Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zingen

mijn eerste foto hier op dit Forum.
    ik ben nog niet zo bedreven in de fotografie, maar zou meer willen leren...
    uw reacties zullen mij daar zeker bij helpen!

thanks!
    The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.

Re: zingen

Niet gemakkelijk, concertfoto's.
    Voor mij zou er rechts een stukje afmogen.
    Bovenaan lamp wegclonen en, maar niet echt nodig, het zendertje aan zijn zij.
    Scherpte is goed maar op het randje.
    Op een goed moment afgedrukt, mooie expressie op het gezicht.
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
      Bovenaan lamp wegclonen en, maar niet echt nodig, het zendertje aan zijn zij.
      Robby, de lamp en het zendertje, geven deze foto wat het is, een concertfoto. Die weghalen zou atypisch zijn aan een concertfoto.
      Scherpstelling is goed, maar scherpte is inderdaad op het randje.

Ik vind het jammer dat je deze foto niet in de portretstand gemaakt hebt... De centrale compo, heeft voor mij te veel ruimte aan de zijkanten. Je kan er nog altijd een portret van maken.
      Maar, door hem anders te nemen, had de drummer achteraan kunnen meewerken om diepte in het beeld te brengen, en de lamp had er volledig opgestaan en nog meer meegespeeld.
      Goeie foto, goei moment, mond is net vrij (geen micro er prompt voor)...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Robby, de lamp en het zendertje, geven deze foto wat het is, een concertfoto. Die weghalen zou atypisch zijn aan een concertfoto.
        Scherpstelling is goed, maar scherpte is inderdaad op het randje.

Ik vind het jammer dat je deze foto niet in de portretstand gemaakt hebt... De centrale compo, heeft voor mij te veel ruimte aan de zijkanten. Je kan er nog altijd een portret van maken.
        Maar, door hem anders te nemen, had de drummer achteraan kunnen meewerken om diepte in het beeld te brengen, en de lamp had er volledig opgestaan en nog meer meegespeeld.
        Goeie foto, goei moment, mond is net vrij (geen micro er prompt voor)...
        Daarom "Maar niet echt nodig"
        Robby

Comment

alvast bedankt voor de reactie!
          dus als ik jullie meningen bij mekaar zet dan krijg ik iets als de volgende?

?
          ps: echt wel tof om zowel positieve als negatieve reacties te krijgen!
          The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.

Comment

ollalaaaaa Ik had dat oortje niet gezien. Dus doe voor mij dat licht terug en shop dat oortje weg
            Robby

Comment

Goed hoor, maar ik zou 't lampje toch laten staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                ollalaaaaa Ik had dat oortje niet gezien. Dus doe voor mij dat licht terug en shop dat oortje weg
                Robby
                het oortje hoort er toch bij??
                No rules. Great shots.
                -

Comment

owkay, nog eentje zonder oortje....
                  mijn kennis photoshop is bij deze ook wat meer uitgebreid, ik denk dat ik toch ens cursus moet gaan volgen....

ik heb de indruk dat ook vaak de persoonlijke smaak meedoet in dit fotoverhaaltje.
                  mijn vraag is; "waar trek ik de lijn?"
                  zijn er bepaalde regels die men moet volgen, of is alles een kwestie van smaak/voorkeur/....?
                  nogmaals bedankt voor de reactie!

Comment

Mijn god, gaan we nu ook al oortjes wegshoppen???
                    Dit is een concertfoto...

De eerste versie met lamp én oortje is de beste.
                    Misschien een stukje langs de rechterkant croppen, maar dat is het.

Je moet niet alles wat Robby zegt, serieus nemen hoor.
                    Mvg Tim

Comment

smaak speelt een grote rol, zeker bij fotografie ..
                      maar soms moet je zelf de lijn trekken en zeggen 'hier doe ik niet aan mee"
                      Sommige mensen zien graag geshopte foto's, sommige liever natuurlijke foto's.
                      Maar, om eerlijk te zijn, vind ik dat de portretstand bij deze foto al genoeg correctie was.
                      De lamp mocht er bij blijven, het oortje ook. (maar, dat is dan weer smaak e )
                      No rules. Great shots.
                      -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Mijn god, gaan we nu ook al oortjes wegshoppen???
                        Dit is een concertfoto...

De eerste versie met lamp én oortje is de beste.
                        Misschien een stukje langs de rechterkant croppen, maar dat is het.

Je moet niet alles wat Robby zegt, serieus nemen hoor.
                        Als je dat niet snapt, dat dit niet serieus bedoeld was, dan moet ik nogmaals herhalen,
                        AUB begrijpend lezen en combineren met vorige comments
                        Ik wist dat dit ging gebeuren een lol zonder smiley is dodelijk al had ik wel eerst "OLALAAAAA geschreven.
                        Dus voor alle duidelijkheid
                        Robby

Comment

en dan nu mijn eigen mening:
                          die reacties zijn fijn, echt, daarvan moet men leren...

die crop is beter dan de landscape, een beetje rechts croppen zou ook al veel doen, maar persoonlijk wil ik de verhouding (lengte/hoogte) behouden.
                          dat oortje vind ik er over, in die situatie vind ik persoonlijk dat da oortje er mag zijn.
                          van de andere kant ben ik ook blij dat ik het weggeshopt heb, zo leer ik ondertussen ook bij in photoshop!
                          de spot bovenaan stoorde mij niet echt, maar ik vind het ook niet storend dat ze er niet meer opstaat.

voor de rest is de foto best wel scherp als ik hem afprint, de haren van de zanger staan er goed op, dus dat is volgens mij wel scherp.
                          kan het misschien zijn dat er een deel van de scherpte verloren gaat door de resolutie te verlagen? misschien doe ik dit op een verkeerde manier of met verkeerde instellingen...

de mist heb ik blauw gemaakt, origineel was die wit ( het blauw geeft volgens mij een betere sfeer aan de foto )
                          het gezicht van de zanger is bruiner gemaakt (was nogal (te) rood op de originele foto)
                          het zendertje hangt er nog wel, heb ik wat verdoezeld en nu is het niet meer storend vind ik.

nogmaals bedankt voor de reacties!
                          Last edited by MR_Neo; 18 maart 2009, 07:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MR_Neo Bekijk bericht
                            en dan nu mijn eigen mening:
                            die reacties zijn fijn, echt, daarvan moet men leren...

die crop is beter dan de landscape, veel beter.
                            dat oortje vind ik er over, in die situatie vind ik persoonlijk dat da oortje er mag zijn.
                            de spot bovenaan stoorde mij niet echt, maar ik vind het ook niet storend dat ze er niet meer opstaat.

voor de rest is de foto best wel scherp als ik hem afprint, de haren van de zanger staan er goed op, dus dat is volgens mij wel scherp.
                            kan het misschien zijn dat er een deel van de scherpte verloren gaat door de resolutie te verlagen?

de mist heb ik blauw gemaakt, origineel was die wit ( het blauw geeft volgens mij een betere sfeer aan de foto )
                            het zendertje hangt er nog wel, heb ik wat verdoezeld en nu is het niet meer storend vind ik.

nogmaals bedankt voor de reacties!
                            Ik lig aan concertfoto's niet te clonen en pruts er weinig tot niet aan... een foto wordt er zelden beter van.
                            De uitsnede kan wel bepalend zijn, en als je zo'n foto's maakt, zeker met een prime-lens, heb je niet altijd het ideale beeld, omdat je ook niet eender waar kan gaan staan.

Dat er scherpte verloren gaat bij het verkleinen is perfect mogelijk. Verscherpen na verkleinen, of verkleinen met een speciaal programma, zoals BD-sizer, met verscherpmogelijkheid, kan helpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MR_Neo Bekijk bericht
                              .
                              !
                              Zijn jullie nu echt moedwillig
                              of kunnen julie niet lezen
                              Dat van dat oortje was een grap, lol ,Joke, mop, enz zie vorig comment.
                              Moderator help. Wat is het hier van nut dat wij comments geven als sommige TS's nog niet de moeite doen om de comments deftig te lezen.
                              Dat vind ik erover
                              Robby

Comment

Working...
                              X