Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Noorwegen

Hier een foto uit het wondermooie Noorwegen.
    Een onwaarschijnlijk mooi land en niet eens zo ver weg.

Wat ik er zelf niet zo goed aan vind.
    -Wat fletse kleuren.
    -Geen horizon

Wat ik er wel goed aan vind.
    -Er zit beweging in die persoon
    -het gevoel van diepte.

Wat is jullie mening?

En ook, Ik vind het zo moeilijk om dat gevoel van diepte in een bergfoto weer te geven.
    Hier is het wel aardig gelukt vind ik maar dat was meer geluk dan iets anders.
    Zijn er trucjes, regeltjes... die men kan toepassen omdat te bereiken?

Greetz
    Mathias
    Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

Re: Noorwegen

De fout (en daarom ben je oncomfortabel)is dat je 2 onderwerpen hebt en beide het verhaal Noorwegen niet vertellen.
    Had je als titel "Andesgebergte" genomen had ik het ook geloofd.
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Zou toch voor meer breedhoek gegaan zijn. De persoon "ontsiert" het landschap nogal. Ofwel de persoon groter; ofwel geen persoon. Ben toch al blij dat em niet in het midden staat.

Zoals je zelf al aangeeft; zonder horizon mis je toch wel wat. Als je perse toch deze foto had willen nemen en je had geen groter bereik, had je een lager standpunt kunnen nemen en misschien toch de horizon gehad. Zelfs "portret" had misschien beter geweest hier.
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        De fout (en daarom ben je oncomfortabel)is dat je 2 onderwerpen hebt en beide het verhaal Noorwegen niet vertellen.
        Had je als titel "Andesgebergte" genomen had ik het ook geloofd.

Dit begrijp ik niet zo goed.
        Bedoel je dat het onderwerp verkeerd gekozen is of is het de foto zelf?

greetz
        Mathias
        Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

Comment

Wat zien we op de foto: een man in de sneeuw die naar de camera kijkt. Wat brengt deze man bij om het onderwerp "Noorwegen" te illustreren ... Niet veel . Wat hij wel verteld is dat het koud is en dat het landschap (ik stel het sterk) hem niet interresseert.
          Wat brengt het landschap om te vertellen dat het Noorwegen is: ook niks, alleen dat het ergens iets met bergen (pun intended) is.
          Dus: beide dingen trekken de aandacht maar geen van beide zegt iets over Noorwegen, en beide dingen staan los van mekaar.

Wat ik zou gedaan hebben is :
          De man dichterbij fotograferen (bv. Hardangerfjord) kijkend over het weidse landschap zijn voet rustend op een "Steinmannen" .

-m-
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Wat zien we op de foto: een man in de sneeuw die naar de camera kijkt. Wat brengt deze man bij om het onderwerp "Noorwegen" te illustreren ... Niet veel . Wat hij wel verteld is dat het koud is en dat het landschap (ik stel het sterk) hem niet interresseert.
            Wat brengt het landschap om te vertellen dat het Noorwegen is: ook niks, alleen dat het ergens iets met bergen (pun intended) is.
            Dus: beide dingen trekken de aandacht maar geen van beide zegt iets over Noorwegen, en beide dingen staan los van mekaar.

Wat ik zou gedaan hebben is :
            De man dichterbij fotograferen (bv. Hardangerfjord) kijkend over het weidse landschap zijn voet rustend op een "Steinmannen" .

-m-
            Skol
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Horizon ontbreekt en een groot deel van de toppen.
              Foto ziet enorm blauw. Witbalans niet goed ingesteld. Probeer volgende keer op bewolkt.
              Veel op de voorgrond waar je niets aan hebt.
              Robby
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
              X