Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heverlee - Landschappen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Heverlee - Landschappen

Vandaag even op wandel geweest in Heverlee en volgende is een selectie. Ik ben er zelf niet ontevreden over, maar heb de indruk dat beter kan.

Laat maar komen :

Last edited by Photoclix; 3 maart 2009, 09:34. Reden: Problemen met website
    Mvg,David
    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Re: Heverlee - Landschappen

Volgens mij hebben die niets te zoeken in de beginnerhoek.
    Niet te bescheiden en naar de showcase ermee.
    Aangenaam om naar te kijken.
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Ik woon niet zo heel ver van Heverlee, ik wist niet dat er zo'n mysterieuze landschappen zijn. Zal er eens op verkenning moeten gaan.
      Het zijn 2 totaal verschillende fotos, maar ik vind ze allebei een mooie sfeer uitstralen.
      groetjes, Ingrid_k

Comment

goed gedaan. eerste mocht wat meer verzadiging hebben maar anders well done

-m-
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Als je ze hier plaatst voor het commentaar, zou ik zeggen, dat kun je ook in beoordeling krijgen, het zijn prima foto's, en ze zouden niet misstaan in SC maar dan krijg je misschien toch nog wel wat aanmerkingen, omdat ze dan perfect zouden moeten zijn.
          Jammer dat onze shoot laatst niet door ging......ik had nog wat kunnen leren
          Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
          Canon eos 7D Mijn site

Comment

2 heel mooie exemplaren. Vind vooral de zachte pastelkleuren van de eerste heel geslaagd. M.b.t. nr. 2: de witte puntjes in het donkere gras lijken mij het gevolg te zijn van teveel verscherping (of zijn het waterdruppels die in tegenlicht oplichten?). Heb dat gevoel ook als ik naar de rietstengels van de eerste kijk. Vergis ik mij daarin?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Woopy Bekijk bericht
              2 heel mooie exemplaren. Vind vooral de zachte pastelkleuren van de eerste heel geslaagd. M.b.t. nr. 2: de witte puntjes in het donkere gras lijken mij het gevolg te zijn van teveel verscherping (of zijn het waterdruppels die in tegenlicht oplichten?). Heb dat gevoel ook als ik naar de rietstengels van de eerste kijk. Vergis ik mij daarin?
              Inderdaad, ik denk ook dat hier een beetje te veel verscherpt is.

Nummer twee vind ik een rustig plaatje.
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Te veel verscherpt vind ik...
                Neemt niet weg dat ik de foto's niet mooi vind

Comment

Alvast bedankt voor de commentaren.

Dat verscherpen klopt inderdaad. Het is iets waar ik nog niet echt mijn weg in gevonden heb en als ik ze niet verscherp nadat ik ze verkleind heb, zijn ze te soft.
                  Die witte puntjes (ik veronderstel dat je linksonder in de foto bedoeld) zijn inderdaad waterdruppels.
                  Voor degenen die de full-size JPG's willen zien, heb ik even volgende links ter beschikking gesteld (Bij mij laden ze vrij snel in, maar het +10MB per foto):

Foto 1
                  Foto 2

@ingrid_k : Deze foto's zijn genomen in Heverlee. Als je van de Celestijnenlaan langs de Dijle opwandelt richting E-40.
                  Wat dat mysterieuze betreft, er hing gistermorgen een mooie mist terwijl de zon toch de bovenste lagen al had opgelost. Mijn timing was dus per toeval gewoon juist. Wel om iets voor 7 de wekker laten aflopen (niet altijd evident op een zondag ).

@Wim : dat van die shoot ga ik mee akkoord, over dat bijleren ben ik absoluut niet zeker , maar toch bedankt.
                  Last edited by Photoclix; 3 maart 2009, 09:34. Reden: Problemen met website
                  Mvg,David
                  [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

M.b.t. witte puntjes: ik had vooral die in de rechterhelft van de foto op het oog (in het gras rond de tak/boomstam, maar ook bij sommige grassprieten). Daardoor meen ik dat de foto te veel verscherpt is. Als je de foto op ware grootte bekijkt, zul je dat ongetwijfeld nog beter zien. Probeer bij het verscherpen het effect altijd op ware grootte van de afbeelding te beoordelen.

Ik heb net het origineel op full size bekeken: je hebt behoorlijk veel rode/groene ruis in de foto en die wordt door het verscherpen nog extra in de verf gezet. Wat is de iso-waarde? Die witte puntjes blijken bij nader inzien ruis te zijn.
                    Als je inzoomt op de boomstammen die in de heldere lucht afsteken, dan zie je behoorlijk veel chromatische aberratie (linkerzijde groen, rechterzijde rood) oftewel kleurafwijkingen. Heeft iedere lens wel in meer of mindere mate. Is gemakkelijk te corrigeren met het filter lenscorrectie of als je in Raw fotografeert, bij het tabblad lens.

Als je naar de blauwe lucht kijkt, een halve cm onder de bovenrand, iets rechts van het midden, dan zie je een stofdeeltje op je sensor. Kun je wegwerken. Moraal van het verhaal (alhoewel ik zeker niet wens te preken): inzoomen.
                    Last edited by Woopy; 2 maart 2009, 23:40.

Comment

hoe dan ook,2 hele straffe platen

Comment

Working...
                      X