Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verkleed bal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verkleed bal

    [i[img][img]
    Last edited by tomvd; 23 maart 2009, 18:13.

  • #2
    Re: verkleed bal

    Oorspronkelijk geplaatst door tomvd Bekijk bericht
    [I[IMG][/IMG]MG][IMG][/IMG][/IMG]
    dit zijn een paar van mijn eerste fotoos dus heb nog geen rekening gehouden met jullie tips.maar ik vind ze wel iets hebben.alle reacties zijn welkom

    Comment


    • #3
      Re: verkleed bal

      waar blijven de reacties????zo leren we niets bij hé

      Comment


      • #4
        Re: verkleed bal

        1) geduld
        2) geduld
        3) geduld
        4) de exif gegevens van de foto's ontbreekt, dus je zal in dit specifieke geval nog wel even kunnen wachten (exif gegevens maken ons duidelijk hoe je de foto genomen hebt, nu zien we enkel het resultaat)

        het enige dat ik nu kan opmerken dat de eerste foto een niet zo interessante houding heeft (is het onderwerp de man of hetgeen hij vast heeft?), en de tweede de vrouw staart naar iets buiten beeld terwijl de man met de camera flirt, als je dan toch laat poseren zou ik hier proberen iets meer werk van te maken.
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: verkleed bal

          zal voor de gegevens eens kijken heb ze nogthans niet verwijderd.met de eerste foto is de man het onderwerp,alvast bedankt

          Comment


          • #6
            Re: verkleed bal

            bij eerste foto sluitertijd 1/60
            f5.6
            iso 400
            focus lengte 55
            bij tweede foto sluitertijd 1/60
            f 4
            iso 400
            focus lengte 18 is de focuslengte hetzelfde als brandpuntafstand?

            Comment


            • #7
              Re: verkleed bal

              exif gegevens maken ons duidelijk hoe je de foto genomen hebt, nu zien we enkel het resultaat
              persoonlijk kijk ik nooit naar de exif gegevens en toch kan ik de foto's beoordelen. Aan de hand van het resultaat zoals je zegt.
              Als je op exif gegevens gaat beoordelen, ga je gemakkelijk de technische kant op, terwijl een foto zoveel meer is dan dat.

              Wat deze foto's betreft: in beide gevallen vind ik de achtergrond behoorlijk storend.
              Ze zijn ook nogal erg ingeflitst, gebruik in het vervolg eens de flits op halve kracht in situaties als deze.
              Nonchalante composities.

              Comment


              • #8
                Re: verkleed bal

                Eerste foto, te veel zwarte partijen waarin de detail verloren gaat. Ietsje meer uitlichten was beter geweest.

                Tweede foto, kan er door. Maar was beter geweest als je fotografisch midden had genomen 3/4 in plaats van 1/2 (waar de hoofden van de personen zich bevinden).

                Moet je maar even proberen met een blad boven het bovenste gedeelte van de foto the houden of hem even te croppen.
                Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                Comment

                Working...
                X