Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ik vind het een knap beeld in de beginnershoek!
Fijne compo, niks geposeerd en dus een massa naturel. Je zou er zelf blij van worden (als je 't al niet bent tenminste).
Goed gezien: de achtergrond zo DoF, de beweging in de handjes, het licht op het blije gezicht. Dus .
Maar tot mijn spijt niet scherp op de ogen/gezicht van de peuter. Ik meen te zien dat je scherp stond op de knopen van het jasje? En dat is een beetje spijtig.
Maar voor de rest dus een plezierige prent om naar te kijken.
Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
de scherpte was pak beter op de raw. Op een of andere manier heb ik steeds scherpteverlies bij de convertering nr jpeg. Resizen naar dit formaat zal ook geen deugd doen ad scherpte..
de scherpte was pak beter op de raw. Op een of andere manier heb ik steeds scherpteverlies bij de convertering nr jpeg. Resizen naar dit formaat zal ook geen deugd doen ad scherpte..
Even zoeken op dit forum: wat je ziet is een veel voorkomend maar perfect te vermijden probleem en al tientallen keren beschreven. In 't (zeer) kort wat je hier elders kan lezen: verscherpen hoort als allerlaatste stap te gebeuren en bij het "resizen" naar het formaat om hier te publiceren moet er (bijna) altijd een verscherping gebeuren. BDsizer (door velen hier gebruikt en de koppeling er naartoe ook te vinden in het softwarehoekje hier) bvb kan dat automatisch doen. Maar ook de software die je normaliter gebruikt heeft in principe een functie om te verscherpen bij het "resizen".
Toch denk ik nog steeds dat de scherpte op je foto vooral op het jasje ligt en dat een correcte verscherping bij het verkleinen wel veel verbetering kan opleveren... maar niet de totale oplossing.
Maar 'k blijf hem nog altijd knap vinden!
Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
Deze tweede is inderdaad scherper maar je ziet het ook; vooral op het jasje.
Ik mis wel een beetje de beweging in de handjes van de eerste.
Nu nog beide combineren en je hebt een topfoto van dit levendig modelletje!
Oók wandelen met GPS?
scherpte is goed hoor, alleen zit het inderdaad op de jas ipv op het gezichtje.
grt,bouk.
Normaal bij dit soort foto's moet toch de scherpte op de ogen liggen omdat hier het gezicht van het kindje het belangrijkste is.
Hoe kan dan de scherpte goed zitten als deze op het jasje zit?????????
Trouwens leuke foto uitgezonderd de scherpte
Je had het diafragma nog wat kunnen verkleinen en dan spelen met de sluiterstijd en de iso.
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment