Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oma de kat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• oma de kat

Re: oma de kat

Of hele heftige staar aan beide ogen of beetje vervelend geflitst?
    Die rare ogen maken het geen lekker plaatje helaas.... beter indirect belichten volgende keer.
    ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

gegroet,

lieve poes, maar zijn de pupillen in de ogen ni verdwenen ?
      heb je bewerking in PS gedaan misschien ?
      Groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
        Of hele heftige staar aan beide ogen of beetje vervelend geflitst?
        Die rare ogen maken het geen lekker plaatje helaas.... beter indirect belichten volgende keer.
        tis door commentaar dat we iets bijleren,en inderdaad mijn katjen is twintig jaar oud en heeft inderdaad staar aan de ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomvd Bekijk bericht
          tis door commentaar dat we iets bijleren,en inderdaad mijn katjen is twintig jaar oud en heeft inderdaad staar aan de ogen
          Dus toch.... jammer voor het beestje en voor de foto, kijkt toch niet lekker..... kan het wat minder duidelijk als je iets anders zou belichten?

In de ogen zit wel een beetje rare pixels, komt dit wellicht door het verkleinen?
          ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dettie Bekijk bericht
            gegroet,

lieve poes, maar zijn de pupillen in de ogen ni verdwenen ?
            heb je bewerking in PS gedaan misschien ?
            er zijn geen bewerkingen aan gebeurd ,op elke foto heb ik dit voor dat ze geen pupillen heeft.iedereen alvast bedankt voor reactie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
              Dus toch.... jammer voor het beestje en voor de foto, kijkt toch niet lekker..... kan het wat minder duidelijk als je iets anders zou belichten?

In de ogen zit wel een beetje rare pixels, komt dit wellicht door het verkleinen?
              ja die pixels zitten niet in het origineel,dit vind ik ook spijtig zal ook eens proberen anders te belichten wie weet.

Comment

Een kat met blauwe lenzen... zo zie je nog eens iets. Dit is voor mij een foto om te vergeten...
                - de poes staat er "rather freaky" op met die blauwe knikkers
                - storende elementen op de achtergrond
                - uitgebrand wit op de snuit
                - donkere delen van de kat tegen een even donkere achtergrond, waardoor ze niet loskomt
                ...

Als je iets wil verbeteren, vertel eens hoe, en in welke omstandigheden, je die foto gemaakt hebt,
                - welk toestel ?
                - geflitst ?
                - exif ? (sluitertijd, brandpuntsafstand, diafragma en ISO-waarde)
                en
                hoeveel procent van je foto deze uitsnede vertegenwoordigd ?

Comment

de foto is getrokken met een canon eos 450d
                  iso 400,sluitertijd 1/60,diafragma 4.5 en getrokken met ingebouwde flits.waar ik de brandpuntafstand kan weervinden weet ik niet ben nog maar beginner he.
                  de foto is binnen getrokken met weinig kunstmatig licht
                  bedankt voor je mening
                  Last edited by tomvd; 19 maart 2009, 17:33. Reden: onvolledig antw

Comment

vraagje als het wit op de snuit uitgebrand is zou dit dan niet pinken op mijn toestel?want dit doet het niet

Comment

proficiat met de 20 jaar van uw katje
                      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Je kan dat wel laten pinken op je scherm wsl maar ik weet niet hoe bij je toestel. Je kan ook je histogram checken en daar zien of je foto overbelicht is.
                        Bij deze foto heb je frontaal geflitst met als gevolg een overbelichte witte snuit, verder verschillende tinten zwart op de kat. Wanneer je indirect zou flitsen heb je al minder hard licht en kan je deze problemen voorkomen. Probeer ook eens te flitsen op het 2e gordijn met een tragere sluitertijd, je achtergrond zal dan ook mooi belicht zijn. Doe dit dan niet voor de tv of wat zie ik daar nog op de achtergrond

Nog een kleine tip, 400 iso heb je niet nodig bij zulke dichte onderwerpen wanneer je flitst. Elke stop wordt je flitser dubbel zo sterk.

De rare pixels die je overal wat zien zijn denk ik door het verkleinen zonder te verscherpen.

Groeten
                        Wat een dag, alles in schoonheid
                        Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

heel erg bedankt voor de zeer nuttige informatie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Detlef Bekijk bericht
                            Nog een kleine tip, 400 iso heb je niet nodig bij zulke dichte onderwerpen wanneer je flitst. Elke stop wordt je flitser dubbel zo sterk.
                            En dan ? Maakt dat iets uit in licht ?
                            De flitsbelichtingscompensatie kan je regelen. De flash gaat gewoon minder licht geven als je de ISO's opdrijft.
                            Als je wil dat de flash minder doet, moet je de ISO-waarde omhoog halen, en het omgevingslicht toelaten. Wanneer de sluitertijd met flash rond de sluitertijd zonder flash ligt, flits je meestal goed, onopvallend, en zonder veel zichtbare effecten, alleen het puntlichtje om de ogen leven te geven, en de schaduwen die wat uitgelicht worden.

Comment

Ja dat is ook weer waar, zo had ik het niet bekeken
                              Ik ga meestal van 100 iso uit en als dat niet lukt pas ik de iso aan. In grote zalen kom je er niet met 100 iso en dan je iso verhogen maakt je flitser als het ware sterker t.o.v. de gevoeligheid.

Met het omgevingslicht te gebruiken terwijl je flitst probeer ik meestal de trage sluitertijd met late flits maar dat gaat niet bij bewegende dingen natuurlijk.
                              Wat een dag, alles in schoonheid
                              Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Working...
                              X