zullen kunnen hebben.

Ik ben nog maar een beginner en ik weet dat ik veel en veel nog zal mogen oefenen. Maar alle kritiek is welkom! Bedankt voor de uwe!

Grtz
                      www.brunodyserinck.be

Comment

Aha! Superuitleg. Zoals gezegd, ben ook een beginner. Nu heb ik ook weer iets geleerd

De meningen over HDR zijn inderdaad verdeeld, maar net zo goed zijn de meningen over "Barbie-pop"modellen verdeeld (niet slecht bedoeld naar iemand!),... Gelukkig maar, 't zou een saaie boel zijn. Gewoon doen waar je zin in hebt! En natuurlijk openstaan voor tips en andere meningen. Je kan er alleen maar beter van worden. Of zo ervaar ik het toch tenminste

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                          Aha! Superuitleg. Zoals gezegd, ben ook een beginner. Nu heb ik ook weer iets geleerd

De meningen over HDR zijn inderdaad verdeeld, maar net zo goed zijn de meningen over "Barbie-pop"modellen verdeeld (niet slecht bedoeld naar iemand!),... Gelukkig maar, 't zou een saaie boel zijn. Gewoon doen waar je zin in hebt! En natuurlijk openstaan voor tips en andere meningen. Je kan er alleen maar beter van worden. Of zo ervaar ik het toch tenminste
                          Als ik zie welke pareltjes sommige mensen hier creëren, dan weet ik dat ik nog een hele weg te gaan heb. Het feit dat ik hier niet zoveel foto's post is, hoe mooi ik een bepaald foto die ik zelf gemaakt heb vind, toch merk ik dat de vlieger niet op gaat tgo hetgene andere mensen hier posten. Dan oefen ik nog wat meer en post ik een foto waar ik zelf best tevreden mee ben. Komt er daar kritiek op, dan ben ik nog meer gemotiveerd. Mocht er kritiek komen op een foto waar ik zelf niet zo tevreden over ben, dan vind ik het maar nutteloos dat ik die foto überhaupt gepost heb.

Keiharde kritieken, doch vriendelijk, geargumenteerd en technisch/fotografisch onderlegd kan ik zeer waarderen.
                          Je hebt er die steeds opmerkingen plaatsen van "ik vind het goed" of "ik vind het slecht", maar dan zonder enige argumentatie erbij... daar schiet, volgens mij, niemand mee op en is een nutteloze post.
                          www.brunodyserinck.be

Comment

Geen gemakkelijk geval
                            Men kan van alles een hdr maken inderdaad
                            Van deze ook, i k weet het niet, hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik geneigd ben om ja te zeggen, maar mijn eerste indruk was neeeeeeeee
                            Robby
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

Comment

Ik had precies hetzelfde, dacht eerst: ehm...een radioactieve kat (excuus)
                              maar nu ik hem vaker zie, ga ik de foto wel waarderen...Ja...de foto trekt mij wel!

Comment

Working...
                              X