Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsondergang in Vlissingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zonsondergang in Vlissingen

exif 1/200, f3.5, iso 100 brandpunt 18 mm

exif 1/640, f4.5, iso 100 brandpunt 42 mm

exif 1/250, f 5, iso 100 brandpunt 63 mm
    met lens sigma 18-200 F3.5-6.3 DC OS, nog eens een poging gewaagd, wat zijn jullie reactie, grts Ingrid
    Last edited by IngridVD; 22 februari 2009, 13:33. Reden: recht gezet, hopelijk nu beter
    groetjes Ingrid

Re: Zonsondergang in Vlissingen

3x mooie compositie,
    qua camera instelling zou ik toch met een statief werken op 100 iso (zoals je al deed)
    maar een kleiner diafragma om toch wat scherptediepte te hebben.

Ik gebruik voor landschappen altijd een statief, en wanneer het donker is zeker.

De belichting voor de 2 laatste foto's vind ik het beste, 1 is nogal licht.

Groeten Detlef!
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

1 is licht maar daarom niet zo slecht, ik vind de compositie en standpunt van de foto goed
      2 imo minder
      3vind ik goed maar de voorgrond mag wat opgelicht worden
      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Zet ze recht, en ze zijn beter dan sommige landschappen in showcase. Een kleiner diafragma is niet alleen aangewezen om meer scherptediepte te krijgen, maar ook omdat lenzen meestel ietwat dichtgedraaid, gewoon scherper zijn.
        Hoe dan ook... Goed gefotografeerd. Als je naar de zon fotografeert haal je sowieso sluitertijden die aanvaardbaar zijn om uit de hand te fotograferen. Een statief gebruiken is wel altijd beter.
        Nog een paar details die jammer zijn... het bootje of de boei in de tweede die samenvalt met de zon; lichte overbelichting in de eerste (maar ik vind het zo best sfeervol), bij de derde is de ruimte naast de stokken rechts, m.i. overbodig. Haal die weg en de beeldopbouw wordt m.i. beter.

Comment

Recht zetten en voor de rest ga ik niet naar fouten zoeken.
          Robby
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

Comment

bedankt voor de tips, heb de foto's wat rechter gezet hopelijk in de juiste richting,
            groetjes Ingrid

Comment

Ik sluit me aan bij de vorige commentaren met bijkomende opmerking :
              - Volgens mij is er tonvervorming zichtbaar op de horizon van de eerste foto (staat wat bol). Misschien kan je dit ook nog wat corrigeren. Oh ja... ik vermoed dat het 18mm is ipv 38 mm, mijn vingers zitten ook wel eens vast tussen een aantal toetsen hoor.

Nr 1 is in ieder geval mijn favoriet, de compositie met de keien op de voorgrond geeft een mooie diepte aan de foto.
              Mvg,David
              [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

inderdaad moet 18 zijn, heb dit ook opgemerkt, is dit te vermijden en hoe, kan je dit in PS aanpassen ?
                Last edited by IngridVD; 22 februari 2009, 13:42.
                groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                  inderdaad moet 18 zijn, heb dit ook opgemerkt, is dit te vermijden en hoe, kan je dit in PS aanpassen ?
                  Ik weet dat er verschillende softwares zijn die een automatische lenscorrectie kunnen doorvoeren en hierbij een lenzenarsenaal in hun database hebben zitten die ze automatisch kunnen herkennen.
                  Ikzelf ben echter geen PS-gebruiker dus kan je hier spijtig genoeg niet bij helpen. Iemand anders misschien ?
                  Mvg,David
                  [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Working...
                  X