Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Experiment

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Experiment

    Was mij aan het vervelen op de trein en heb wat geprobeerd.
    Is zo uit de camera gekomen uitgezonderd wat verscherpt, saturatie.
    Trein had wat snelheid en kwam voor een muur met graffiti. Heb dan foto genomen en een draaibeweging met de camera gemaakt
    Exif
    1/66 sec
    Iso 200
    F32
    Shutter priority
    Ben benieuwd naar de reakties
    Robby

    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

  • #2
    Re: Experiment

    Het is veiliger IN de trein Robby
    Technisch gezien heb je niets aan me.
    Ik vind het wel een fraai effect hebben. Het lijkt alsof je de graffiti ingezogen wordt

    Comment


    • #3
      Re: Experiment

      Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
      Het is veiliger IN de trein Robby
      Technisch gezien heb je niets aan me.
      Ik vind het wel een fraai effect hebben. Het lijkt alsof je de graffiti ingezogen wordt
      Dat was eigelijk het gevoel dat ik had wanneer ik die draaibeweging maakte.
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: Experiment

        Kvind het wel iets hebben.
        ::: Flickr :::

        Comment


        • #5
          Re: Experiment

          Ik vind deze foto niet zo goed, omdat je nog veel te duidelijk ziet dat het graffitti is.
          Ze is met andere woorden niet echt abstract genoeg.
          Je kan deze foto nog inhoudelijk beoordelen, terwijl je ze beter zo ver kan abstraheren dat je enkel nog maar de esthetiek over hebt om de foto te beoordelen. (de lijnen, de kleuren, ...)

          Comment


          • #6
            Re: Experiment

            Bedoel je dat je alleen nog maar een kleurenspel wilt zien zonder dat je daarin de graffiti herkent? Zou deze foto dan nog hetzelfde effekt hebben?

            Comment


            • #7
              Re: Experiment

              Ik vind het net fijn om die grafitti nog wat te zien. De A die er bijna helemaal nog staat en de rest errond dat vervaagd.
              Zeker een fraai effect.
              Ik vraag mij af wat het effect zou zijn als je de kleurtjes feller maakt.

              Comment


              • #8
                Re: Experiment

                Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                Ik vind het net fijn om die grafitti nog wat te zien. De A die er bijna helemaal nog staat en de rest errond dat vervaagd.
                Zeker een fraai effect.
                Ik vraag mij af wat het effect zou zijn als je de kleurtjes feller maakt.
                Het "er over" effect.

                Control z Ik vind dat het erkenbaar moet blijven. De muur en de rail onderaan.
                Dat is natuurlijk smaak.
                Robby
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

                Comment


                • #9
                  Re: Experiment

                  Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                  Het "er over" effect.

                  Robby
                  Haha, dat is waarschijnlijk waar

                  Comment


                  • #10
                    Re: Experiment

                    Ik vind het ook goed dat je de grafitti nog ziet. Anders was het gewoon maar een wazige foto geweest denk ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Experiment

                      het effect is gelukt vindt ik, ben nog maar een beginner en weet zo nog niet wat moet en mag maar wil toch mijn mening geven, grts Ingrid
                      groetjes Ingrid

                      Comment


                      • #12
                        Re: Experiment

                        Rechtzetten, tikkeltje croppen, levels bijstellen en hij wordt nog beter. Alleen begint het ruis dan te storen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Experiment

                          Toch raar dat iedereen deze goed vindt Blijkbaar kan een goed verhaal wonderen doen Voor mij behoort deze tot de groep ""to delete". Sorry.
                          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                          Flickr____No place to be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Experiment

                            Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                            Rechtzetten, tikkeltje croppen, levels bijstellen en hij wordt nog beter. Alleen begint het ruis dan te storen.
                            Dat is ook de reden waarom ik niet teveel heb bewerkt.
                            Als ik zou croppen dan ga ik een paar van de zaken verliezen die mij ertoe aangezet hebben om deze foto te plaatsen. de rail onderaan en het muurtje met alles er boven.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                            Toch raar dat iedereen deze goed vindt Blijkbaar kan een goed verhaal wonderen doen Voor mij behoort deze tot de groep ""to delete". Sorry.
                            Kunst is gelijk aan een pot lege mosselen tentoon stellen, een goed verhaal geven en een paar dagen daarna deze pot te verkopen voor 10 000 000 Oude belgische franken ( 250 000 euro) echt gebeurd in het SMAK. Het enigste verschil met mijn foto en deze pot met mosselen is dat ik geen goed verhaal heb gegeven en ik deze foto nooit voor 250 000 euro zal verkopen.
                            Ben al tevreden dat er enkele mensen vinden dat deze foto iets heeft en dat er zijn die hem maar niets vinden zo is er een mooi evenwicht.
                            Alvast bedankt voor de lovende commentaar over mijn literair talent
                            Robby
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

                            Comment


                            • #15
                              Re: Experiment

                              Goed geëxperimenteerd Robby.
                              Ik vind de foto zeker wel iets hebben maar om het onmiddelijk kunst te noemen is toch nog wat overdreven.

                              Technisch gezien denk ik dat je vooral de beweging van de trein mee hebt en in mindere mate jou draaibeweging maar dat speelt hier eigenlijk geen rol.
                              In de bewerking zou ik eens proberen selectief in de kleuren te satureren om er nog meer uit te halen, maar dat is persoonlijk gevoel.
                              Dat van dat verscherpen dat snap ik hier eigenlijk niet, je wil de gewilde onscherpte verscherpen wat ga je dan verscherpen de ruis? Gewoon afblijven van dat verscherpen, zeker hier toch.
                              Vriendelijke groeten,Raf

                              www.rafvandenbogaert.be

                              Comment

                              Working...
                              X