Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Israël night shots

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Israël night shots

Mijn eerste post hier. Wat vinden jullie van deze foto's getrokken in Israel? Persoonlijk vind ik ze wel goed - maar wie ben ik? een beginnerke -, ook al zijn ze soms wat onscherp door de lange sluitertijden (en geen statief bij de hand). De foto's zijn getrokken met een canon 450D en een tamron 17-50. Alle kritiek is welkom.

Zonsondergang naast de dode zee.

0.8 sec. sluitertijd - F/2.8 - ISO100

Wat palmbomen bij de dode zee.

8 sec. sluitertijd - F/2.8 - ISO400

De moskee van Akko.

1 sec. sluitertijd - F/2.8 - ISO100
    Last edited by mich_; 14 maart 2009, 23:43.

Re: Israël night shots

zeker niet slecht,maar je zou ze iets groter moeten posten,je mag tot 900pix in de hoogste of breedste maat,en max 400kb

grtjs

Comment

Okay, gefikst. Verkeerde link genomen bij flickr waardoor de breedste zijde maar 500 pixels was...
      Last edited by mich_; 14 maart 2009, 23:52.

Comment

Nr1 en Nr3

Nr2 kan me minder bekoren
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

drie verschillende benaderingen, maar toch hebben ze alle drie iets moois.
          voor mij een geslaagd reeks hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            drie verschillende benaderingen, maar toch hebben ze alle drie iets moois.
            voor mij een geslaagd reeks hoor.
            grt,bouk.
            Klopt, dacht ik ook.

Comment

Zou men hier niet kunnen kiezen voor een hogere iso waarde zodat de sluiterstijd verkort kan worden?
              Robby
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

Comment

Bedankt voor de commentaren!

I.v.m. die iso; nr 2 is getrokken op een statief dat ik daar gevonden heb (een picknicktafel). Voor de andere foto's... Tot welke iso heeft een 450D nog goede resultaten? 400? In ieder geval probeer ik altijd met een zo laag mogelijke iso te werken, en dan maakt het verschil tussen 0.8 sec. en 0.2 sec voor mij niet zoveel uit. Als je de camera 0.2 seconden kan stilhouden, moet dat ook wel lukken voor 0.8 seconden. Ik had natuurlijk wel hulp van steunpunten uit de omgeving; met de losse hand lukt dit helaas nog niet!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                  Zou men hier niet kunnen kiezen voor een hogere iso waarde zodat de sluiterstijd verkort kan worden?
                  Robby
                  Ik dacht dat nachtfoto's juist met een klein iso moest worden getrokken, en een langere sluiterstijd??? en diafragma dicht knijpen (groot getal) ben ik hier dan zooo verkeerd bezig???

Gr Rosse Jo

Comment

Knappe compos en de eerste heeft voor mij dit ietsjes meer al vind ik de palmbomen met die sterren ook knap. De iso is goed.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rosse jo Bekijk bericht
                      Ik dacht dat nachtfoto's juist met een klein iso moest worden getrokken, en een langere sluiterstijd??? en diafragma dicht knijpen (groot getal) ben ik hier dan zooo verkeerd bezig???

Gr Rosse Jo
                      Als je te lang belicht dan heb je laats van zaken die bewegen zoals de palmbomen, streepjes vorming bij de sterren en maan. Oplossing diafragma open en of iso waarde naar omhoog. Voor foto van sterren gebruikte wij vroeger ook iso + 1000.
                      Natuurlijk is er de mogelijkheid van ruis.
                      Robby
                      Minder tijd achter de computer
                      Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
                      X