Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E313 bij nacht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• E313 bij nacht

Dit is voor mij een oefening ! Mijn idee zijn mijn instellingen goed maar toch heb ik het gewenste effect niet links van mij stond een lichtpaal waarvan ik denk dat dit de boosdoener is
    En dan vind ik de JPG warmer
    en de RAW zuiverder van licht om dit te verbeter had ik graag nog wat bijkomende nuttige tips

JPG

RAW

Ik had mij rechts op de brug gezet op geen ongevallen te veroorzaken het is daat al miserie genoeg

Groeten

Joeri
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Re: E313 bij nacht

Het verschil in kleur RAW/JPG komt doordat je software een andere witbalans gebruikt dan je camera.

Welk effect had je willen bereiken ? De lampen duidelijker en de omgeving minder duidelijk ? Ik denk dat je dit alleen kan doen door een kortere belichtingstijd te gebruiken en een groter diafragma. Daarmee lijken de sporen veel opvallender te gaan worden.
    Photoshop en The Gimp voor beginners

Comment

op zich vind ik 'm niet slecht. Misschien moet je eens proberen later te gaan fotgraferen (na een uur of 2) als alle straatverlichting gedoofd is. Denk dat je dan meer het effect gaat bereiken dat je voor ogen had. Eventueel jezelf ook pal in het midden boven de rijbaan opstellen.

grt,
      Raf
      Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

wat voor gewenste effect had je dan wel willen hebben?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik denk dat ik tevreden ben Bouk , ik had niet zo kritisch moeten zijn op mijzelf ik vind de commentaar goed .

Groeten

Joeri
          Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
          www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Working...
          X