Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mistige morgen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mistige morgen

Hallo allemaal,

dit is mijn allereerste bijdrage, dus wees mild .

eos 450D
    f/5
    1/100 sec
    ISO-200

Positief of negatief, geef maar uw eerlijke mening.
    Photographers deal in things which are continually vanishing and when they have vanished there is no contrivance on earth which can make them come back again.

Re: mistige morgen

probeer eens hier op te schrijven, wat je zelf goed en minder goed vind aan deze opname, kunnen we daar mooi op in gaan?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Waar moet ik beginnen?
      Ik vind de foto een beetje donker, kleurloos en dood, dat past misschien een beetje bij de sfeer. Ik heb een vreemd gevoel bij de foto, maar zie niet echt goed waar het grote probleem zit.
      Photographers deal in things which are continually vanishing and when they have vanished there is no contrivance on earth which can make them come back again.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elrobinio Bekijk bericht
        Waar moet ik beginnen?
        Ik vind de foto een beetje donker, kleurloos en dood, dat past misschien een beetje bij de sfeer. Ik heb een vreemd gevoel bij de foto, maar zie niet echt goed waar het grote probleem zit.
        Net zoals ik, ik kijk ook naar het midden .. "mm niets" dan zoek ik iets aan de linker/rechter kant maar vind niets.
        De foto is dood omdat er niets 'interessants' opstaat.

Qua compo vind'k het een leuk idee, alleen had je mss beter een stapje achteruit gezet zodat er links ook wat meer van die boom te zien is. Of helemaal niets.

Comment

Je foto heeft wel wat diepte dankzij het weggetje en de mist, en dat is alvast een goed punt. Maar zoals reeds gezegd missen we hier een interessant onderwerp. Ook opletten met dat struikgewas, dat leidt nogal vaak tot chaos op je foto.

Groeten
          Flickr

Comment

er staat volgens mij veel te veel op; teveel groen in het gras; teveel chaos van takken; teveel bladeren. houdt dit soort foto's zo simpel mogelijk. Kies voor 1 detail of voor helemaal geen details. Misschien stap je beter een paar meter naar voren en laat al die warboel links en rechtsvoor weg.
            qua belichting, scherpte en diepte zit het wel goed.

groeten, Bert
            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
            www.bertofotografie.be

Comment

Ik denk dat jij dacht van woh een mooi stukje bos in de mist en dit wou vastleggen op de foto, dat hebben we allemaal wel eens denk ik. Maar wat jij ziet en wat de camera ziet is niet altijd hetzelfde, noch de sfeer die jij voelt kan de camera niet rechtstreeks weergeven. Vereenvoudigen is zoals hierboven al gezegd een goede tip.
              Gr Kurt
              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
              Groeten
              Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yuu Bekijk bericht
                Net zoals ik, ik kijk ook naar het midden .. "mm niets" dan zoek ik iets aan de linker/rechter kant maar vind niets.
                De foto is dood omdat er niets 'interessants' opstaat.

.
                Ik kijk in de achtergrond en zie "DE MIST" Kijk naar de titel en "Mistige morgen" waar ligt het probleem. De foto geeft wat de titel wil zeggen.
                Ik zie hier een stukje intressante natuur. Ik zie de stilte die de TS'R heeft gehoord.Wat moet hier dan opstaan om de foto intressant te maken. Ik weet het echt niet.
                Heb je rechts gezien dat de hazelaartjes open staan, dat er terug nieuw leven is na een periode van barre omstandigheden. Zoals onlangs hier iemand heeft gezegd "Less is better".
                Kwa scherpte kon ze iets beter maar kan te maken hebben met het resizen.
                Is dit een fantastische foto "NEE" maar wel een mooie foto die een fantastisch sfeerbeeld geeft van dat moment.
                Robby
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                  Ik kijk in de achtergrond en zie "DE MIST" Kijk naar de titel en "Mistige morgen" waar ligt het probleem. De foto geeft wat de titel wil zeggen.
                  Ik zie hier een stukje intressante natuur. Ik zie de stilte die de TS'R heeft gehoord.Wat moet hier dan opstaan om de foto intressant te maken. Ik weet het echt niet.
                  Heb je rechts gezien dat de hazelaartjes open staan, dat er terug nieuw leven is na een periode van barre omstandigheden. Zoals onlangs hier iemand heeft gezegd "Less is better".
                  Kwa scherpte kon ze iets beter maar kan te maken hebben met het resizen.
                  Is dit een fantastische foto "NEE" maar wel een mooie foto die een fantastisch sfeerbeeld geeft van dat moment.
                  Robby

Bedankt voor de commentaren, ik denk dat ik weer een stap verder sta.
                  Robby, wat bedoelt u met TS'R?
                  Robin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elrobinio Bekijk bericht
                    ... Robby, wat bedoelt u met TS'R? Robin
                    Dat is Robbyaans voor TS, hetgeen de afkorting is voor "Topic Starter": diegene die dit draadje geopend heeft, jij dus.

Je zal in de toekomst dat Robbyaans nog wel leren lezen.
                    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      LL

't Is een mistige morgen en 't is net die mist die fout zit op de foto. Bedek bovenaan de witte vlek maar eens, en de foto krijgt veel meer diepte. Volgende keer een beetje zoomen, zodat je overal, links, rechts, en boven een omkadering krijgt, en dan krijg je m.i. veel meer foto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Dat is Robbyaans voor TS, hetgeen de afkorting is voor "Topic Starter": diegene die dit draadje geopend heeft, jij dus.

Weet je hoe iemand noemt die robbyaans gebruikt " Een robbyaans'r"
                        Robby'r 'r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                          LL

't Is een mistige morgen en 't is net die mist die fout zit op de foto. Bedek bovenaan de witte vlek maar eens, en de foto krijgt veel meer diepte. Volgende keer een beetje zoomen, zodat je overal, links, rechts, en boven een omkadering krijgt, en dan krijg je m.i. veel meer foto.
                          Maar dan kijk je wel door een tunnel, en ben je een stuk van de hazelaars kwijt.Ik denk dat het belangrijkste van de foto vooraan ligt.
                          Maar je hebt gelijk dat je meer diepte krijgt
                          Robby

Comment

Working...
                          X