Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

standbeeld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • standbeeld

    In de Wetstraat staat onderstaand standbeeld opgesteld. Ik ben ervan overtuigd dat er meer zit in defoto's dan hetgeen er nu uitkomt, maar ik zit even vast, Suggesties zijn uiteraard meer dan welkom!

    Alvast bedankt voor de kritiek/reacties!





    Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

  • #2
    Re: standbeeld

    ik zie aan de exif dat uw diafragma 1.8 was en uw sluitertijd 1/1000 sec

    de meeste lenzen zijn op hun scherpst als je het diafragma meer sluit. naar f 5.6 of f8 zou ik gegaan zijn.

    Comment


    • #3
      Re: standbeeld

      Oorspronkelijk geplaatst door tonyt Bekijk bericht
      de meeste lenzen zijn op hun scherpst als je het diafragma meer sluit. naar f 5.6 of f8 zou ik gegaan zijn.
      Ik denk dat je de eerste foto best genomen had met een klein diafragma. De onscherpte op de achtergrond stoort me eigenlijk meer, dan dat ze goed doet. Ik zou ook het standbeeld, ietwat suggestiever, op het kader gezet hebben, zonder sokkel.

      Wat de tweede en de derde betreft... de halo rond het standbeeld, geeft de foto's zeker geen meerwaarde. De HDR, mag van mij subtieler. Ik zie ook zwart/grijze foto's, en geen zwartwit. Als foto, en qua standpunt kan de laatste me dan nog het meest bekoren van de twee, omdat ik meen dat daar de beperkte DOF meespeelt in het plaatje. Bij de tweede doet hij het voor mij ook niet.

      Comment


      • #4
        Re: standbeeld

        Bedankt voor de comments. Het was effectief de bedoeling om met beperkte dof te spelen, maar dat blijkt niet echt goed te gaan met een 20mm lens (de onscherpte is te weinig uitgesproken). Ik heb echter nog een tweede probleem: ik vind de kleuren van die eerste foto ook totaal niet goed. Vooral het fletse rood stoort me. Ik weet niet goed hoe dit op een goede manier opgelicht te krijgen...
        De andere twee.... morgen nog eens met de slidertjes spelen... :-)
        Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

        Comment


        • #5
          Re: standbeeld

          Bij de eerste foto weet ik eigenlijk niet waar ik moet naar kijken, het standbeeld of het rode gebouw.
          Ik vind het een beetje een "onrustige" foto.
          Het geheel komt ook nogal donker over.
          De tweede is te onscherp en het gebouw rechtsonder stoort te veel.
          De derde is volgens mij nog de beste, daar heb je een mooie DOF gebruikt. Misschien had de scherpte nog meer op het hoofd mogen liggen.

          -nxke-
          De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

          Comment


          • #6
            Re: standbeeld

            Oorspronkelijk geplaatst door Nxke Bekijk bericht
            Bij de eerste foto weet ik eigenlijk niet waar ik moet naar kijken, het standbeeld of het rode gebouw.
            Ik vind het een beetje een "onrustige" foto.
            Het geheel komt ook nogal donker over.
            Lichter kan je hem moeilijk gaan maken, want dan krijg je rechtsonder een bom van licht. Bij een tegenlichtfoto is dat nu éénmaal het nadeel.
            Waarom die foto onrustig is, heeft volgens mij te maken met de kleur rood in het achterliggende gebouw. Mijn aandacht gaat er steeds naartoe, en daar vind ik dan, door de onscherpte, geen onderwerp...
            Zoals eerder al gezegd... bij die foto was een grote scherptediepte, klein diafragma aangewezen.

            Comment


            • #7
              Re: standbeeld

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Lichter kan je hem moeilijk gaan maken, want dan krijg je rechtsonder een bom van licht. Bij een tegenlichtfoto is dat nu éénmaal het nadeel.
              Waarom die foto onrustig is, heeft volgens mij te maken met de kleur rood in het achterliggende gebouw. Mijn aandacht gaat er steeds naartoe, en daar vind ik dan, door de onscherpte, geen onderwerp...
              Zoals eerder al gezegd... bij die foto was een grote scherptediepte, klein diafragma aangewezen.
              Daar ben ik het helemaal mee eens.
              De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

              Comment

              Working...
              X