Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste poging tot niet-conventionele depressie-foto...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste poging tot niet-conventionele depressie-foto...

Hoi !
    ik ben er nog maar pas mee begonnen, maar wil eens horen wat jullie vinden van deze foto onder het thema: depressie. Je moet me zeker niet sparen, want ik weet dat er nog werk aan de winkel is... Tips zijn welkom!
    Bedankt ! Jochen

Re: Eerste poging tot niet-conventionele depressie-foto...

Is ne moeilijke om te beoordelen vind ik.
    Wat minder vind ik de maan, die zou ik weg doen. Je hebt nu ook wat het gevoel dat alles gaat omvallen.
    De zwart wit omzetting en compo vind ik wel goed.
    I put the sexy in dyslexia

Comment

Wat wil je zeggen met de titel.
      Onscherpe maan zou ik ook verwijderen.
      Weet niet waar ik moet kijken omdat ik niets scherp vind.
      Zw vind ik wel geslaagd.
      Robby
      Last edited by robbydorine; 16 maart 2009, 20:13.
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Bedankt Bert en Robby voor jullie reacties ! Ik moet toegeven dat de foto geen hoogstandje is, maar ik wilde eens polsen of dit soort foto ergens een gevoel van depressie kan oproepen. Ik wilde ook eens weten van professionals waar ik vooral nog moet op letten tijdens het fotograferen. Hieronder wat meer uitleg bij jullie opmerkingen:
        • Met de titel wil ik zeggen dat ik op zoek ben naar een manier om depressie in een beeld te vatten zonder dat ik een persoon met een trieste blik moet fotograferen. Je moet maar eens googlen: http://images.google.be/images?rlz=1...-8&sa=N&tab=wi. Ik had graag een originelere manier geprobeerd, maar er moet dus duidelijk nog aan gesleuteld worden.
        • De onscherpe maan moet inderdaad weg, maar ik ben nog niet voldoende vertrouwd met photoshop edm. om dat te doen.
        • Het feit dat ik wat scherpte mis, is inderdaad zo. ik heb de foto met een relatief lange sluitertijd genomen en zonder statief. Ik ben van plan om er binnenkort eentje te kopen, als m'n budget dat toelaat.

Nogmaals bedankt voor jullie meningen!

Comment

Om 'depressie' uit te drukken, vind ik de foto iets te 'fris'.
          De weerkaatsing van het licht op de gevel is wat te helder.
          Ik zou het geheel wat donkerder en misschien ook wat minder contrast geven.
          (is maar een idee hé! )
          Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

Om eerlijk te zijn wordt ik niet depressief bij het zien van deze foto.
            Het is juist een hoopgevende foto voor mij. Je wandeld in de nacht en je ziet dit gebouw van ver door de belichting. Een punt om u naartoe te richten.
            Dan heb ik hier al andere foto's zien passeren waar ik deprie van wordt.
            Voor mij een nieuw gegeven "een niet-conventionele depressie-foto".
            Moet kunnen, dan maak je tenminste een foto met een doel.
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Vind het een mooie foto, zou inderdaad de maan weglaten en vind het redelijk geslaagd onder het thema ''depressie'' mag nog wel iets ellendiger naar mijn idee .

Comment

Working...
              X