Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn dochtertjes in zwart-wit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mijn dochtertjes in zwart-wit

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
    Afgezien van de reeds opgenoemde gebreken moet ik je wel bewonderen voor de artistieke uiting die je hierbij ten toon spreidt.
    Je hebt ook het gepaste oog om opmerkelijke creaties te verwezenlijken en ik ben ervan overtuigd dat die beslist in een zeer nabije toekomst zullen volgen.
    Jij hebt iets wat onbetaalbaar is en vele beroepslui nastreven en de meesten jaloers maakt omdat ze het niet hebben en dat is "feeling".
    Proficiat.

Henri
    zo zie ik het ook
    3 de achtergrond, maar de rest is top
    ik zou ze wel eens in kleur willen zien
    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Pose van de eerste belichting ietsje overbelicht.

Belichting van de tweede

derde jammer van die achtergrond.

Maar albijal drie mooie van drie formidabele dochters.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
        zo zie ik het ook
        3 de achtergrond, maar de rest is top
        ik zou ze wel eens in kleur willen zien
        Dat wil je niet zien Frie, geloof me nou
        Maar okay, je vroeg erom.... geen genade

(ik heb het gevoel dat ik met de billen bloot ga nu)

LINKJE

LINKJE

Extra foto's achter linkje gezet
        Hans[Mod]
        Last edited by CH Photography; 9 april 2009, 21:48.

Comment

Ik vrees dat iedereen gaat lachen, maar dit was de opstelling zoals ik bij Ella gebruikte. Vandaar de lelijke achtergrond. Ik was wat aan het frunniken met de lamp en opstelling. De meiden wilden een rose prinsessen achtergrond op foto, ....nou rose is ie
          Poes Bloem kreeg ik er gratis bij, die is altijd super nieuwsgierig.
          Als ik het zo terug zie denk ik: Moon waar was je mee bezig...aldoende leert men.

LINKJE
          Last edited by CH Photography; 9 april 2009, 21:46.

Comment

imo niks billen bloot, ok de belichting een beetje maar dat is dito in uw zw:w
            ik vind ze zeker goed, zelf beter
            jij bent een van de kleurrijkste en entoesiaste mensen met resultaat welteverstaan die ik hier ben tegengekomen
            doe zo voort
            mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Enthousiast word ik ook door alle motiverende opbouwende kritieken en lovende woorden (die ik werkelijkwaar soms niet begrijp...ik zie altijd minpunten en dingen die anders moesten)
              Dank je wel Frie, demeyereg en alle anderen. Ik ga met de belichting aan de slag.
              Morgen wordt het prachtig zomerweer mensen, met in de middag een onweersbuitje.
              Dat worden mooie luchten en kleuren, ik verheug me er nu al op!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                imo niks billen bloot, ok de belichting een beetje maar dat is dito in uw zw:w
                ik vind ze zeker goed, zelf beter
                jij bent een van de kleurrijkste en entoesiaste mensen met resultaat welteverstaan die ik hier ben tegengekomen
                doe zo voort
                Zie je wel Monica dat je goed op weg bent en ook door andere fotofanaten opgemerkt wordt.
                Een kleine tip i.v.m. belichtingslampen van het type hallogeen (bouwlampen): die lampen stralen enorm veel warmte c.q. infrarood en veel sensoren zijn daar extra gevoelig voor. Buiten het feit dat die warmtestralen nogal gevaarlijk en niet in het minst onaangenaam zijn, maken zij cirkelvormige patronen die op vlakke wanden (achtergrond) storend kunnen overkomen. Als je ergens warmtewerend kleurloos glas kan vinden, is het aanbevelenswaardig daaruit beschermende filters te laten uitsnijden die voor de lichtbronnen geplaatst worden. Let wel dat het glas hittebestendig is. Die glazen kleurloze en hittebestendige kookpotten zijn ideaal.
                Een ideale oplossing is een glazen infrarood cutoff filter maar die zijn uiterst duur. Wellicht kan je ze wel in occasie vinden bij uitdragers als recuperatie van vergroters, schouwburgspots, professionele fotoprinters en zelfs oudere stralings apparatuur gebruikt in medische toepassingen (physiotherapie e.d.)

Henri
                lidnummer: BD0435BE

Comment

Ik schrik me suf...Ik heb niet beseft dat deze lampen (warmtestraling) gevaarlijk kunnen zijn. Hij stond zo'n 4 meter bij ze vandaan. Getver....dat doe ik dan echt niet meer zolang ik geen filter heb, of nog beter...een fatsoenlijke lichtbron. Wat zijn kookpotten?
                  Ontzettend bedankt voor de tip Henri, mijn ukkies zijn me lief.

Comment

Dit is wel een fijn stuk over studio's en belichting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                      Ik schrik me suf...Ik heb niet beseft dat deze lampen (warmtestraling) gevaarlijk kunnen zijn. Hij stond zo'n 4 meter bij ze vandaan. Getver....dat doe ik dan echt niet meer zolang ik geen filter heb, of nog beter...een fatsoenlijke lichtbron. Wat zijn kookpotten?
                      Met kookpotten bedoel ik pyrex schalen.
                      Lampen stralen veel warmte en om veiliheidsreden best secuur vast te maken aan solide tripods o.d.
                      Nog een extra hint: als je dergelijke lampen gebruikt kan je best een dimmer erop zetten. Zolang de foto nog in opbouw is kan je op een laag niveau werken en dat heeft twee voordelen:
                      1. je onderwerp heeft mider last van warmte en overstraling
                      2. je kan beter het modelé van je personnage bestuderen en contrasten ts heldere en donkere delen inschatten. Te vergelijken met oudere schilderstechniek van clair obscur.
                      Opmerking: als je opteert voor flitsers zorg er dan voor dat ze ook uitgerust zijn met halogeen pilootlampen.

Henri
                      lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                        Monica de warmte straling kan geen kwaad. dat is de zelfde straling die je voelt als bij een kachel. Als het te heet wordt zullen ze wel weggaan Hou wel rekening dat die lampen zeer heet worden maar dat zal je met de proffesionele lampen ook hebben.
                        Robby
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
                        X