Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Helemaal niet mis hoor! De eerste zou met iets meer scherpte en levendigere kleuren een hele mooie zijn. De tweede spreekt me als beeld wat minder aan.
compo's mooi, DOF en scherpte mogen beter.
grt,bouk.
Ik apprecieer je commentaar bouk, maar kan je me misschien tips geven om scherpte beter te krijgen. Ik heb een goede tripod gebruikt dus het is alvast zeker geen bewegingsonscherpte.
Ik apprecieer je commentaar bouk, maar kan je me misschien tips geven om scherpte beter te krijgen. Ik heb een goede tripod gebruikt dus het is alvast zeker geen bewegingsonscherpte.
Gr Kurt
mijn comment is de eerste indruk hoe deze opname bij mij overkomt.
heb het ook niet over bewegingonscherpte hoor.
maar zo wie zo om er beter/verder op in te gaan zou je toch wat meer gegevens(exif) moeten geven?
grt,bouk.
mijn comment is de eerste indruk hoe deze opname bij mij overkomt.
heb het ook niet over bewegingonscherpte hoor.
maar zo wie zo om er beter/verder op in te gaan zou je toch wat meer gegevens(exif) moeten geven?
grt,bouk.
Exif
f 5.0
iso 100
1/5s
Als ik mezelf zou moeten verbeteren dan zou ik een grotere f moeten gebruiken, is het niet, of ligt het toch anders.
Gr Kurt
Als ik mezelf zou moeten verbeteren dan zou ik een grotere f moeten gebruiken, is het niet, of ligt het toch anders.
Gr Kurt
Een poging met een kleiner diafragma zou wellicht meer scherpte diepte geven. dan wordt je sluitertijd alleen wel weer langer, wat dan weer kan resulteren in bewegings onscherpte. Alleen een statief is geen garantie dat je geen bewegings onscherpte krijgt. die kun je ook al krijgen door het indrukken van je ontspanner, gebruik daarvoor een afstandsbediening, of de timer functie, ook kan het nog zo zijn dat je object beweegt door de wind, al weet ik niet of dat mogelijk is, als je ze binnen hebt genomen, kan zelfs het trillen op de vloer dit veroorzaken,(of buiten een zachte ondergrond) Ik denk dat dit een van de moeilijkste dingen is die er zijn met macro, alle trilling vermijden, je kunt zelfs je spiegel eerst laten opklappen voor je gaat belichten, zelfs dat kan trilling veroorzaken.
Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. Canon eos 7D Mijn site
Gr Kurt
Voor mij ligt het anders... ik zou liever nog minder DOF zien bij de eerste. De tweede vind ik niet lekker kijken. Ik heb daar meer moeite met de compo.
Is dit twee keer dezelfde bloem ? Hoe komt het dat ze een andere kleur heeft ?
Last edited by FestinaLente; 15 maart 2009, 10:39.
Comment