Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omgeving willebroek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Omgeving willebroek

Vandaag een wandeling gemaakt met de landseer club in de omgeving van Willebroek.
    Echt zalig lenteweer.

Beide fotos zijn enkel geresized (geen crop, geen andere zaken, buiten kadertje rond).

Foto1

Foto2

In het echt zag het er mooi uit, op de fotos

ISO 100, F9, 1/125" (nikon d80, standaard kitlens)

groetjes, Ingrid_k

Re: Omgeving willebroek

Willebroek en "De brug der zuchten" maar hier weinig zuchten in deze omgeving.
    Twee mooie foto's. Voorkeur gaat naar foto 2 . Voor mij mocht er nog een beetje meer oever op , omdat die een gevoel van afstand geeft vanwaar jij staat. Bovenaan mocht er ook nog een stukje bij van de lucht, niet teveel.
    Kleur en scherpte

Kader
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ingrid_k Bekijk bericht

nee op de foto niet zo, of je moet wat minder scherpe ogen hebben.
      de opnamen zijn nl niet echt scherp, waarschijnlijk je toestel niet goed stil gehouden, want de exif is goed.
      voor de compo mag er bij beide wat van de onderkant af, zeker bij de tweede.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik zou van de eerste bovenaan nog wat afdoen, omdat je dan m.i. een betere vlakverdeling krijgt. De schuine bomen zou ik telkens wat meer aan de linkerkant gezet hebben.
        Licht zit wel goed, maar ik denk dat je aan scherpte inboet door het verkeerde scherpstelpunt te kiezen. Bij de eerste is de voorgrond scherp, dus vermoed ik dat je daarop scherpstelde, terwijl je onderwerp eigenlijk het landschap is. Hoe dichter bij je gaat scherpstellen, hoe minder scherptediepte je gaat krijgen.
        Ik vind het licht wel goed en de spiegeling geeft het beeld zeker meerwaarde.

Comment

Interessante opmerking.

Ja dat gebeurt wel eens, het is een kwestie van fotografisch kijken. Dat kan je aanscherpen door veel te oefenen.
          Het is ook zo dat een mooi onderwerp niet noodzakelijk tot een boeiende foto leidt. Of dat een lelijk onderwerp niet noodzakelijk tot een oninteressante saaie foto leidt. Deze dingen staan los van elkaar.
          Ik zou adviseren om je niet te veel te laten leiden door de schoonheid van de onderwerpen (de zonsondergangen jaja) maar om een inhoud achter het beeld te steken.
          Zoiets leer je door oefenen en door veel met je ogen te pikken van goede fotografen, veel fotoboeken bekijken en biografieen lezen.
          Het is ergens normaal dat men in het begin zich vooral concentreert op de technische en de "mooie" kant van de fotografie, maar het is goed om te beseffen dat er meer is dan dat.
          succes ermee.

Comment

Allen,

Bedankt om te kijken en voor jullie eerlijke commentaar, denk inderdaad dat ik hier te maken heb met en een verkeerd scherpstelpunt en mogelijk ook wat bewogen want is zonder statief genomen (had ik doordat we met hondenclub gingen wandelen helaas geen tijd voor). Dat scherpstelpunt moet ik zeker in het oog houden.
            Heb van de twee fotos hier thuis onderaan een stuk afgedaan en dat is inderdaad beter.
            Ben nog wat aan het spelen met het linkse gedeelte. En dan nog een andere kader errond.
            Ik had nog meer fotos genomen maar in mijn ogen van compositie minder goed, ik vond het moeilijk om iets dat toch zo mooi in het echt is, goed te vatten.
            Ik zal nog veel moeten kijken op het forum hoe jullie het doen.

groeten, Ingrid_K

Comment

De commentaren hierboven kloppen wel maar ik vind het toch twee mooie, rustgevende foto's.

-nxke-
              De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

Comment

Working...
              X