Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste Foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste Foto

Hallo,

Na al heel veel op het forum gelezen te hebben en reeds vele goeie tips gevonden te hebben waag ik me erop om een eerste toonbare foto te posten.

Ik heb mijn D80 nu 2 maanden en het is mijn eerste DSLR dus tips en wat beter kan is heel welkom.

Re: Eerste Foto

Mijn tips: Ik zou rechts een stuk van de foto knippen: onderwerp is dan direct minder centraal en er is ruimte in de kijkrichting van de vogel.

scherpte ligt goed!

ps. felle kleuren onderaan (blauw & oranje) storen behoorlijk.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Dank u voor de tips

Foto is zo uit het toestel gekomen dus bewerking moet nog gebeuren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kenzyvdb Bekijk bericht
        Dank u voor de tips

Foto is zo uit het toestel gekomen dus bewerking moet nog gebeuren
        In dat geval heb je te vroeg gepost

ps. maar toch al tijd gehad om er een mooi kadertje rond te zetten? verdacht
        Mijn foto's

Comment

Hier is de Crop maar voor het wegwerken van het oranje en blauw beheers ik nog niet voldoende alle tools van Photoshop om dat op een propere manier te doen

Het kadertje staat standaar in BD Sizer

Comment

Goeie foto, qua scherpstelling, scherpte, scherptediepte, licht en zelfs compo na bijwerking...
            Tools om dat blauw en oranje weg te doen... croppen ?
            Als je er een heel goeie van wil maken, moet je m.i. ook de paal die achter de vogel staat weghalen. Hij verstoort voor mij toch wel een beetje het beeld.

Comment

ps. voor een eerste foto hier kan hij er zeker mee door hoor
              Mijn foto's

Comment

Dank u wel,

En heb inderdaad al weer het een en ander bijgeleerd waarvoor nog meer dank.

Die paal is inderdaad storend net zoals dat groen en oranje.

Het groen en oranje heb ik weggecropt op mijn PC en de paal heb ik een poging gedaan om te maskeren.

Toch al bedankt voor alle opbouwende tips.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                  ps. voor een eerste foto hier kan hij er zeker mee door hoor

ook mijn gedacht, prima scherp opde juiste plaats
                  mijn voorgangers hebben alles gezegt (paaltje, kleuren onder)
                  kvind toch wel ne goeie binnekomer
                  mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kenzyvdb Bekijk bericht
                    Dank u wel,
                    Graag gedaan

hier een "suggestie" van hoe ik hem zou bewerken (er zitten foutjes in, maar het geeft een indruk van het potentieel)

Mijn foto's

Comment

Dit is inderdaad heel wat beter dan de originele

Comment

Alles is hier nog niet gezegd.
                        Wanneer je het doorzichtig BD kadertje bekijkt aan de onder kant van de vogel zie je meer eigenlijk het wit zoals de vogel is. Als je de hele plaat oplicht zoals dit gaat je foto beter zijn.Kijk maar eens naatr die kleuren aan de onderkant van dat doorzichtig kadertje dan zie je meteen wat je mist.
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Wanneer je het doorzichtig BD kadertje bekijkt aan de onder kant van de vogel zie je meer eigenlijk het wit zoals de vogel is. Als je de hele plaat oplicht zoals dit gaat je foto beter zijn.Kijk maar eens naatr die kleuren aan de onderkant van dat doorzichtig kadertje dan zie je meteen wat je mist.
                          Inderdaad, dat gevoel heb ik ook. Vroeg me in eerste instantie af waarom je er een donker masker had opgelegd.

Denk dat kleuren veel levendiger en echter zouden zijn.

Wat die paal betreft, dit zou je in de toekomst moeten kunnen vermijden door een stap opzij te zetten.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Sta me toe van niet akkoord te zijn. Het onderste deel, staat net als het merendeel van de vogel in de schaduw.
                            Er zitten echter ook zonbelichte delen op. Die zitten nu al op het randje. Bovendien vind ik persoonlijk die enkele zonnestraaltjes wel wat hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                              Sta me toe van niet akkoord te zijn. Het onderste deel, staat net als het merendeel van de vogel in de schaduw.
                              Er zitten echter ook zonbelichte delen op. Die zitten nu al op het randje. Bovendien vind ik persoonlijk die enkele zonnestraaltjes wel wat hebben.
                              Ik snap je wel en inderdaad, wat oplichten zal waarschijnlijk het wit laten uitbranden.
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                              X