Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele van mijn eerste foto's.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Enkele van mijn eerste foto's.

Hey allemaal,

ik heb sinds twee dagen mijn Canon Eos 450D + Canon EF-S 18-55 IS + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS.
    Al deze foto's zijn gemaakt met de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS lens.

Flickr: Vithimiris' Photostream

1)

2)

3)

Graag opbouwende commentaar gehad!
    Last edited by Vith; 1 maart 2009, 17:28.

Re: Enkele van mijn eerste foto's.

Ik denk dat hier teveel foto's staan .Kijk eens naar het r'eglement.
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
      Ik denk dat hier teveel foto's staan .Kijk eens naar het r'eglement.
      Robby
      Excuses. Dank voor er mij op te wijzen.

Comment

De eerste mag wat meer zwart hebben en de compositie was mss wat sprekender geweest als je wat van de omgeving had meegenomen, al dan niet onscherp.
        In je tweede veronderstel ik dat het vogeltje het onderwerp is, maar het komt er totaal niet uit, het mocht prominenter in beeld en niet op de rug bekeken.
        De kip achter het gaas is geen probleem voor mij, maar ik had ze graag met poten gezien en zonder die andere halve kip.
        OP eerste zicht zit het wel goed met de scherpte. Je mag ze wel iets groter posten.

groeten
        Flickr

Comment

Je mag ze ook wat groter posten.
          Kwa compo vind ik nr twee het beste. ik had eerst de neiging om te zeggen dat het vogeltje te centraal staat maar zo mag het ook. Je dof zit ook goed omdat ik een beetje een 3d effekt heb
          Robby

Comment

Ok ik zal er in het vervolg rekening bij houden. Bedankt voor de behulpzame commentaar.
            Maar wat is er mis met een object centraal te plaatsen op de foto? Ik vind het persoonlijk knapper zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vith Bekijk bericht
              Ok ik zal er in het vervolg rekening bij houden. Bedankt voor de behulpzame commentaar.
              Maar wat is er mis met een object centraal te plaatsen op de foto? Ik vind het persoonlijk knapper zo.
              Dat is een kronkel in onze hersenen die zegt dat het aangenamer is te kijken naar iets dat volgens de regel van 3 of de guldensnede te kijken.
              Als je een foto horizontaal en vertikaal in drie verdeeld met drie lijnen danbekomt men snijpunten van de lijnen. Deze snijpunten zijn de plaatsen waar men zijn onderwerp of iets dat men wil benadrukken moet plaatsen. Het gaat dan makkelijk kijken worden.
              Men moet zich niet inspannen. Daarentegen als men iets in het midden plaatst gat men niet zo ontspannen kijken en kan dat een reden zijn waarom men zou zeggen dat de foto niet goed is. Ook al ken je de regel van drie niet.
              Robby

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                Dat is een kronkel in onze hersenen die zegt dat het aangenamer is te kijken naar iets dat volgens de regel van 3 of de guldensnede te kijken.
                Als je een foto horizontaal en vertikaal in drie verdeeld met drie lijnen danbekomt men snijpunten van de lijnen. Deze snijpunten zijn de plaatsen waar men zijn onderwerp of iets dat men wil benadrukken moet plaatsen. Het gaat dan makkelijk kijken worden.
                Men moet zich niet inspannen. Daarentegen als men iets in het midden plaatst gat men niet zo ontspannen kijken en kan dat een reden zijn waarom men zou zeggen dat de foto niet goed is. Ook al ken je de regel van drie niet.
                Robby
                Hmm bedankt om het me uit te leggen, ik zal er morgen meer over opzoeken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vith Bekijk bericht
                  Hmm bedankt om het me uit te leggen, ik zal er morgen meer over opzoeken!
                  Niet te ver zoeken... compositietips

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
                    De kip achter het gaas is geen probleem voor mij, maar ik had ze graag met poten gezien en zonder die andere halve kip.
                    En wat zegt de kip... juist ja, toktok
                    Sorry, ik kon het niet laten .

Je hebt overigens wel gelijk met de comments, die ik enkel kan bijtreden .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                      Niet te ver zoeken... compositietips
                      Zeer handig bevonden!
                      Bedankt.

Comment

Working...
                      X