Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Je hebt er eigenlijk 1 teveel op staan. Eventjes het forumreglement nakijken en er eentje verwijderen
Welkom op het forum.
1. Dankbaar onderwerp, maar ik zou volgende keer iets meer ruimte laten boven en ook de pootjes er volledig opzetten. Hoewel het hier nog redelijk meevalt, is het dikwijls beter om dieren vanop hun eigen hoogte te fotograferen. Dat betekent dus : zelf ook op de buik in de sneeuw. Voor zover ik kan zien, lijken de kleuren wel in orde te zijn en de scherpte ook. Verder vind ik dat je de DOF goed hebt ingeschat. Het schattige kopje is voldoende scherp.
2. Mooie kleuren, ik had het huis iets beter tot zijn recht laten komen, nu zit het voor mij net iets te veel verscholen achter die struik. Ik vind dit de minste van de 4 en zou deze verwijderen, maar dat blijft uw keuze he.
3. De sfeer zit er goed in, maar ik ben niet zo te vinden voor de compositie, had hem liever recht gezien en misschien ook net iets meer detail in de voorgrond.
4. Bij deze kan ik het dan wel smaken dat het niet gewoon recht getrokken is. Flits mocht wel wat minder en ik zou zeker ook iets meer ruimte laten voor het model.
Voila my 50 cents.
Mvg,David
[SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer."Ansel Adams
Scherpte ontbreekt in de drie foto's. Is dat op de originele ook zo.
Ga alleen iets zeggen over de dame.
Compo
Schaduw van de hoed op de ogen vind ik niet geslaagd. Maar dat is smaak
Scherpte zoals gezegd ontbreekt.
Belichting wegens de onscherpte niet geslaagd. Maar ik denk dat bij een scherpe foto dit wel zal meevallen.
Als je het kunt overdoen probeer eens en denk dan aan de scherpte. Tesnoods manueel scherp stellen en spelen met het diafragma maar dat laat ik liever over aan de kenners om dat uit te leggen.
Je hebt daar een intressant model kwa gezicht ik hoop de rest ook.
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Nr 1 vind ik knap zoals gezegt zeer goed dof
Nr 2 vind ik een mooi misterieus plaatje wil altijd weten hoe het achter die boom er uitziet
Nr3 is niet scherp maar kan bewust gekozen zijn, toch een mooie compositie
Dus geen slechte reeks , op naar de volgende ben benieuwd????
Zijn inderdaad drie verschillende onderwerpen, zijn random foto's, mijn voorkeur gaat uit naar model en portret, is hier geplaatst om eerste indruk te krijgen, ik plaats vandaag nog foto's in model en portret.
Zelfs aan wat lelijk en nietswaardig is, leent liefde schoonheid en betekenis.
Comment